Sağlıklı beslenmede devrim oldu…

Bu haber 17 Nisan 2013 - 10:44 'de eklendi ve 772 kez görüntülendi.
Dr. Gülten Şimşekgultensimsek@hamlegazetesi.com.tr
Bakış

Fakültemizde hocamızın söylediği bir söz kulağımda küpedir…
Demişti ki; hastaya zarar vermeyiniz..
Tedavi etmeden önce asıl işiniz hastaya zarar vermemektir. Tedavi ikinci plandadır.. Sakın ola ki bu sözü unutmayın diye üstüne bastıra bastıra söyledi.
Haklı ve doğru bir söylemdi… Bu doğru sözü kendime adapte edip, hayatın her alanında uygulamaktayım..
Yazıyorsam da doğru bilgiler yazmalıyım..
Senelerdir söylediğim bir söz var…
Sağlık bilgi düzeyimizi artırmak önemli bir söylem bu..
Sağlığımızı, bilinç geliştirdikçe koruyabiliriz..
Öncelikle kendimizi sevip, doğru beslenme ve doğru yaşam tarzını, hayatımıza adapte etmek zorundayız..
Kendimizin terzisi, kendimiz olmalıyız..
Bu anlamda ülkemde Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay bir devrim yaptı, Rantçıların ve sağlık istismarcılarının şapkasını düşürdü..
Senelerce papağan gibi şeyler söyleyenler, bakıyorum bülbül kesildiler. Ben artık onların sağlıkla ilgili yazılarını asla okumuyorum..
Yıllarca bizlere yumurta yemeyin dediler.. Bir de TV çıkıp ta..
Kolestrol ilaçları diye hutbe okudular..
Sakatatı öcü yaptılar..
Zayıflama adı altında insanları sömürdüler. …
Sık sık ye dediler bunların palavra olduğunu Canan Hoca bilimsel argümanları ile yıktı ve ülkemde, sessiz bir devrim oldu. Çokta hoş oldu.
Bence en büyük devrimci aşk iken, elinden bu ünvanını Canan Hoca aldı Yaşa Canan Hoca… En büyük devrimci Canan Hoca..
Beslenme ve sağlık konusunda ülkemde Değerli Hocamız Canan Karatay bir rönesans yaptı da haberimiz yokkkk.
Çok doğru bilgiler veriyor…
Ben bir hekim olarak Canan Hocamızı destekliyorum..
İlaç kartellerinin ve gıda sektörünün karşısında cesur tavrı ile benim için, en büyük devrimci..
Artık Sağlık bakanlığımız, hızla elindeki sağlıkla ilgili dökümanlarda hatalı söylemleri düzeltmesi gerekli.. Ve aynı zamanda söylem birliği yaratılmalıdır.
Halk önderliği ve bilinçlendirme çok önemli….
Sağlık Bakanımız, Sayın Canan Hocamızın başkanlığında bir bilim kurulu oluşturup, ülkem insanının daha sağlıklı beslenmesi ve sağlıklı yaşam sürmesi için, gerekli çalışmaları yapmalıdır..
DUYURULUR…..
Ben artık insan sağlığına zararlı reklamları görmek istemiyorum..
Bu konuda da bir çalışma yapılmalı insanımızın sağlığını bozan hiçbir gıdanın reklamı olmamalıdır.. (Mesela kola reklamı vızır vızır TV de. Ve bana yıllar öncesi gazetelerde ve TV de, yarım hafıza ile hatırladığım, sigara reklamlarını hatırlatıyor.
Geçen gün bir sağlık bilgilendirmesi yazısında hayvansal gıdadan uzak durun diyordu..(yerel basında hem de… )
Bu tezlerin bilimsel olarak öldüğünü, Sayın Canan Hocamız söylüyor..
Lütfen söylem birliği sağlayalım.. Ülkemde yaratılan devrimi görelim..
Eğer hayvansal gıda yemezsen erken yaşlanırsın diyo hoca.. Kıkırdakların erir.. Protein önemli bir gıda diye üzerine bastıra bastıra söylüyor..
Sen yeter ki rafinerize gıda yeme diyor..
Sayın Canan Karatay’ım Altın gibi tavsiyeler:
Her gün 2-3 litre su içmeye dikkat çekiyor.
Akşamları 20.00 den sonra hiçbir şey yememeye dikkat edin diyo.
Yediklerimiz doğal ve mevsiminde olmalıdır diyo.
İşlenmiş gıda yemeyiniz diyo.
Sık sık yemek yanlış diyor… 2 veya 3 öğün öneriyor.. Doyuncaya kadar sağlıklı protein ve sağlıklı yağ öneriyor.. Az ve sık yemek sürekli insülin hormonu salgılanmasına neden olur ve farkında olmadan yağları eriten leptin hormonu salgılanmasını engel olur diyo..
Öğünler arası 4-5 saat olmalıdır..
Ekmek kesinlikle yasak…
Yemekleri çok yüksek ısıda pişirmeyiniz diyor..
Kahvaltıyı es geçmeyiniz diyor.. .. ( Ben asla es geçmem )
Kahvaltı 24 saatlik gün içinde en önemli öğündür. Kuvvetli, bol proteinli ve sağlıklı yağ içeren bir kahvaltının metabolizmayı 12 saat süre ile yüzde 30 hızlandırdığı biliniyor. Bu nedenle iki adet az pişirilmiş yumurta, bir avuç içi kadar peynir en önemli besin kaynağıdır. Başka bir alternatif ise bir adet muz, bir ince belli çay bardağı dolusu ceviz ve 10-15 adet zeytin. Sağlıklı karbonhidrat olarak fındık, fıstık, ceviz ya da badem tüketilebilir. Domates, biber, salatalık, turp yenmesi gereken diğer besinlerdir. Sabah kahvaltısından sonra açlık hissetmeden 4-5 saat geçiremiyorsanız biliniz ki kahvaltıda yedikleriniz sağlığınıza zarar vermekte. Özellikle ince bir dilim ekmek, kahvaltılık gevrek, simit, poğaça, bal, meyve suları bu zararlı yiyecekler arasında.
– Kilo vermek ve verdiğiniz kiloda kalmak istiyorsanız her gün 4-5 kalem pirzola, dana biftek ya da etli sulu yemekleri tüketin.
– Balık yiyin.
– Sağlıklı karbonhidratları mutlaka alın. Fasulye, mercimek, barbunya, börülce gibi besinler tüketin.
Bilimsel tabanlı bilgiler veriyor… İyi ki varsın Canan Hoca…

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.