VATANDAŞA HİZMETİN ÖLÇÜSÜ OLAMAZ

Bu haber 29 Eylül 2010 - 0:00 'de eklendi ve 538 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Muğla
Valiliği tarafından, belki de bugüne dek hiçbir mülki amirliğin
gerçekleştirmekten öte aklına getirmediği bir girişimin, en denli yerli yerinde
olduğunu yadsımak olası değil.

Değil
mi ki, ülke genelinde konuşlanan çeşitli kurum ve kuruluşlarla ilgili zaman
zaman vatandaşın vaki şikayetleri oldu.

Ki,
çoğu kez eleştirilir olmaktan öte mizah konusu yapıldı.

Asıl olan,
ilgili kurumların en iyi şekilde hizmet vermesidir diye düşünen
Muğla Valiliği, bir anket düzenletiyor.

Dolayısıyla
anketörler 8 ayrı kriterde vatandaşa soru yöneltiyor.

Sorular
şunlar.

*Kurum binası,

*Çevre
düzenlemesi ve temizliği,

*Personelin
genel hal ve tavırları,

*Sıra sistemine
riayet edilme durumu,

*Hizmet alırken
bekleme süresi,

*Başvurulara
zamanında cevap alabilme,

*Gerekli
durumlarda yöneticilere rahat ulaşabilme,

*Duyuru ve
haberleri zamanında öğrenebilme,

*Engelliler için
gerekli kolaylıkların sağlanması.

Baktığımızda,
yöneltilen soruların yerli yerinde olduğu görülür.

Belli
ki söz konusu sorular kapsamında bir sıkıntı söz konusu.

Vatandaşın
şikayetleri bu bağlamda.

Bu
konuda araştırma yapılması talimatını veren Vali Fatih Şahin, gerekçesini şu
şekilde açıklıyor.

Amacımız,
vatandaşa sunulan hizmetin daha iyi olması ve kamu hizmetlerinde daha iyi verim
sağlamak.

Eşit ve adaletli
davranmak için çalışıyoruz.

Bunun için
üniversite görevlileri ile temasa geçtik.

Çalışmaların ilk
sonucunu aldık.

Bundan sonra 2-3
ayda bir benzer anketler düzenlenmesini sağlayacağız.

Amaç
belli.

Vatandaşa
daha hızlı ve yerinde hizmet götürülmesi.

Peki,
gerçekleştirilen ilk anket sonucunda ortaya çıkan tabloyu baktığımızda, bazı
kurumlar istisna, diğerlerinden memnun olmak olası değil.

Özellikle
engelli vatandaşların çeşitli zorluklarla karşılaşması, en göze batan sonuç.

Aynı
anket neticesinde vatandaşın en çok memnun olduğu kurum Müftülük ile Valilik
Yazı İşleri Müdürlüğü.

Vatandaşların
gerekli durumlarda en kolay ulaşabildikleri kurumlar, Kültür ve Turizm
Müdürlüğü ile Müftülük olurken, daha az memnuniyet düzeyine sahip kurumlar
Devlet Hastanesi ile İl Sağlık Müdürlüğü.

Yine
anket neticesinde vatandaşın yaptığı başvuruları zamanında cevap veren
kurumların başında Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Valilik Yazı İşleri Müdürlüğü
geliyor.

Bu
kurumları Gençlik ve Spor Müdürlüğü takip ediyor.

Bu
alanda vatandaşın memnuniyetsizliğine neden olan kurumların başını Sosyal
Hizmetler Müdürlüğü çekerken, onu Devlet Hastanesi ile Kadastro Müdürlüğü takip
ediyor.

Hal
böyle olunca Vali Fatih Şahin;

Yapılan anket
neticesinde en kötü sonucu olan kurum ve kuruluşlar, ilk planda uyarılacak.

En başarılı
kurumlara ise takdir belgesi verilecek diyor.

Şimdi…

Eğri
oturup doğru konuşalım.

Bir
kere, başlangıçta ifade ettiğim gibi valiliğin bu girişimi gerçekten takdire
şayan.

Önemli
olan vatandaşa en çabuk ve kolay hizmet sağlamak olduğuna göre beis yok.

Tersi
durumlarda,  bugün olmasa bile yıllar
boyu vatandaşa bugün git yarın gel! zihniyeti egemendi.

Şimdi…

Bir
önemli ayrıntının altını çizmek istiyorum.

Anket yerinde
bir girişim olmakla birlikte, bazı kurumlar adına çok sağlıklı olduğunu kabul
etmek mümkün değil.

Özellikle
vatandaşın kolay ulaşamadığı belirtilen Sağlık Müdürlüğü için.

Bir kere Sağlık
Müdürlüğü, çevre düzenlemesi en iyi kurumlardan biri olduğu gibi vatandaşa
zamanında hizmetin verildiğini, gazeteciler olarak bizler her dem tanık
oluyoruz.

Hal böyle olunca
anketörlerin, bazı kurumlar adına sağlıklı araştırma yapmadıkları anlaşılıyor.

Diğer
yandan, vatandaşa hizmetin ölçüsü olmasa da, halkın memnun olmadığı belirtilen
Sosyal Hizmetler Müdürlüğü, Devlet Hastanesi ve Tapu Müdürlüğü için en fazla
yoğunluk yaşanan kurumlar olduğu gözden kaçırılmamalı.

 

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.