100. yılda gelen mektup


Cumhuriyetimizin 100. yılına, yirmibir yıl önce babamın bana yazdığı mektupla "merhaba" dedim.Öyle ki "vatanını her zaman sev, Milletinle gurur duy sevgilikızım" cümlelerinin yer aldığı mektubu mutluluklaokuyordum.

Yaşasın Cumhuriyet!

Var olbaba!

Bir kargonun peşine düştüğümüz anlarınolabildiği günümüzde, bana 21 yıl önce yazılmış mektubuulaştıran Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü'neteşekkürü borç bilirim.

Mektubumu okurken 21 yılönceki Türkiye'ye ve o dönemdeki hislerime gittim. Bir yandangünümüze dönüp; ben gençlere 20 yıl sonra okumaları içinneler yazardım diye düşündüm.

Ekonomi desem; gençlerpariteleri çözmüş, borsa takip eder durumda. Uluslararasıpiyasalara olan hakimiyetlerini düşünür vazgeçerdimyazmaktan.

Sağlık desem; pandemi yaşadılar. Okullarınagidemediler, bir dönem sosyal hayatları bitti. Adaptasyon sürecineihtiyaç duydular ve hala zaman zaman o ihtiyaçları devamediyor.

Biz ne depremler gördük yıkılmadık filandesem; 6 Şubat depreminde binlerce insanın kaybıyla sarsıldılar.Gençlerimizin farkındalığı yüksek. Vatana nasıl faydalıoluruz bilinciyle hayatlarına kaldıkları yerden (deprem sonrası)devam ediyorlar.

Ülkemizde darbeler olmuş, ne zor günlergeçmiş yine de milletimiz tek yürek olarak atlatmış. Biz buzorlu günlerin destansı anılarıyla büyüdük desem; bizimgençlerin sıradan bir akşam yemeğinden sonra darbe girişiminetanık olduklarını hatırlar, birlik olmanın gücünü yaşayıpbildiklerini düşünür, vazgeçerdim yazmaktan.

Eğitimdesem mesela, bizim zamanımızda sistem sık değişirdi. Henüzilkokul beşinci sınıfı bitirirken ilk "büyük" sınavımızıverdiğimizden, ortaokul üçüncü sınıfta yeni bir sınavsistemiyle karşılaştığımızdan, Fen Lisesi ile Anadoluliselerinin yanı sıra süper lise diye "ayırt edici"? birlisenin geçmişteki varlığından bahsetsem, lise son sınıftaüniversiteyi kazanma "hakkı" için verdiğimiz son sınavdanbahsetsem ama benden önceki sınıfların kredili sistemlerine, çiftsınav süreçlerine ve sınav sonuçlanmadan meslek ve üniversitetercihlerinde bulunmak zorunda kaldıklarına hiç değinmesem; benimmektuba uzun ve hızlı birçok cevap gelebilirdi...

Gençlerçalışıyorlar. Üstelik öğrenme kanalları geniş ve açık.Nasıl çalışacaklarını bilmeleri, en az ne için çalıştıklarınıbilmeleri kadar önemli onlar için. Fakat artık yaşamlarındaözellikle eğitim hayatlarında hızlı değişimler istemiyorlar.Daha iyi olmak için elbette değişim ve yenilenme gerekir. Fakat,kademeli değişiklik uyum sürecini rahatlatacaktır.

Örneğin;bu eğitim yılı başında alınan "açık uçlu sorulu yazılısistemi" ne geçiş, çocuğun bilgi donanımını artırabilir.İfade gücünü besleyip, dilimizi etkin ve doğru kullanmalarınısağlayabilir. Fakat; öncelikle, 4+4 ün ikinci dördü olan ortaokula yeni başlayan çocukların (5.sınıf) yazılı sınavlarındauygulanmaya başlanırsa verim artabilir düşüncesindeyim.

Üstelik,öğrenciler kadar öğretmenlerimiz için de yeni bir süreçbaşladı. Eğer bu yeni dönem uygulamaya beşinci sınıflardan velise birinci sınıflardan itibaren uygulanmaya başlansaydı,öğretmenlerimiz için de hazırlık dönemi tamamlanmış olurdubana göre.

Çocuklar ve gençler rutini severler.Gittikleri yolun sonunu bilmek isterler. Belirsizlikler gençleriuzaklaştırıyor olabilir.

Gençlere mektubumdayazacağıma emin olduğum cümle şu olurdu;

Vatanınızıher zaman sevin, milletinizle gurur duyun!

Yetişkinlereise buradan seslenmiş olayım; ben öncelikle kendi evlatlarımızınseverek ve isteyerek memleketimizde kalmasını, gelecek endişesiduymamalarını, Cumhuriyet değerlerimize hakim olarak yetişmişgençlerimizin yurdumuza hizmet vermesini isterim. Bunun içinçocuklara ve gençlere bugün biz hizmet etmeliyiz diyedüşünüyorum.

Nice 100 yıllar Türkiye Cumhuriyeti'nehizmet etmek dileğiyle, bayramımızı kutlarım.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Hafize Nizamoğlu Acar - Mesaj Gönder --- Okunma


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Hamle Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Hamle Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Hamle Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Hamle Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.