Ulaştırma Dairesi’nin Duba Düzeltmesi

Bu haber 20 Aralık 2016 - 0:01 'de eklendi ve 820 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozcanozgur@hamlegazetesi.com.tr
Özgürce

Özcan Özgür

 Geçen hafta 15.12.2016 tarihli yazımın başlığı “Muğlaspor, Dubalar, Ormanspor…” şeklindeydi. Bu yazıma yorum yapan bir okurumuz “Büyükşehrin yaptığı yanlışlıkların hesabını verecek parti örgütü aranıyor. CHP’ye oy veren Muğla halkı yok hükmünde sayılmaktadır.” derken, Muğla Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı H. Alper Kolukısa telefonla aradı.

Çok sevindim…

Sayın KolukısaYazını tekzip ediyoruz” dese yine sevinirdim.

Muğla Büyükşehir Belediyesi ve Menteşe Belediyesi ile ilgili o kadar yazı kaleme alıyoruz, hiç birine muhatap bulamıyoruz…

Dam başına kumru, Özcan Özgür’ün yazdığı kimin umru…

Umurunda olan biri çıktı. Sayın Kolukısa’ya teşekkür ediyorum. Kendisi yazımda yanlışlar olduğunu ve o yanlışları düzelten bir yazı göndereceklerini belirterek “Yayınlarsanız sevinirim” dedi. Bende sevinerek yayınlayacağımı söyledim…

xx           xx           xx

Sayın Kolukısa ile görüşmemizin ardından MBB Ulaşım Daire Başkanlığı Ulaşım Şube Müdürlüğü’nden Şehir Plancısı Ahmet Yıldırım’ın e posta ile gönderdiği “bilgi notunu” sizlerle geldiği gibi paylaşacağım.

Sn. Özcan Özgür 15.12.2016 tarihli Hamle Gazetesinde yazdığınız yazıyla ilgili bazı yanlışlıklar olduğunu düşünmekteyiz. Sizin ve kamunun doğru bilgilendirilmesi adına bu yazıyı yazma ihtiyacı duyduk.” diye başlayan bilgi notu şöyle;

–            Perşembe pazarının üstüne beton dökülerek altının otopark olarak kullanılmasından bahsetmişsiniz ancak;

Mevcut durumdaki kolonların beton taşıması imkansız, o yükü taşıyacak kolonlara ihtiyaç vardır. Bu kolonların da projelendirilerek kazı çalışması yapılması ve ardından dikilmesi gerekir. Ancak Pazar alanının altından ‘dere yatağı’ geçmektedir yapılan çalışmalarda dere yatağının engellenmemesi önem arz etmektedir. Dere yatağını engellemeden kolonlar dikildi beton yapıldı proje hayata geçti diyelim bu durumda zaten yeteri kadar sıvılaşmış zemin acaba bu kadar yükü taşıyabilir mi taşıyamazsa sonuçları ne olur, bu sonuçları göze almaya değer mi? Diyelim ki bunların hiçbiri yaşanmadı ancak Pazar alanı ‘Kentsel Sit Alanı’ statüsündedir ve buna göre nerde ne kadar yapılaşabiliri araştırmak gerekir.

– Bazı caddelerde değnekçilik yapan çocuklar eviniz burda mı değil mi diye sormuyorlar demişsiniz.

Ancak yol üstü park alanı yapılan cadde ve sokaklarda konut altı ticaret ya da ticaret kullanımlarının yoğunluğuna dikkat çekmek isterim. Aslında bu alanlarda parsel içi otopark yapılsa her yapı otoparkını kendi içinde çözse belki de bu kadar otopark sorunu kalmayabilir ancak bunun yerine bu alanların ticaret olarak kullanılması tercih edilmiştir. Bu da başka bir soruna yol açıyor; buradaki ticareti kullanmak isteyen vatandaş aracıyla duraklama yapıp alışverişini nasıl yapacak? Çünkü hiçbir şekilde park yeri yok. Bu durumda ya 2. Sıra parklanma yapacak ki buda trafik sıkışıklığına yol açacak ya da alışveriş tercihini önü müsait kullanımlardan giderecek. Bunun sonucunda da hem esnaf hem de vatandaş kaybedecek. Ayrıca bu alanlar oradaki sakinlerin kullanımı amacıyla mesai saatleri dışında da ücretsiz olarak hizmet vermektedir.

– Kent merkezindeki asıl sorunun otopark olduğunu ve bunu dubalarla çözmenin daha büyük problemlere yol açacağını belirtmişsiniz.

