Sakar Tepe Güzellik Mi, Tehlike Mi?

Bu haber 20 Haziran 2017 - 0:36 'de eklendi ve 1.030 kez görüntülendi.
Namık Açıkgöznamikacikgoz@gmail.com

Namık Açıkgöz

 

“İkinci etap TOKİ krizi Muğla’yı 7.5 şiddetinde sallarken, Sakar Tepe konusuna ne gerek var?” diye düşünenleriniz olabilir. Öyle ya!… Millet büyük bir ümitle 2. Etap TOKİ evlerini beklemiş ama fiyatları açıklanınca da o ümitler hayal kırıklığına uğramış…. Milletvekilleri, özellikle Nihat Öztürk devreye girip bir miktar indirim yaptırmışsa da, kamuoyu hâlâ rahatlamamışken, Sakar Tepe’nin ne gereği var?

Sevgili dostlar, TOKİ evleri konusu daha dünün konusu.  (İlk etap TOKİ konusunda ilk yazıyı ben yazmış ve Hamle’de neşretmiştim. Daha dün gibi) Sakar Tepe ve oradan iniş tüm zamanların konusu olmaya devam edecek.

Biz Sakar iniş-çıkışını tek gidiş, tek geliş zamanından biliyoruz. Daha eskisi mâlûmumuz değil. Gerçi birkaç yerde açılan ilk yol asfaltlanmış haliyle görülebiliyor ama o sadece nostaljik kalıntılar gibi.

Sakar yokuşunun 3 şeritli hâle getirilmesi, yolu kullananlar için çok büyük bir rahatlamaydı ama işte tamda o günlerde, Sakar’dan karşıya viyadük meselesini dile getirmiştim.1996 falandı galiba… Dediklerim davulcu yellenmesine benzedi; arada kaynayıp gitti.

4-5 sene önce Sakar’da viyadük meselesi biraz küçültülerek gündeme geldi. Sadece Gökova’daki kavşağı rahatlatacak bir viyadük planlamış resmi makamlar.

Sen misin planlayan!…

Her salataya maydanoz olmayı seven çevreci fantazistlerimiz gene ortalığı velveleye vermiş… İtirazlar… Gösteriler… Mahkemeler… Derken projeden vaz geçilmiş.

Benim viyadük teklifim tam da tepeden idi. Tepeden inen viyadük ikiye ayrılsın; bir ucu Gökçe Köyünün arkasındaki yamaca giden yol Marmaris’e; diğer ucu da Çıtlık sırtından Köyceğiz, Ortaca, Dalaman ve Fethiye’ye gitsin

Kara yoluyla Fransa’ya gidenler, Alp dağlarının eteklerinde kurulu Gronoble şehrinin üstünden kilometrelerce giden viyadükleri görmüştür. Ulaşımı kolaylaştıran, kazaları önleyen ve şehri de rahatlatan bir imkân, insanların mutluluğuna mutluluk katmış.

Sakar Tepe’den karşı taraflara ikili bir viyadük ile geçiş kolaylaşır ve 14 Mayıs günü vuku bulan elîm kaza (Anneler günü gezisine çıkan 24 kişi ölmüştü.) gibi kazalar bir daha olmaz.

Ey çevreciler, merak etmeyin, viyadük yapımı, çevreye kara yolu yapımından çok daha az zarar ver.

Sevgili gazetedaşım (Eskiden aynı gazetede yazanlar birbirlerine “refikim” derlerdi.) Özcan Özgür, Sakar’a tüneli savunuyor. Ben Sakar’a tünel fikrinin doğru olmadığına inanıyorum.   Şayet yolculuğu yer altına alırsak, Gökova’nın cennete benzer güzelliğini gözlerden uzak tutmuş oluruz.

Sakar tepeden karşıya “Y” şeklinde viyadük yapılır ve Sakar yamacı da deniz ile beraber turizme kazandırılacak şekilde bir rekreatif alan haline getirilirse, buraların tadına doyum olmaz. Elbette, mevcut tehlikeli yoldan da kurtulmuş olacağız.

Gelin Sakar Tepe ve yamacını tehlikeli olmaktan çıkarıp güzelliğine güzellik katalım!…

***

Haaa!… TOKİ meselesi… İndirilen fiyatlar yetersizdir. Bu fiyatların siyasî, sorumluluğu ve bedeli ağır olur. Lütfen fiyatların makul seviyeye getirilmesi için herkes gayret etsin.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.