Sakar Geçidi Önerileri

Bu haber 03 Haziran 2017 - 0:13 'de eklendi ve 1.844 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozgurmugla@hotmail.com
Özgürce

Son yorumlara baktım.

Şu Enişte Meselesi (31.05.2017)” başlıklı yazım ile “Milletvekili Demir’e Kulak Vermeli (30.05.2017)” başlıklı yazıma yorum gelmiş.

Şu Enişte Meselesi’ne Arda Gül şöyle demiş:

Hocam yazılarınızı gergin okuyorum. Fethiye ile ilgili 2 yazınızı da 2 şer kere okudum, ama lafı ortada döndürüyorsunuz. Biraz daha açık olun. Sizce AKP Fethiye’yi alır mı alamaz mı? Alamazsa nasıl niçin alamaz? AKP Büyükşehir’i alır mı alamaz mı? Alamaz ise neden niçin alamaz? Alır ise nasıl alır? MUTSO Başkanının etkisiyle ne olur Büyükşehir’de?

Ahret sorusu dedikleri işte böyle bir şey olmalı…

Niyetim bu gün “Milletvekili Demir’e Kulak Vermeli” yazımla ilgili yazmak.

Umarım yine gerilmez, Arda Gül’ün sorularını yarından sonra pazartesi günü yanıtlarız…

xx           xx           xx

Bu köşenin vefalı takipçilerinden olan Reşat Öztepe de benim gibi Vet. Hekim Yusuf Kayacık’ın Sakar Geçidi ile ilgili ‘tünel’ önerisine katılamadığını söylemiş. Öztepe sadece karşı çıkmamış, alternatif önerisini de ortaya koymuş.

Vet. Hekim Kayacık ta önerisinin arkasında durmaya devam ediyor. Tabi herkesin yazılarımıza yorum yapması gerekmiyor. Kimileri telefon ediyor. Kimileri de mesaj gönderiyor.

Vet. Hekim Kayacık ta mesaj göndermiş. Benim işaret ettiğim Sakar’daki kot farkına karşı Rize’yi Erzurum’a bağlayan Ovit Dağı Tüneli’ni örnek göstermiş.

ANAVATAN Partisi’nin Fethiye İlçe Başkanlarından Hasan Sertel de vatzaptan öneride bulundu. 25 yıl önce Fethiye‘den Ölüdeniz‘e teleferik taslak projesi ve yatırımcıları ile Kaymakama gidip Osman Otgöz ile eli boş döndüklerini anımsatan SertelSeydikemer Belediye Başkanı Yakup Otgöz kardeşi Osman ile seçim öncesi ‘Abi Kemer için kafandan geçen proje var mı?’diye sordular. Bende ‘Eşen Çayı’nı ıslah edin. Seki’den Patara’ya kadar teleferik yapın.5 yılda amorti eder.Güzergah o kadar güzelli herkes kullanır’ dedim.Teleferik işini gündeme bile getirmediler. Ama çay ıslah ediliyor. Şimdi sizin aracılığınızla Sakar için bir Öner’im var. Raylı bir sistemle arabalar Marmaris Kavşağından alınıp Sakarın bitimine bırakılabilir. Sana deli derlerse benim üstüme at.” dedi.

Attım bile…

xx           xx           xx

Ben bu köyün delisi olduğumdan mı ne Hasan Sertel gibi delilere bayılıyorum…

Hasan Sertel’e “Üstadım bunun örneği var mı?” diye sordum.

Tren yolu gibi düşün.” diyen Sertel şöyle devam etti:

Sisteme giren araçlar sistem çalıştığında kısa sürede yerine varacak. Ayrıca Sakar’ın başına konacak güneş ve rüzgar enerjisi sistemleri harcanacak enerjiyi üretir. Hatta Muğla Büyükşehir Belediyesi Muğla’nın potansiyelini kullanıp elektrik üretebilir. Belediyenin buna benzer (Elektrik üretimi) çalışması var. Madem solcuyuz. Halkız. İllahi özel sektör yapacak diye bir şey yok. Paran yoksa halka aç, halkı ortak et.

Hasan Sertel solcu değil, liberal olabilir… Ama alabilene ders veriyor…

Son olarak “Örneği var mı bilmiyorum. Araştırayım. Ancak bir zamanlar dünya yuvarlak değildi! Suyun kaldırma kuvveti bilinmiyordu. Ay’a gitmek mi, adamı hapse atarlardı. Yani işin uzmanları kafa yorarsa çözüm üretilir. Ancak Muğla istemeyi bilmiyor. Metro yapan mühendisler bu işi bilir. Fethiye’de Amerika’da çalışmış emekli bir uzman var. Onunla konuşacağım. Bu işi Milletvekilleri ile paylaşacağım.” dedi.

Muğla’nın istemesini, ağlamasını bilmediğini bilmeyen kalmadı artık. Yakında seçmesini bilmediği de cümle alem bilinecek. Bir de Hasan Sertel, Osman Otgöz gibileri milletvekili olabilse…

xx           xx           xx

Mesajına “Sakar geçidine tünel yapılması gerektiği fikrime kot farkından dolayı katılmadığını belirtmişsin…” diye başlayan Veteriner Hekimleri Odası Eski Başkanı Yusuf Kayacık önerisinin arkasında dururken şu ifadelerde bulunmuş:

Hiç araştırdın mı bilmiyorum, Ovit Dağı Tünelinin giriş kotu 1919 metre, çıkış kotu ise 2236 metre, yani giriş ve çıkış kotları arasındaki fark 317 metre.

Kızılağaç ile Akyaka girişi arasındaki fark da yaklaşık olarak bu kadardır, belki biraz fazla olabilir.

