Gebelikte Egzersiz

Genel anlamda egzersiz fiziksel aktivite yoluyla iskelet  kaslarını çalıştırarak enerji harcanma  halidir. Egzersizde  amaç fiziksel olarak fitness haline ulaşmaktır. Kısaca  fitness sağlıklı ve formda olmak demektir ki burada, kalp-solunum fitliği, kas gücü, kas direnci, vücut kompozisyonu ve esneklik dikkat çeken parametrelerdir. Gebelerde fitness hali(sağlıklı-formda olma ) ötesinde gebeye özgü yararları şu şekilde sıralanabilir;

1) DİABET: Gerek  gebelik şekerinin ortaya  çıkması  gerekse  çıkan  şekerin kontrol altına alınmasında son derece yararlıdır.

2) HİPERTANSİYON: Gebelikte ve öncesi aktif olan  kişilerde gebelik hipertansiyon komplikasyonu daha az izlenir. Ancak  her şeyde olduğu gibi ölçü  önemli ne yazık ki haftada  270 dakikadan daha  fazla egzersiz yapanlarda daha fazla izlenmiştir.

3) DOĞUM EYLEMİ: Egzersiz doğumda  ağrı çekme  süresini kısalttığı  gibi müdahaleli zorlu doğum  sezaryen sectio olasılığını azaltır.

4) PERİNATAL DEPRESYON: Normal insanda  depresyon olasılığını  düşürdüğü  gibi aynı etkiyi gebede de gösterdiği iddia edilmiştir.

5) GEBELİK KONFORU: Sırt-bel ağrılarını, kabızlığı azaltıcı etki gösterir.

Egzersizin bırakılmasını gerektiren uyarıcı işaretler: Vaginal kanama, baş dönmesi, bayılma, nefes darlığı, göğüs ağrısı, baş ağrısı, kas zayıflığı, eklem ağrısı, rahimde kasılma, vaginadan sıvı gelmesi.

GEBELİKTE EGZERSİZ YAPAMAYACAKLAR: Gebelik hipertansiyonu olanlar, suyu gelenler, rahim ağzı yetmezliği olanlar, orta ve son üç ayda kanaması olanlar, çoğul gebelikte erken doğum tehdidi olanlar, çocuğun eşi önde gelenler, erken doğum tehdidi olanlar.

RÖLATİF ENGEL OLAN HALLER: Çocukta gelişim geriliği, aşırı kilo alış ve kontrol dışı medikal hastalıklar, Tip1  

EGZERSİZİN ÖZELLİKLERİ: Süresi haftada 150 dakika uygundur. Kişilerin gebelik öncesi  aktiflik  durumuna  göre ayarlanarak 10 dakikalık  başlangıçla  günlük 30 dakikaya çıkma olabilir. Egzersiz yoğunluğu vücut iç ısısını çok yükseltmemelidir. Bu durum oluştu ise terleme başlamıştır ki buda  sınırları belirler. İlk üç aydan sonra sırt üstü uzanarak yapılan egzersizlerden kaçınılmalı, düşme ve karın travma riski olan yüksek irtifada yada dalma gibi egzersizlerden kaçınılmalı

Gebelikte uygun egzersizler tempolu yürüyüş, yüzme ve suda yapılan egzersizler, kondisyon bisiklet  ve  modifiye  gebelik pilates-yoga olabilir.

 

 

 

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Mustafa Kekovalı - Mesaj Gönder --- Okunma

# dikkat

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Hamle Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Hamle Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Hamle Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Hamle Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.