Muğla İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, üreticilerle sahadaki iletişimini güçlendirmek amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. İl genelinde geleneksel hale gelen “Cuma Buluşmaları” kapsamında tarım uzmanları, Muğla ve ilçelerinde eş zamanlı olarak üreticilerle buluştu.
Gerçekleştirilen ziyaretlerde üreticilere yeni tarımsal destekleme modeli ve üretim planlaması hakkında detaylı bilgilendirmeler yapıldı. Sürdürülebilir üretim uygulamaları, tarımsal verimliliği artırmaya yönelik yöntemler ve devlet desteklerinden daha etkin şekilde yararlanılması için izlenecek süreçler üreticilerle paylaşıldı.
Hasat sezonunda yangın uyarısı
Buluşmaların önemli gündem başlıklarından biri de orman yangınları oldu. Yaz ayları ve hasat sezonuyla birlikte artan risklere dikkat çeken ekipler, tarımsal faaliyetler sırasında alınması gereken önlemleri üreticilere hatırlattı.
Özellikle biçerdöver kullanımı, anız yakılmaması, tarla temizliği ve ormanlık alanlara yakın bölgelerde yürütülen çalışmalar sırasında dikkat edilmesi gereken hususlar üzerinde duruldu. Üreticilere, küçük bir ihmalin büyük orman yangınlarına yol açabileceği vurgulandı.
Üreticilerin talepleri dinlendi
Bilgilendirme çalışmalarının ardından İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, üreticilerin görüş, öneri ve taleplerini yerinde dinleyerek not aldı. Sahadan gelen sorunların çözümü ve üreticilerin ihtiyaçlarının belirlenmesi amacıyla çalışmaların devam edeceği belirtildi.
Ziyaretlere ilişkin yapılan değerlendirmede, “Tarımsal sahada üreticilerimizle buluşmaya, sorunları yerinde çözmeye devam ediyoruz. Yeni destekleme modellerimizi ve üretim planlamamızı anlatırken, bölgemiz için büyük önem taşıyan orman yangınlarına karşı hasat sezonu tedbirlerini de paylaştık. Üreticimizin yanında, üretimin her aşamasında sahada olmaya kararlılıkla devam edeceğiz” ifadelerine yer verildi.