Sağlık Okur Yazarlığı

Bu haber 17 Ağustos 2018 - 2:31 'de eklendi ve 778 kez görüntülendi.
Dr. Gülten Şimşekgultensimsek@hamlegazetesi.com.tr
Bakış

Gülten Şimşek

Genç iken sağlığımızın kıymetini bilmeyiz. Gençliğimizden itibaren yaşam tarzımızla yaptıklarımız ileride önümüze iyi veya kötü olarak gelecektir.

Ne ektiysen onu biçersin.

Misal, yıllarca sigara içtin ve sonrasında güllük gülistanlık bir hayat beklemiyor.

Sigaranın yarattığı enkaz ile nefessiz kalacağın aşikar ve bu durumun tetiklediği durumlar ve hızla yaşlanmak gibi, bir sürü hastalık durumlarını tetikleyen haller.

Bu zıkkımı içerken iyi düşün.

Yaşam şeklimiz ileride nelerle karşılaşacağımızı gösterecektir.

Hastalıklar çıkınca geçmişimizle yüzleşmemiz gerekiyor.

Yaşam tarzımız nasıldı?

Beslenme alışkanlıklarımız?

Doğanın ritmine uyduk mu?

Yeterli fiziksel aktivite yaptık mı?

Yeterli su ve sıvı tükettik mi?

Sigara ve alkol kullandık mı?

Yeterince ve dengeli uyku uyuduk mu?

Sağlıklı sindirim ve boşaltım sistemine sahip olmaya özen gösterdik mi?

Pakete girmiş gıda tükettik mi?

Asitik içeceklerden olan cola ve vb. içeceklerde içtik mi?

Bağırsak floramızı sağlıklı tutuk mu? gibi tonlarca soruyu sormalıyız.

Bugün ne ektiysek gelecekte onları toplayacağız.

Günümüzde yaşam şeklimiz dahil her şey bozuldu. Doğadaki ürünlerin tarladan sofraya gelene kadar çok sayıda işlemden geçtiğini, bu nedenle özellikle katkı maddeli yiyecek ve içeceklerden mutlaka kaçınılması gerektiğini hastalanmamak için ve sağlıklı kalmak için 10-20-30 yıl sonrasını düşünerek bilinçli beslenmemiz gerektiğini unutmamak önemli.

Hazır asitik içecekler içmemek. Cola vb. içecekleri. Adam ABD boykot ediyor elinde ABD sigarası. Çok komiksiniz. Alma kardeşim bu ülkenin ürünlerini diyesi ve insanın saçlarını yolası geliyor.

ABD’nin önümüze sürdüğü bir çok gıda, genetiği oynanmış ve kanseri tetikleyen ürünler alma kardeşim. Girişte kota koy sende devlet.

Vatandaş da larje, devlet de larje. Diyecek bir şey yok.

Sağlık önemli.

Bu konuda temel prensiplerimiz olmalı ve sıkı bir şekilde uymalıyız.

Pakete girmiş bisküvi ve kek gibi gıdaları yememek.

Sosis, salam gibi çok koruyucu besinlerden uzak kalmak.

Bol su içmek.

Kavrulmamış yağlı tohum yani çerez tüketmek. (badem, ceviz, fındık gibi)

Çiğ sebze yeme alışkanlığı kazanmak.

Önce ekmekler bozuldu sonra sağlığımız diyen Canan Karatay’a kulak vermek.

Sayın Canan Hocaya bilimsel araştırmalara göre eskiden ekmeğin yapıldığı buğdayda 14 kromozom vardı şimdi ise 49 kromozom, dolayısı ile bu durum bağışıklık sistemimize zarar veriyor. Bunların dışında da insulin seviyemizi yükseltiyor ve yağ depolamamıza sebep oluyor diyor.

Buradan çıkardığımız doğru;

Kısaca genetiği bozulmuş buğdaydan uzak kalacağız.

Unlu şekerli gıdaları tüketmeyeceğiz.

Daha özenli besleneceğiz.

Gıdalarımız ilacımız olacak.

Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenmeyi hayatımıza geçirmeliyiz.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.