VATANDAŞ MEMNUNİYETİ ANKETİ

Bu haber 18 Temmuz 2010 - 0:00 'de eklendi ve 863 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Türkiye
olarak yıllardan bu yana şikâyete konu olan temel noktalardan birinin “bürokrasi” olduğu bilinmez değildir.

Yıllarca, her kim olursa
olsun, bürokrasinin devletin sırtında bir kambur olduğunun altını çizdi.

Hatta,
biraz abartılı da olsa “bugün git yarın
gel” noktasına kadar dayandı.

Mizahi
anlamda birçok tiyatro sahnelerinde sergilendiğini de şahit olduk.

Hal böyle iken, ülke
yönetiminde görev üstlenen hükümetlerin ilgili bakanları, tamim üstüne tamim
göndererek, bürokrasinin olması gerektiği şekilde işlemesini belirttiler.

Hem vatandaşa eziyet
edilmemesi hem de zaman kaybının önlenmesi adına, söz konusu genelgede yer alan
hususların titizlikle uygulanması talimatı verildi.

Buna
karşın yine de aksaklıkların olmadığı söylenemez.

Ta
ki son yıllara kadar.

Bu
süreçteki bürokratik işlemlerin, vatandaşı memnun eder hale geldiğini
memnuniyetle gözlüyoruz.

Ama
bu demek değildir ki hiç aksaklıklar olmuyor.

Yine
de zaman zaman bazı kurum ve kuruluşlar adına vaki şikâyetler var.

***

Şu
sıra, bu tür bürokratik aksaklıklar olduğunu gördüğünden mi, yoksa bir kez daha
dikkat çekmek için olsa gerek Muğla
Valisi Fatih Şahin;

“Vatandaş Memnuniyeti
Anketi”
başlığında, örnek bir uygulama başlatıyor.

Gerekçe
olarak şu açıklamayı yapıyor.

“Uyguladığımız anketle,
vatandaşımıza sunduğumuz kamu hizmetinin kalitesini ölçmek istiyoruz. Bu
uygulama aynı zamanda şeffaf bir şekilde hesap verebilme ve kendimizi
sorgulayabilme anlamına geliyor.

Amacımız sunulan kamu
hizmetlerini daha etkili, daha verimli ve daha hızlı hale getirmek.

Böylece vatandaşın bakış
açısıyla değerlendirme yapma imkânı bulacağız.”

Aynı
anketi 29 kamu kuruluşu üzerinde uygulanacağının altını çizen Şahin, her
kurumla ilgili 50 vatandaşa 9 soru yöneltileceğini belirtiyor.

Ankette
yer alan sorulara gelince.

1-Hizmet aldığınız bina
için, çevre düzenlemesi ve temizliğe gereken önem gösterilmiş mi?

2-Hizmet alırken, ilgili
personelin size karşı olan genel hal ve tavırlarından memnun kaldınız mı?

3-Hizmet alırken, ilk
gelen kişilere öncelik verilerek, sıra sistemine riayet ediliyor mu?

4-Hizmet alırken,
bekleme süreniz makul ölçülerde mi?

5-Yapmış olduğunuz
başvurunuza, zamanında cevap alabildiniz mi?

6-Yöneticiyle konuşmanız
gereken durumlarda, yöneticiye rahat ulaşabiliyor musunuz?

7-Birimle ilgili
duyuruları zamanında öğrenebiliyor musunuz?

8-Hizmet aldığınız
birimde, engelliler için gereken kolaylıklar sağlanıyor mu?

Her
halde, valilik tarafından kurumlara yöneltilen bu sorulara karşı çıkmak olası
değil.

Değil
mi ki yıllar boyu bürokrasiden şikâyet ettik.

Sistemin
daha bir rayına oturması adına sürdürülen girişimler, yerli yerinde bir
uygulama.

İlişkin
olarak Vali Fatih Şahin, vatandaşa daha fazla eziyet etmeye kimsenin hakkı yok
diyerek, söz konusu müeyyideleri anket sorusu olarak yöneltiyor.

Bu
arada bir önemli ayrıntının altını çizmek istiyorum.

Bugüne değin, ilgili
bakanlıklardan kurumlara benzer genelgeler gönderildiği halde, ne kadar yerine
ulaştığı anlamında arkası getirilmedi.

Kısaca, genelgelerde yer
alan hususların ne sonuç verdiği takip edilmedi.

Ama bu defa Vali Fatih
Şahin’in uygulamak istediği yöntem, olması gerektiği şekilde.

Zira o, anket sonunda en
yüksek puan alan kuruluşun çalışanlarını birer plaketle ödüllendirmek istiyor.

Bunun anlamı, kurumlarda
sunulan kamu hizmetlerindeki aksaklıkların belirlenmesidir.

Dolayısıyla aksaklığa
meydan veren kurumlar önce uyarılarak, kendilerini düzeltmeleri istenecek.

Gerekirse soruşturma
açılacak.

Şimdi
eğri oturup doğru konuşalım.

Dünya
ülkelerinin baş döndürücü hızla geliştiği süreçte Türkiye’nin yapması gereken,
tüm kurum ve kuruluşların etkili, hızlı ve verimli hizmet anlayışıyla hareket
etmesidir.

Bunun
için, boşa geçirilecek bir dakika zamanımızın olmadığından hareket eden Vali
Fatih Şahin, “Ayinesi iştir kişinin lafa
bakılmaz” düsturunun gerçekleşmesini istiyor.

 

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.