Benimki sadece bir fikir tabi, ama ille de Kızılağaç olmasına da gerek yok. Eğimi azaltmak için tünel daha önden, Gülağzı’ndan da başlayabilir.

Ovit Dağı Tüneli 14.5 km. Pek anladığım bir konu değil, ama burası daha kısa olur ve her açıdan da daha fazla getirisi olur diye düşünüyorum…

Düşünmek ve bunu paylaşmanın hiçbir mahsuru yok. Olmamalı da…

Ben de konunun uzmanı bir teknik insan değilim. Ancak basının ve siyasetin bu konuları tartışmasında yarar var.

Keşke Araştırma Hastanesi’nin yeni binasının hala hizmete girememesini, önüne yapılan karayolu bağlantısının Muğla’ya yakışıp yakışmadığını, hastane taşınınca mevcut alanda 2. Basamak sağlık hizmeti veren Devlet Hastanesi’nin yapılıp yapılamamasını da ve pek çok sorunu, konuyu tartışabilsek…

xx           xx           xx

Ovit Dağı Tüneli ta Osmanlı zamanından bir hayal.

Ovit Dağı Tünel projesi, Başbakanlık Osmanlı Arşivi kayıtlarına göre, 1880 yılı Osmanlı Devleti’nin kalkınma çalışmalarında yer almış bir proje…

Proje için ilk adım 1930 yılında atılmış. Kazma ve küreklerle yol yapımının başladığı bölgeye Rizeliler gruplar halinde çalışmak üzere gönderilmiş. Yıllarca yapımı gündemden düşmeyen Ovit Tünel projesi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan‘ın Başbakanlığı döneminde yeniden gündeme geldi ve 13 Mayıs 2012 tarihinde temeli atıldı…

Bu yılın sonunda hizmete açılması beklenen 14.3 kilometre uzunluğundaki tünelin giriş kotu 2.054 metre, çıkış kotu ise 2.260 metre olacak. Tünel boyu eğimin ise yüzde 2,13 olduğu belirtiliyor.

Makyol İnşaat tarafından yapılan ve 412 milyon 366 bin liraya mal olacak olan Ovit Tünelinin tamamlanmasıyla Rize- Erzurum arasındaki ulaşım 4.4 kilometre azalacak, ulaşım 12 ay boyuna kesintisiz sağlanacak.

2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı’nda yapımı süren ve 14 bin 300 metre uzunluğa sahip Ovit Tüneli Türkiye’nin en uzun, dünyanın ise en uzun 4’ncü tüneli olma özelliğini taşıyacak…

xx           xx           xx

Yusuf Kayacık’ın da belirttiği gibi Ovit Dağı Tünelinin giriş kotu 1919 metre, çıkış kotu ise 2 bin 236 metre, yani giriş ve çıkış kotları arasındaki fark 317 metre.

Yukarıda görüldüğü gibi de Ovit Dağı’nın rakımı (denizden yüksekliği) 2 bin 640 metre.

Sakar Geçidi’nin rakımı ise 670 metre.

Tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13.

… olduğuna göre, Sakar Geçidi’nde Ovit Dağı Geçidi’nde olduğu gibi tünel açılabilir mi?

Havuz problemi gibi!

Hesaplayabilen beni arasın…

Benim kafam hala basmıyor, ama Kayacık’ın “Eğimi azaltmak için tünel daha önden, Gülağzı’ndan da başlayabilir.” görüşüne de insanın “Neden olmasın?” diyesi geliyor.

Kayacık sosyal medya hesabından gönderdiği mesajı “Ha unutmadan” deyip, “Muğla’mız böyle bir yatırımı Rize’den de, Erzurum’dan da daha fazla hak eden bir ildir” şeklinde tamamlamış.

Ah Kayacık, ah… Muğla güzel, iyi olan her şeyi hak ediyor da, Muğla’nın kaderini elinde tutanlar ne olacak bilmiyorum…

xx           xx           xx

Gelelim “Milletvekili Demir’e Kulak Vermeli (30.05.2017)” başlıklı yazımın altına Reşat Öztepe tarafından yapılan yoruma.

Öztepe de yorumunda şu ifadelere yer vermiş:

Gocuman; Sakar geçidine ‘tünel’ öngörüsüne bendeniz de katılmaz, katılamaz. 1973 yıllarını hatırladım. Sizde hatırlarsınız. Çok detaya girmeyeceğim. Bu halihazır Sakar Geçidi yerine Ula’nın içinden iki köprü yada iki viyadük ile Karabörtlen yol kavşağına çok rahat inilir.

Harika bir eğimi de vardır. Amma bizim o zamanların dinozorları, tutucuları, gericileri efendim ‘Ula ilçesinde gürültüden durulmaz’ diyerek yolu Sakar’a çevirdiler. Şükür eski hali gibi değil amma, sıcak asfalt ve dört şerit yetmez. Ula’nın kenarından iki köprü atarsınız düz yol misali Karabörtlen Kavşağına inersiniz. İnşaallah bir yiğit çıkar da bizleri böylesine üzücü ölümlerden kurtarır.

Neden olmasın? Tartışabilmek bile güzel… Bir de seçmesini bilsek. Duygusala bağlamasak…

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

1 ADET YORUM YAPILDI
Reşat Öztepe 03 Haziran 2017 / 15:51

Gocuman; Ula İlçesinde bu sakar yolu ile ilgili yaşayan tarih anlamında çok kişiler vardır. herkes Ahh vahh eder amma. ele çalka ayni yere dök diye bir tabir vardır. Bizim Moğlalı öyle yapar. ELE ÇALKA AYNİ YERE DÖK ME” olacak da beceremedik ayni yere dökmemeyi. sevgi ve saygı.