1915 yılında I. Dünya savaşını çıkaran Almanya, 19 yılsonra 1939 yılında da II. Dünya savaşını çıkardı.
1871 yılında ancak birliğini sağlayabilen Almanya,İngiltere, İspanya, Portekiz ve Fransa gibi dünya devi olmak istiyordu.
Bu neden ile 20. yüzyılda iki büyük savaşın çıkmasınaneden olmuştu.
Her iki savaşta yenilen ve büyük faturalar ödeyenAlmanya 1871 yılından beri hedefinden vaz geçmiş değil.
Almanya "Nach Osten" yani Doğupolitikasından vazgeçmiş gibi görünse de sinsi sinsi bu hedefine doğruyürüyor..
Alman halkı çalışkan ve üretken bir halktır, amaenerjiye ihtiyacı vardır.
Enerji de Doğu'da bulunuyor, yâni enerji Rusya'davar...
Enerji olmadan hiç bir şey olmuyor.
II. Dünya savaşından sonra İngiltere'den batınınliderliğini devralan ABD, Almanya'nın bu isteğini ve enerji ihtiyacını biliyor.
ABD'de 75 milyonu bulan bir Alman nüfusu yaşıyor.
ABD kurulduğunda "Yeni devletin resmi dili neolsun? "diye senatoda bir oylama yapıldığında İngilizce sadece bir oy farkile Almancayı geçebilmişti.
İngiltere ile Almanya arasında tarihinderinliklerinden gelen amansız bir mücadele vardır ve bu mücadele günümüzde detüm acımasızlığı ile devam etmektedir.
ABD Senaryosundaki bu oylama bile anlayana çok şeylersöylüyor...
Günümüze gelirsek,
Doğu Almanya'da doğup büyüyen zamanın BaşbakanıMerkel, Rusya ile çok yakınlıklar kurdu.
Merkel, kendisinden önce Almanya Başbakanı olanSchröder'i, Rusya enerji devi olan Gazprom'un başına getirilmesini sağladı.
Yani Rusya'dan Almanya'ya gelen doğal gaz ve petrolünbaşında eski bir Alman Başbakanı vardı, halen de o mevkide bulunuyor.
Rusya'dan Almanya'ya doğalgazı taşıyan kuzey I boruhattı Almanya'ya yetmeyince, Almanya'nın isteği ile ikinci kuzey boru hattıinşa edildi.
Bu ikinci boru hattı, ABD için bardağı taşıran sondamla oldu.
Almanya ile Rusya'nın yan yana gelmesi ABD'nin korkulurüyası olmuştu adeta.
Almanya enerji sorununu çözerse, Almanya'nın dünyadevi olması içten bile değildi.
Ayrıca, Almanya ürettiği lüks arabalarının çoğunuÇin'e satıyordu.
Çin Almanya için büyük bir pazardı.
Hatta Alman sanayisi bazı parçalarını maliyeti ucuzolduğu için Çin'de imal ettiriyordu.
Almanya, Rusya ve Çin'in yan yana geldiği birorganizasyon, ABD'nin sonu demekti.
ABD, bu gidişe bir son vermeli idi.
Önce Almanya ile Rusya'nın enerji bağını kesmesi gerekiyordu.
Çok ince hesaplar ile Rusya'nın Ukrayna'nın birparçası olan Kırım'a girmesinin önünü açtılar.
Batıdan pek ses çıkmadı.
Bu sefer, Rusya, Ukrayna'da daha ileri gitmekte birsorun görmedi.
Ukrayna Cumhurbaşkanı Zelenski de batıya güvenerekRusya'yı tahrik etmekten geri durmadı.
Rusya'da Ukrayna'ya daldı.
Rusya'nın Ukrayna'ya saldırmasını bahane eden ABD,başta Almanya olmak üzere NATO üyesi Avrupa devletlerinin Rusya'ya ambargokoymasını istedi.
Bu tuzağa AB ülkeleri düştüler.
ABD hızını alamadı ve Rusya'dan Almanya'ya doğal gaztaşımak için inşa edilen II. Kuzey Boru Hattının kapatılmasını özellikleAlmanya'dan istedi.
ABD'nin oyununa gelen Almanya ve NATO üyesi ülkelerböylece doğal gaz sıkıntısı çekmeye başladılar.
İlk uyanan Macaristan Başbakanı Urban oldu.
Doğalgaz sıkıntısı, önümüzdeki kış Avrupa'da doruknoktasına çıkacak.
ABD'nin hedefi, tekrar dünya devi olmak için fırsatkollayan ve AB'yi kullanan Almanya'nın önünü kesmek idi.
Rusya daha önce Almanya ile dostluk anlaşmasıyapmasına rağmen 1941 yılında Almanya, Rusya'ya saldırmış, Alman ordusu Moskovavaroşlarına kadar ilerlemişti.
Milyonlarca insan ölmüştü.
Ancak Alman ordusu Rusya'da 'General Kış'a yenilmişti.
Ruslar bu olayı unutmuyorlardı.
Âdeta anlaşmalar ihlal edilmek için yapılıyordu.
Türkiye, ABD'nin son tuzağına düşmedi ve Rusya'yaambargo uygulamadı.
Hatta Rusya'nın batı ile irtibatının tek adresi oldu.
ABD, eline geçirdiği dünya efendiliğini kaybetmekistemiyor.
Böyle şeyler istemek ile olmuyor, tedbir almakgerekiyor.
İnsanoğlu, bu doyumsuzluk ile III. Dünya savaşınadoğru hızla koşuyor.
III. Dünya savaşının kararını bir avuç insan verecek.
Bu bir avuç insan ailelerini ve sevdiklerini III.Dünya savaşının yıkımından koruyabilecek tedbirleri aldılar ise, hiç tereddütetmeden nükleer düğmeye basabilirler.
Olmaz demeyelim..
İnsanlık tarihi, binlerce acımasız savaşlarınhikayesidir.
Biz de bu günlerden itibaren elimizden geldiğincetedbirlerimizi almalıyız, alabilmeliyiz.
Söz konusu çocuk ve torunlarımızın geleceğidir.
Çevremizdeki olayları doğru ve zamanında okuyalımlütfen.