Sağlık çalışanlarından yemek protestosu

Bu haber 06 Ekim 2015 - 10:06 'de eklendi ve 1.027 kez görüntülendi.

manşet, 4Sağlık çalışanlarından yemek protestosu

Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) Muğla Şubesi üyeleri, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde personel yemeklerinin hijyen kalitesine uymadığı ve yetersiz olduğu gerekçesiyle hastane bahçesinde eylem düzenledi. Öğle yemeği arasında hastanenin yemekhanesine gitmeyen sendika üyeleri adına açıklama yapan SES Muğla Şube Başkanı Fatma Yarış, personel yemeklerinden hamamböceği, solucan gibi haşeratların çıktığı iddialarında bulundu. Yarış, personel yemekleriyle ilgili yaşanan iddiaların giderilene kadar yemekhaneye gitmeyeceklerini söyledi.

Kadir Tamer

Sağlık Ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) Muğla Şubesi üyeleri Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim ve Araştırma hastanesi bahçesinde, personel yemekleri konusunda sendika çalışanlarıyla birlikte eylem yaptı.

Hastane bahçesinde gerçekleşen eylemde grup adına konuşan SES Muğla Şube Başkanı Fatma Yarış, 4 ay önce yemek hizmetlerinin, özel şirkete geçmesinin ardından bir takım sorunların yaşanmaya başlanıldığını söyledi. Yarış, açıklamasında personel yemeklerin hijyen kalitesinin düştüğünü, bazı yemeklerde hamam böceği, solucan gibi haşeratların çıktığı iddiasında bulundu.

Geçmiş yıllarda hastane tarafından kamu eliyle verilen yemek hizmetlerinin, personel takviyesi yapılarak düzeltilebilecekken, taşeron şirkete ihale ile verilme yolunun seçildiğine dikkati çeken Yarış, “Bütün özelleştirilen işlerde olduğu gibi ilk günlerde reklamları izledik. Ama hemen ardından karı artırma yoluna girildi. Yemek yönetmeliğine göre günlük kişi başı verilmesi gereken et miktarı kısıldı. Yemeklerde eti koklayarak bulmaya başladık. Sonra yemekte verilen su oranları azaltıldı, porsiyonlar küçültüldü. En son ise yemek hijyeni diye bir şey kalmadı. Yemeklerden hamamböceği, solucan dâhil haşeratlar çıkmaya başladı. Yemek kuyrukları çalışanları bıktırdı. Ve yordu, zamanını aldı. İlk 15 dakikada dağıtılan yemekler bitmeye başladı. Soğuk, lezzetiz, birbirinden tekrarı uyumsuz menüler önümüze konuldu” dedi.

Yaşanılan sıkıntıların bir an önce giderilmesini beklediklerini kaydeden Yarış, konuşmasına şöyle devam etti:

“Belki düzelir diye bekledik. Şikâyetlerimizi ilgili yerlere tek tek ifade ettik. Düzenlenen bir şey olmadı aksine her geçen gün daha da kötüye gitti. Bütün bunlara müdahale etmesi gereken hizmet alımı yoluna giden idareydi. İdare olarak sadece ortada düzenlenmekte olan bir anket çalışması ve tutanaklar var. Ama düzenlenen bir şey yok. Bugün artık yeter diyoruz. Ülkemizde taşeron şirkete verilen her iş bir yandan şirket çalışanlarına düşük maaş ve kötü çalışma koşulları demekken diğer taraftan kar uğruna kötü kalitede hizmet sunumu getirmektedir. Seçim sathı mahalline girilen bu günlerde hemen her partinin seçim beyannamelerinde taşeronluğun kaldırılması veya iyileştirilmesi yer alırken diğer taraftan mevcut hizmetlerin halen taşerona verilmesini anlamak mümkün değil. Buradan bir kez daha Muğla kamuoyu önünde; hastanede yatan hastalarımız ve hastane çalışanları olarak; bir an evvel yemek koşullarının düzeltilmesi için yetkilileri göreve davet ediyoruz.”

Açıklamanın sonunda Fatma Yarış, koşulların düzelene kadar hastane bahçesinde öğle saatlerinde çay ve simit yiyerek protestolarına devam edeceklerini sözlerine ekledi. Açıklamanın ardından sendika üyeleri olaysız bir şekilde dağıldılar.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

2 ADET YORUM YAPILDI
hüseyin dursun 06 Ekim 2015 / 10:48

Bir süre önce uzunca bir süre hastanede yattık.Maalesef yemeklerin durumu anlatılanlar gibi.İtiraz edip düzeltilmesi için yetkililerle görüşmeye çalıştık.Ulaşabildiklerimiz bizim bireysel sorunumuzu çözdüler.Görünen sadece kocaman yemek kapları.Kutuyu açınca içinde bir veya iki kaşık yemek.Hastane yöneticileri yemek saatlerinde çıkıp hasta ve refakatçı yemeklerini gözden geçirip izlemeli.Başhekim,genel sekreter gibi yöneticiler ayda yılda bir “HALİFE” edasıyla koridorları arşınlıyorlar,yalakalarından yanlarına ulaşılamıyor.İlaçların temininde de güçlükler yaşanmakta.Kısacası hastaneye bir neşter vurulmalı.

hasan bal 06 Ekim 2015 / 11:28

Hastanenin sorunu bir değil ki…
Hastane personeli özellikle hemşireler çok sıkıntılı.
Başhekim, işleri bir altındakilere bırakmış, kendisiyle görüşmek mümkün değil. kendisiyle görüşmek istediğin takdirde, sorununu koltuk bekleyen başhekim yardımcılarıyla çözmek zorundasın ! Yöneticilik bu olmamalı. çalışanının sesine direk kulak vermeli. Örneğin bir konuda başhekimle görüşmek isteseniz, görüşemediğiniz gibi bakım hizmetleri müdürü ve başhekim yardımcıları sayesinde başhekime ulaşan konu farklı anlatılıyor. özellikle hemşireler mutsuz, bunun nedeni ise bakım hizmetleri müdürünün uygulamaları. hastaneyi bilgiye beceriye insalcıl yaklaşıma dayalı yönetmiyor. hemşireler kendilerine mobing uygulanır korkusuyla seslerini çıkaramıyorlar. bir nevi ölümü gösterip sıtmaya razı edilmiş durumdalar. mutsuz verimsiz hemşirelerden güzel bir bakım hizmeti bekleyemezsiniz. Muğla nın amirleri üst düzey yöneticileri hastane ile ilgili parlatılmış yüzünü görüyorlar. bir de asıl yüzünü görseler, emin olun çok dua alacaklar…