Günlük hayatımızda hepimizin karşılaştığı sıkıntılardan biri de düzensiz parklanmış araçlardır. Çoğu zaman kaldırıma park eden araçlar aslında hepimizin hakkına tecavüz etmektedir. Düzensiz parklanma ile dip dibe, kaldırıma hatta yaya geçitleri ve otobüs duraklarına kadar park eden araçlar yüzünden bırakın engelli, yaşlı, bebekli vatandaşları; sağlıklı bireylerin bile geçişi engellenmiştir. Düzenli parklanma ile yaya geçitleri, otobüs durakları, park manevra alanları ayrılarak toplumun çoğunluğunu oluşturan motorlu taşıt kullanmayan halkın yaşamının kolaylaştırılması hedeflenmiştir. Dünyanın gelişmiş kentlerinde düzenlemeler bu şekildedir ve inanın taşıt öncelikli değil yaya öncelikli kentlerde yaşadığımız bu sorunların hiç biri yoktur. Kent merkezindeki her m² yol üstü otopark alanı en az ordaki bir dükkan kadar değerlidir ve bu alan hepimizindir. Ancak Muğla’da en çok karşımıza çıkan şey bu alanların bazı işletmelerce (araç kiralama şirketleri vb.) parsellenmesidir. Ücretli yol üstü parklanmalar ile bu alanların sirkülasyonu arttırılarak en çok sayıda kişi tarafından kullanılması sağlanmıştır yani kamunun elinden alınan bu hak tekrardan kamuya iade edilmiştir.

– Yazınızda çözümün merkezde yer altı otoparkların yapılmasıyla olacağını ve dubalar geçici olduğu halde neden yenilerinin konduğundan bahsedilmiştir.

Kent merkezinde büyük otoparkların yapılması kent merkezine daha çok motorlu taşıtın gelmesini sağlar. Bu da kısır döngüye dönüşür, ne kadar çok otopark yaparsan o kadar çok araç gelir sanırım bunun doğaya, çevreye, milli servete ne kadar zarar vereceğinden bahsetmeme gerek yoktur. Esas olan farklı politikalar ile kent merkezindeki araç bağımlılığını azaltarak toplumcu ulaşım çeşidi olan yaya, bisiklet ve toplu taşımayı desteklemektir. Avrupada bırakın merkeze araç park etmeyi merkeze araçla girişten bile ücret alınarak kent merkezinin araçlara değil yayalara ayrılması sağlanmıştır.

Şu ana kadar dikilen delinatörler (dubalar) sizin de belirttiğiniz gibi geçicidir, fiziksel düzenlemeler öncesi geçiş aşamasında konulmuştur. Delinatörler ile taşıt sürücülerinin alışkanlıkları değiştirilmesi hedeflenmiş ancak delinatörlerin plastikten yapıldığını keşfeden bazı vatandaşlarca bunların üzerine çıkılarak yok sayılmıştır. Bu durum bisiklet yollarındaki, engelli rampalarındaki, yaya yollarındaki araç park etmesi sonucu motorlu taşıt kullanmayan vatandaşların yaşamının zorlaşmasına neden olmuştur. Bu nedenle bazı noktalarda delinatörlerin değiştirilmesi şart olmuştur.

– Yazınızda otopark ücretleri ile kaynak oluşturulduğundan bahsedilmiş ve Muğla Spora kar amaçlı olup olmadığı sorgulanmıştır.

Diğer illerdeki yol üstü araç park ücretlerine bakarsanız kent merkezleri arasında en ucuz yol üstü araç otopark ücretleri alınan illerden biri de ilimizdir. Para kazanmak maksatlı bir yaklaşım olsa bu ücretler çok daha fazla arttırılabilir. Ayrıca park alanları belirlenirken standartlara uygun otoparklar yapılmakta araçları sıkıştırarak daha fazla park yeri ortaya çıkarma kaygısı güdülmemektedir. Gerekli yaya geçişleri ve durak yerlerinde de standartlara uyularak aracı olmayan vatandaşlara saygılı şekilde park alanları belirlenmiştir. Maddi kaygı olsa park alanları çoğalır, park olan cadde sayısı arttırılırdı.

Ayrıca yol üstü otopark alanlarının işletilmesi MUTTAŞ A. Ş. Tarafından ihale edilmiş, Muğla Spor Spor Klubü ihaleye katılmış ancak kazanamamıştır. Yani şuan yol üstü otopark alanlarını Muğla Spor Spor Klubü İşletmemektedir.

