Ekonomi

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı duyurdu! Doğum yardımı ödemeleri hesaplara yattı

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı haziran ayına ait doğum yardımı tutarlarını annelerin banka hesaplarına yatırdı. Uygulamanın başladığı günden bu yana bir milyonu aşkın anneye 20,1 milyar lira aktarıldı.

Abone Ol

Nüfus dinamiklerini korumak ve çocuk sahibi olan aileleri desteklemek amacıyla yürütülen maddi teşvik programında haziran mesaisi tamamlandı. 2025 Aile Yılı çerçevesinde güncellenen rakamlar üzerinden hesaplanan yardımlar hak sahiplerine ulaştı.

YENİ TARİFE UYGULANIYOR

Bakanlık ocak ayında yürürlüğe giren yeni destek tarifesini uygulamayı sürdürüyor. Düzenlemeyle ilk çocuğunu kucağına alan ailelere bir defaya mahsus 5 bin lira veriliyor.

İkinci doğumlarda annelerin hesabına her ay 1500 lira yatıyor. Üçüncü ve sonraki çocuklarda ise bu ödeme aylık 5 bin liraya çıkıyor.

Devlet bu nakit desteğini çocuklar beş yaşını doldurana kadar kesintisiz ödüyor.

YARDIMLAR BİR MİLYON ÇOCUĞU AŞTI

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, teşvik programının güncel verilerini paylaştı.

Sistemin hayata geçmesinden bugüne kadar 1 milyon 120 bin 990 çocuk nakit destekten yararlandı. Ödenek ayrılan çocukların 466 bin 825'ini ailelerin ilk çocukları oluşturdu. Listede 344 bin 139 ikinci çocuk yer alırken, 310 bin 26 üçüncü veya üzeri çocuk ödeme aldı.

Göktaş, kayıtlı 25 bin 401 annenin ikiz veya çoklu doğuma sahip olduğunu aktardı. Şimdilik iki, üç ve üzeri 654 bin 165 çocuk için düzenli nakit transferi yapılıyor.

SAĞLIKLI AİLE YAPISI VURGUSU

Haziran ödemelerinin Halkbank aracılığıyla alıcılara ulaştırıldığını hatırlatan Bakan Göktaş, bugüne dek 1 milyon 99 bin 185 anneye ulaştıklarını belirtti.

Göktaş programın temel hedefini, "Bakanlık olarak aile olmayı teşvik eden, sürdürülebilir destek mekanizmalarıyla sağlıklı, bilinçli aileleri güçlendirmek için çalışmalarımıza devam edeceğiz." sözleriyle anlattı.

BAŞVURULAR DİJİTAL KANALLARDAN

Yardım programından yararlanmak isteyen aileler resmi dijital kanalları kullanıyor.

Anneler başvurularını e-Devlet kapısı üzerinden veya 'İlk Öğretmenim Ailem' mobil uygulamasından hızla yapıyor. Talebi onaylanan hak sahipleri yatırılan tutarlara dair tüm bilgileri yine aynı ekran üzerinden takip edebiliyor.