Yeni Bir İş, Yeni Bir Kurum…

Bu haber 01 Ağustos 2018 - 3:43 'de eklendi ve 1.522 kez görüntülendi.
İdris Koçidriskoc@hamlegazetesi.com.tr

İdris Koç

Malum, bu dönem ilk atama veya naklen atama yoluyla kamuda göreve başlamaların yoğun olduğu günler. Binlerce gencimiz ilk kez iş hayatına “merhaba” diyecek, binlerce çalışan yeni görev yerine doğru yol alacak.

Etrafa baktığımızda şöyle bir manzara görülüyor: Kurumlarda yönetici ve personel sessiz sedasız göreve başlıyor ya da görevden ayrılıyor. Yine birçok çalışan göreve başladığı kurumun yöneticisi ile ancak haftalar, aylar sonra tanışabiliyor; üst yöneticiler ile binde bir ihtimal tanışma fırsatı bulabiliyor.

Birçok yönetici, yeni personeline “Aramıza hoş geldin. Seninle daha güçlü bir ekip olacağız.” mesajını vermek yerine, otorite sağlama adına soğuk davranıyor; tanışma sırasında sert ve mesafeli bir üslup kullanıyor. Yine yöneticiler bu ilk tanışmada “Bir yönetici olarak bana ihtiyaç duyduğunda her zaman kapım açık.” mesajı vermek yerine, “Yanlış yapanın gözünün yaşına bakmam; bana sorunla gelme!” diyor.

Oysa ilk atamayla bir kurumda göreve başlamak ya da naklen atamayla yeni mesai arkadaşları ile tanışmak, çalışma hayatının dönüm noktalarından biri; yeni bir başlangıçtır. Diğer taraftan göreve başlama; kurum kültürü, mesleki aidiyet, motivasyon, kurumsal ilişkiler ve kurum imajı açısından çok önemlidir. Dışarıdan gelen kişi mevcut kurumsal ilişkilerden etkileneceği gibi mevcut ilişki tarzını da etkileyecektir. Bu nedenle her göreve başlama, nitelikli kurumsal ilişkilerin başlangıcı ve pozitif değişim için bir fırsat olarak değerlendirilmelidir.

Kurumlarda yönetici, yönetici yardımcısı, uzman personel ile diğer ast personelin göreve başlama usulleri birbirinden farklıdır. Her kademedeki çalışanın bu usulleri bilmesi önemlidir.

Yönetici Yardımcısı ve Uzman Personelin Göreve Başlaması

Kurumlara atanan müdür yardımcısı, şube müdürü ile uzman personel (uzman, öğretmen, psikolog, sosyal çalışmacı, doktor, sayman, veteriner, mühendis, vaiz, şef vs.), atama kararının çıkmasının ardından kurum yöneticisini arayarak kendisini tanıtır ve göreve başlayacağı tarih hakkında bilgi verir.

Yönetici yardımcısı ve uzman personel, göreve başlama günü kurumunda hazır olur ve öncelikle yöneticiyi ziyaret ederek onunla tanışır. Yönetici, göreve başlayan yardımcısına ve personeline ikramda bulunur, başarılar dileyerek meslekî beklentilerini ona iletir. Bu tanışma sonrasında personel servisi tarafından gerekli işlemlerin yapılması ile göreve başlama işlemi tamamlanır.

Göreve başlamanın ardından yönetici, bu yardımcısını veya uzman personelini makul bir süre içinde, makamında ziyaret etmek suretiyle üst yöneticisi (il, ilçe veya bölge müdürü, Cumhuriyet başsavcısı, kaymakam, vali vs.) ile tanıştırır. Bu tanıştırma, hem yöneticinin hem de göreve başlayan personelin imajı açısından önemlidir. Personelini üst yöneticilerine tanıtmak her yöneticinin görevidir. Bu tanıştırma ihmal edilmemelidir.

Diğer Personelin Göreve Başlaması

Kurumlara atanan diğer unvanlardaki ast personelin göreve başlama usulü yukarıda sayılanlardan farklıdır. Buna göre göreve başlayan personel, o gün mesai saatinin başında kurumda hazır bulunarak insan kaynakları/personel servisine başvurur.

İlgili servis tarafından karşılanan ve belgeleri alınan personel, görevli tarafından önce servis sorumlusu, sonra da kurum yöneticisi ile tanıştırılır. Yönetici göreve başlayan personeline başarılar dileyerek ikramda bulunur, deneyimleri ve yetenekleri konusunda bilgi alır. Bu tanışmadan sonra görev yeri veya geçici pozisyonu yeni personele bildirilir.

Ayrıca yönetici, göreve başlayan personelini mümkünse üst yöneticileri ile tanıştırır. Bu tanıştırmanın üst yöneticinin kurumu ziyareti sırasında ve toplu yapılması daha uygundur. Böylelikle hem üst yöneticilerin yeni personeliyle tanışması sağlanacak hem de personelin motivasyonu arttırılmış ve kurumsal aidiyeti güçlenmiş olacaktır.

İş hayatında kurum kültürü ve kurumsal ilişkiler yukarıdan aşağıya doğru şekilleniyor. Bu nedenle; göreve başlayan personelini ve onların göreve başlama şeklini önemseyen yöneticilere çok ihtiyacımız var. Resmî göreve başlama prosedürünün yanı sıra kurumsal ilişkilere de önem veren, kurum kültürü ve meslekî aidiyet açısından yönetici olarak sorumluluklarının farkında olan yöneticilere çok ihtiyacımız var.

Görev yeri değişen, iş hayatına “merhaba” diyen herkese huzurlu ve başarılı görevler dilerim. Allah iyilerle karşılaştırsın.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.