Başhekimi Doç. Dr. Turhan Togan başarılarından söz ettiriyor

Sevgiliokurlarım, Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne 2 yıl önce başhekim olarakatanan Doç. Dr. Turhan Togan, göreve geldiği günden bugüne dek yapmış olduğubaşarılı çalışmalarla adından söz ettiriyor.

Abone Ol

Sayın Togan, gerek bakanlık, gerekse birçokbürokrattan aldığı teşekkür belgeleri ile onurlandırılan saygın bir bürokratolarak anılmakta. Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. TurhanTogan, başta hastanenin doktorları olmak üzere her kesimle devamlı diyalogiçinde olmaya büyük özen gösteriyor. Hastanede gerçekleşen başarılı ameliyatlarsayesinde hastalar ve yakınları Sayın Togan'a her ortamda minnetlerinigöstermeye çalışıyor.

Sevgiliokurlarım Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi 605 yatak, 103 yoğun bakımünitesi ve 2 bin çalışanı ile Muğla'ya hizmet veriyor. Hastanede kalp merkeziruhsatı alınmasının ardından başarılı kalp ameliyatlarının yapıldığı her kesimtarafından biliniyor.

Sevgiliokurlarım, özellikle pandemi döneminde hastanemizde yaşanılan yoğunluğa rağmenherhangi bir olumsuzlukla karşılaşmadık. Başhekim sayın Togan'ın bu kadar yoğunçalışmasının altında Tıp Fakültesi stajyer öğrencilerine ders vermesinin deönemli olduğuna dikkati çekmek istiyorum.

MuğlaEğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Turhan Togan, göreve geldiğigünden bu yana yaptığı çalışmalar hakkında verdiği bilgileri sizlerlepaylaşıyorum sevgili okurlarım.

Doç.Dr. Turhan Togan, çalışmalarını anlattı:

"605yataklı 103 yoğun bakimi olan yaklaşık 2 bini aşan çalışanlarımız mevcut günlükhastanemize çalışanlarımız hastalarımız refakatçiler ve yatan hastalarımızıdahil edecek olursak 11 bin kişi giriş yapmakta ve hastanemizdenfaydalanmaktadır. Girişimciyenilikçi ilkeli bilimsel ve insan odaklı çalışma anlayışı ile SağlıkBakanlığımızın hizmet politikalarını kesintisiz bir şekilde sürdürdük.Başhekimliğim döneminde gerçekleştirdiğimiz ve tamamladığımız yenilikler TüpBebek merkezini tamamlayıp açtık ilk bebeğimizde basında paylaştık. ErişkinKalp Merkezi ruhsatı aldık, kalp ameliyatları yanı sıra anjiyografi işlemleriile birçok kişinin hayata tutunmasını sağlandı. İnme merkezi ruhsatı aldık veMuğla genelinde inme geçiren hastalara ilk 8 saatte hızlı bir şekilde medikaltedavilerini yapıyoruz veya girişimsel işlemler gerçekleştiriyoruz. İşitme vedenge referans laboratuvar merkezi olarak tescillendik. ilimizde ilk defa gerçekleştirdiğimizve hastaları diyaliz makinelerinden kurtulmasına vesile olan Organtransplantasyon merkezini açtım. Kadavradan ve canlı vericiden böbrek nakilişlemlerini gerçekleştiriyoruz. Kadavradan organ nakli bağışı konusunda duyarlıvatandaşlarımız sayesinde sağlanan organlar nedeniyle bakanlığımızdan teşekkürbelgesi aldık. Şehir Merkezinde Toplum Ruh Sağlığı Merkezimizi açtık vefaaliyete geçirdik. Alternatif Tıp Merkezi kurduk, GETAD merkezi ruhsatımızıaldık, faaliyetlerimizi yakında duyuracağım. Adlı Tıp birimi kapsamında Çocukİzlem Merkezimizi kuruyoruz. Bitme aşamasını tamamladık yakında faaliyetegeçecektir. Sağlık Turizmi Yetki Belgesi aldık, pandemi bitimi ile uluslararasısağlık turizmi çalışmalarımıza hız kazandıracağız. 3. Basamak Yenidoğan Yoğunbakım ruhsatımızı aldık ve prematüre bebeklere ve yenidoğan bebeklere hizmetvermeye başladık. 3. Basamak Çocuk Yoğun Bakım'ı açtık 1ay üstü ve 17 yaşaralığındaki çocuklarımıza hizmet vermeye başladık. Bölgemizde Çocuk KalpMerkezi unvanını alarak birçok başarılı ameliyatlar gerçekleştirdik. Çocuk kalphastalıklarına deneyimli çocuk kardioloji ve kalp cerrahisi hocalarımız ilehizmet veriyoruz. Trijenerasyon sistemi kurulması için son aşamaya geldik(Dogalgazdan elektrik üretimi ile enerji tasarrufu sağlamış olacağız). ilkbaşarılı kornea naklini gerçekleştirdik ve bölgemizde kornea bankası kurmakiçin çalışmalarımız sürüyor. Birçok yeni cerrahi ameliyatların yapılması içincerrahi bölümlerimize her türlü malzeme ve ekipman desteği verdik ve vermekiçin çaba harcıyoruz. Sayısız etkinlik gerçekleştirdik, halkımızıbilinçlendirmeye yönelik faaliyetlerimiz oldu. Aşılama çalışmalarımızkesintisiz devam ediyor, Halk Sağlığı Başkanlığımızın yürüttüğü başarılı aşıçalışmalarına hastanemizde kurulan aşı birimimiz ile öncülük ederek katkısağladık . Pandemi servisleri, Covid yoğun bakımları ve Covid Acil gibialanların yönetimini pandemi başkanı olarak hastanemiz pandemi kurulu üyeleriile organize ettik. 2 yıldır pandemi gibi olumsuz şartlara rağmenhizmetlerimizi arttırdık ve bu ay yapılan Sağlıkta Kalite Standartlarıdenetiminde başarılı bir puan aldık (95.55). Çalışanlarımız motive edeceketkinlikler yapmaya özen gösteriyorum ve her bir çalışanımıza değer vererekşeffaf ve ulaşılabilir bir yönetim anlayışı sergiledim. Değer veren değer görürmantığı ile vatandaşımıza ve çalışanlarımızın dertlerini dinleyip çözümlerbulmaya çalışıyorum. Tüm hastane çalışanlarımızın özverisi ve emekleri ilebölgede referans hastane olmanın gururu ve görev bilinci ile elimizden gelen eniyisini yapmaya gayret ediyoruz."