SOMUT ADIMLAR

Bu haber 05 Mart 2010 - 0:00 'de eklendi ve 661 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Yıllardan bu yana dillendirilmekten öte şikâyet edilmesine karşın somut adımların atılmadığı bir önemli gelişme, Muğla Turizmine yönelik.
Kaldı ki ilgili ve yetkililerin açıklamaları ışığında basın mensupları olarak bizlerde defalarca aynı konuya değindik.
Ülke ekonomisinin bu denli zorluklar içerdiği süreçte, lokomotif görev üstlenen turizm adına, neden gereği yerine getirilmiyor? diyerek, şahsen sitemlerimi dile getirdim.
Hem 1124 KM. sahil şeridine sahip olmanın ötesinde yıl 12 ay turizm potansiyeline sahip olunduğunun altı çiziliyor.
Buna karşın değerlendirme noktasında somut adımlar atılmıyordu.
Hal böyle olunca sızlanmanın gereği yok diyerek, hemen komşumuz Antalya’nın neler yaptığına bakılmalı dedim.
Sizin kıyılarınızın 3/1 uzunluğa sahip olduğu halde, bir yıllık turizm girdileri sizden fersah fersah ötede ise, oturup düşünülmeliydi.
Eğer Antalya, yaz kış gerçekleştirdiği kongre ve benzeri turizm faaliyetleri yanında, dünyada endüstri haline gelen futbol ve diğer spor branşları için sezon ortasında 2000’e yakın takımı bünyesine çekiyorsa.
Siz Muğla olarak 3-5 takımla yetinmek zorunda kalıyorsanız, biraz da kabahati kendimizde aramalıydık.
Antalya ili ne yapıyor da bu denli turist çekiyor ve de beraberinde döviz girdisi sağlıyorsa, nerede hata yaptık?
Eksiklerimiz ne? diyebilmeliydik.
***
Aslında Muğla’nın sahip olduğu potansiyelin farkında olan önceki dönem valilerinden Lale Aytaman, Cemil Serhatlı, Lütfi Yiğenoğlu ve Hüseyin Aksoy elinden geleni esirgemediler.
Daha kaliteli turizm, beraberinde o denli avantaj sağlamak için bir çok uğraşlar verdiler.
Ama yetmedi, yetemezdi.
Asıl olan sektör temsilcilerinin de taşın altına elini sokmalarıydı.
Antalya ili turizm sektörü, nasıl bir yol izliyor da bu denli avantaj sağlıyor, irdelenmeliydi.
Dedim ya gereğini yerine getirmediğimiz gibi hep şikayet ettik.
Sonuçta, mesele bu noktaya geldi dayandı.
***
Yine de il olarak şansımız varmış ki Dr.Ahmet Altıparmak gibi bir valiye sahibiz.
Zira gözlemlediğimiz kadarıyla vali, Muğla’ya atandığı günden bu yana “Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz” noktasından hareketle, her alanda somut adımlar atılmasını sağlıyor.
Sadece merkez ilçe adına, Tabiat Varlıklarını Koruma ve Anıtlar Kurulu tarafından onaylanan “Tarihi Arasta Bölgesi” nin baştan başa restorasyona tabi tutulacak olması bile, başlı başına önemli bir girişim.
Hele Belediye Başkanlığı ile birlikte masrafın çoğunluğu valilik tarafından karşılanıyorsa.
Yanı sıra, pek çok tarihi değere haiz Milas İlçesinde Çöllüoğlu Hanı dahil, birçok binanın aynı işleme tabi tutulacak olması.
Bunlarla yetinmeyen vali Altıparmak, Milli Prodüktivite Merkezi ve Sanayi ve Ticaret Odası Başkanlığı işbirliğiyle “Verimlilik Projesi” kapsamında, yeni bir yol haritası izlenmesini sağlıyor.
Bizatihi valinin açıklamasına göre amaç;
İlin potansiyeli ve önceliklerinin tespiti yanında, sosyo-ekonomik yapısının belirlenmesi.
Milli Prodüktivite Merkezi Ege Bölge Müdürü Canan Arıkbay ise;
Verimlilik Projesi Uygulaması çerçevesinde 2010 yılında Muğla’da bir takım çalışmalar yapılacağının altını çizerken, 3 önemli çalışma alanına dikkat çekiyor.
Muğla su ürünleri, mermercilik ve turizm bağlamında, önemli potansiyele sahip bir il.
Dolayısıyla ilin rekabet gücü, rekabet edebilirlik durumu, sektörlerin avantaj ve dezavantajları birlikte değerlendirilecek.
***
Eğer bir mülki amir, sorumluluk üstlendiği kentin, önce potansiyelin tespit edilmesi, akabinde rantabl kullanılması noktasında samimi yaklaşımlar içerisinde ise, bize düşen görev, yardımcı olmak ve de halk adına takdir hislerimizi belirtmektir.
Zira o, çok önemli varlıkların asla atıl halde kalmaması, dolayısıyla daha verimli hale getirilmesi adına mücadele vermektedir.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.