Raylı sistem hayal

Bu haber 15 Ağustos 2014 - 0:45 'de eklendi ve 1.009 kez görüntülendi.

 

raylisistemhayal30 Mart yerel seçimlerinde bazı adayların vaatleri arasında yer alan ve özellikle Muğla il merkezinde beklenti olarak dillendirilen ‘raylı sistem’ Muğla Büyükşehir Belediyesi gündeminde yok. Ulaşımın rahatlatılması için “askılı sistemi” de düşündüklerini belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün “Raylı sisteme geçmek için yeterli yolcu yok.” dedi.

Özcan Özgür

30 Mart yerel seçimlerinde bazı adayların vaatleri arasında yer alan ve özellikle Muğla il merkezinde beklenti olarak dillendirilen ‘raylı sistem’ Muğla Büyükşehir Belediyesi gündeminde yok. Ulaşımın rahatlatılması için “askılı sistemi” de düşündüklerini belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün “Raylı sisteme geçmek için yeterli yolcu yok.” dedi.

Büyükşehir Belediye Meclisi Ağustos Ayı Olağan Toplantısında ticari araçların tescili konusu görüşülürken, il genelinde ticari araçların tescili için Fethiye ve Bodrum’da şube açılacağı, iki şubeden birinin Fethiye yerine Dalaman’da da açılabileceği kaydedildi.

Ticari araçlarda, özellikle dolmuşlarda yeni ruhsat vermek istemediklerini belirterek bunu “Yaz aylarında taksi sayısı uygun. Sezon bitince duraklarında nöbetleşe çalışıyorlar. Sistemi güncelleyeceğiz. Dolmuşlarda yeni ruhsat vermek istemiyoruz. Yollardaki araç sayısını azaltmalıyız. Yeni ruhsat vermek yerine var olan araçların taşıma kapasiteleri arttırılabilir. Örneğin minibüs yerine midibüs devreye girebilir.” dedi.

Raylı sistem hayal

İl genelindeki ticari araçların tescilleri görüşülürken Büyükşehir Belediye Meclisi AK Parti Gurubu’ndan Fethiye Belediye Meclisi Üyesi Onat Akdu, özellikle ulaşımda hafif raylı sistemden yararlanılıp yararlanılmayacağını sordu. Başkan Gürün, ulaştırma konusunda İTÜ Ulaştırma Bölümü’ne çalışma yaptırdıklarını, raylı sistemin bu gün için rantabl bulunmadığını belirterek şunları söyledi:

“Yaz ayı, kış ayı kapasiteye bakıldı. Kilometre bazında maliyet 30 milyon lira civarında. Maliyet çok yüksek. Raylı sisteme geçmek için yeterli yolcu yok. Sadece raylı sistem değil, askıda sistem çalışması da yaptık. İstimlakle maliyeti yükseltmemek için caddelerin ortasındaki refüjün üzerinde havada seyredecek sistem için de çalışma yaptık. Bütün alternatiflere bakıldı. Rantabl değil.”

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

1 ADET YORUM YAPILDI
Saglam Muglali 15 Ağustos 2014 / 12:23

Bence kizilagactan baslayip kotekliden devam eden ve akcaova sehir cikisiyla yatagana kadar uzanan bir rayli sistem gayet basarili bir proje olur.universite ogrencileri,ilcelerde calisan memurlar ve uladan yatagandan menteseye gelen calisanlara yonelik basarili bir proje olur..ve bu rayli sistemin guzargahi oyle bir duzenlenir ki turizm acisindan yatagan,ula ve mentese gibi ilceleri bile turistlerin ilgi odagi haline getirebilir…fazla olmadi eskisehirde de yilmaz baskana karsi cikiyordu devlet.rayli sistemin eskisehir icin faydali olmayacagini ifade ediyorlardi.bugun yilmaz baskanin inanarak yaptigi proje her kesim tarafindan alkisla karsilaniyor.biraz cesaretli olmak lazim ve vatandas icin calismak lazim koltuk sevdasi icin degil.