Sevdiklerinize kalpten bağlanın

Bu haber 11 Nisan 2017 - 8:57 'de eklendi ve 220 kez görüntülendi.

Özel Yücelen Hastanesi Kardiyoloji Uzmanlarından Dr. Nuri Köse, ‘10-16 Nisan Kalp Sağlığı’ haftası ile ilgili olarak yaptığı açıklamada kalp sağlığına dikkat edilmesi gerektiğini kaydetti.

Haber Merkezi

Özel Yücelen Hastanesi Kardiyoloji Uzmanlarından Dr. Nuri Köse, ‘10-16 Nisan Kalp Sağlığı’ haftası ile ilgili olarak yaptığı açıklamada kalp sağlığına dikkat edilmesi gerektiğini kaydetti.

Risk faktörlerini kaldırarak kalp hastalıklarının yüzde 80’e varan oranlarda engellenebildiğini kaydeden Köse, “Her yıl dünyada 18 milyon insanın ölümüne neden kalp damar hastalıklarından korunmak mümkün müdür sorusunun yanıtı hiç şüphesiz ki evet olacaktır. Kalp damar hastalığına neden olan risk faktörlerini ortadan kaldırarak kalp hastalıklarının oluşmasını yüzde 80’ e varan oranlarda engelleyebiliriz. Unutulmamalıdır ki hasta olduktan sonra tedavi olmaktansa hastalığa neden olan riskleri ortadan kaldırarak hiç hasta olmamak her zaman daha iyidir” dedi.

Kendimizi ve çevremizdekileri risk faktörlerini yok etmek için neler yapılması gerektiğini anlatan Köse şunları söyledi:

“Hareket şart; her gün yapılacak 30 dakikalık yürüyüşler sayesinde obezite, diyabet, hipertansiyon gibi hastalıkların oluşmasının önüne geçerek kalp damar hastalıklarından korunabiliriz. Bahçe işleri ile uğraşmak, asansör kullanmamak, gideceğimiz yere ulaşmak için bindiğimiz toplu taşıma araçlarından 1 durak önce inmek gibi yaşamsal değişiklikler bile hareketli olmamıza yardımcı olacaktır. Unutulmamalıdır ki dünyadaki ölümlerin yüzde 6’sından hareketsizlik sorumludur. Kalp sağlığını koruyucu besinler tüketmeliyiz; yani 3 beyazı (un, şeker ve tuz) hayatımızdan çıkarmalı mümkün olduğunca az tüketmeliyiz. Bunun yerine taze sebze ve meyveler, bakliyatlar, balık, doğal karbonhidratlar ve lifli besinler yemeliyiz. Günlük tuz miktarını 5 gram ile sınırlandırmalıyız. Sigara ve tütün ürünlerinden uzak duruyoruz; Kendimiz içmediğimiz gibi çevremizdekilerin de pasif içiciliğinden korunmasını sağlamalıyız. Her yıl 600bin kişinin sigara kullanmadığı halde pasif içicilik nedeni ile hayatını kaybettiğini unutmamalıyız. Kan değerlerimizi ve kilomuzu öğrenmeliyiz; Kan basıncı, kan kolesterol ve şeker değerleri, kilo ve vücut kitle indeksi düzenli olarak yapılacak poliklinik kontrolleri ile takip edilmelidir. 2030’lu yıllarda 23 milyon insanın ölümünden sorumlu olması beklenen kalp damar hastalığına yakalanmamak için kendimizin ve çevremizdekilerin yaşam tarzını değiştirmek, ülkemize, çocuklarımıza ve geleceğimize sahip çıkmak demektir. Sevdiklerimize kalpten bağlanalım.”

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.