– Ayrıca vatandaşlarımıza hizmet amaçlı yapılan çalışmalar kapsamında;

 Yücelen Hastanesinin arkasında 196 araçlık, Kışla parkında ise 120 araçlık açık otopark yapılarak vatandaşlarımızın kullanımına ücretsiz olarak sunulmuştur.

 Kışla Parkının altında 320 araçlık bölge otoparkı ve Kültür Merkezi projesi tamamlanmış inşaatına başlanmıştır.

 Eski garaj alanında 600 araçlık, stadyumun arkasındaki Muratın Bahçesi olarak adlandırılan bölgede 200 araçlık ve Akyol Pazarında ise Pazar altı 2 kat olmak üzere yer altı otoparkı (bölgesel otopark) çalışması kamulaştırma ve proje aşamasında olup devam etmektedir.

 Ayrıca kent merkezindeki araç yoğunluğunu azaltmak amacıyla Akyol Pazar Alanında ve Yücelen Hastanesinin arkasındaki otoparklarda; ilçelerden veya Menteşenin uzak yerlerinden gelen vatandaşlar için park et devam et (park and ride) sisteminin hayata geçirilmesi düşünülmekte, araçlarını bu park alanına park eden vatandaşların toplu taşıma araçlarına ücretsiz binerek seyahat etmesi planlanmaktadır.

Özellikle şunu vurgulamak isterim ki planlama yapılırken araç odaklı planlama değil insan odaklı planlama yapılmalıdır. Bizim kamu kurumu olarak üzerimize düşen de budur Muğlamızın hak ettiği de daha çağdaş daha toplumcu bir ulaşım hakkıdır.

xx           xx           xx

Umarız Karabağlar Yaylası’nda SİT’in kalkıp kalkmayacağı ve Eski Garaj Alanı  ile ilgilide bir açıklama yapan çıkar… Ulaştırma Daire Başkanlığı’nın bilgi notu ile ilgili bizim görüşlerimizi de yarın paylaşırız…

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

1 ADET YORUM YAPILDI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
Biray 20 Aralık 2016 / 15:18

Belirtmek istediğim bir kaç husus var. Belediye yetkilisi mesai saati kavramını açmalı yada mesai saatinden haberi yok. Çünkü akşam 22:00 ye kadar bir kaç noktada otopark ücreti alındığına bizzat şahit oldum.
Başka bir hususta dubaların plastik olduğu ve dubaların üzerine çıkıldığı yeni farkedilen bir durum değil, eğer sayın belediye yetkilileri yeni farketmedilerse tabi. En az 5-6 yıldır plastik duba konan her alanda dubaların üzerine çıkan araçları yada kesilen dubaları görüyoruz zaten. Bunu görmek için sadece sokağa çıkmak yeterli.
Burada açıklanması gereken halkın parasını hizmet için kullanmayıp dubaları önce plastik sonra metal olarak değiştirerek birilerini nasıl zengin ettikleridir.
Maddi kaygı olsa park alanları genişletilirdi demişler!! Zaten ücret alınmayan yol kenarı kalmamış ki. En basit örnekler eğitim ve araştırma hastanesinin olduğu bölgede otopark ücreti alınmayan sokak kalmamış neredeyse. Başka bir örnek alışveriş merkezlerinin olduğu bölge. Burası da mı kent merkezi? Yaptığınız açıklamalarla hiç alakası olmayan bir bölge. Buralardan niye ücret alıyorsunuz ozaman. Alın size para kazanma amacına açık örnek.
Ayrıca yapılan açıklamada denmiş ki vatandaş kısa süreliğine şehir merkezinde işlerini halledip alışverişini yapıp aracını biran önce parkettiği yerden alması amaçlanmış. Bu düşünceye göre 15 dk ücretsiz yapıldıysa eğer insanlar 15 dk da hangi işini halledebilir. Bankamatiğe gitsen 15 dk da sıra ancak gelip işini yapabiliyorsun. Markete girsen 15 dk da sadece kasadan ödemeyi ancak yapabiliyorsun. Bir mağazaya girsen ilk gördüğün ürünü alıp kabinde giyip çıkarman en az 15 dk. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün… Para kazanma düşüncesi olmasa sadece vatandaş odaklı düşünce olsa otopark süresindeki ücretsiz kısım ortalama 30 dk olurdu en az.