Ramazan’da spor ve beslenmeyi dengeleyelim

Bu haber 01 Haziran 2017 - 0:09 'de eklendi ve 268 kez görüntülendi.

Muğla Halk Sağlığı Müdürü Mustafa Nuri Ceyhan yayımladığı açıklamada vatandaşları iftar ve sahurda yediklerine dikkat etmeleri gerektiğini Ramazan ayı boyunca spor yapmaktan da mahrum kalmamaları gerektiğini açıkladı.

Haber Merkezi

Muğla Halk Sağlığı Müdürü Mustafa Nuri Ceyhan yayımladığı açıklamada vatandaşları iftar ve sahurda yediklerine dikkat etmeleri gerektiğini Ramazan ayı boyunca spor yapmaktan da mahrum kalmamaları gerektiğini açıkladı.

Müdür Ceyhan Açıklamasına şöyle devam etti, “ Gün doğumundan gün batımına kadar uzanan oruç günü iki ana öğünle sınırlıdır. Şekerli besinlerin aksine zeytin yağlı ve Mevsim sebzelerinden olan Enginar, Bezelye, Bakla, Semizotu, Barbunya, taze patates, taze fasulye, yeşil biber, patlican, dolmalık biber, kabak, rezene, sivri biber, üzüm yaprağı, marul, soğan, sarımsak, dereotu, fesleğen, biberiye, nane, maydonoz, tere gibi besinler kullanarak enerji yakmaya daha kolay bir geçiş sağlanmalıdır. Ağır şerbetli tatlılardan kaçınılmalı can erik, çilek, kiraz, kayısı, şeftali, dut, vişne, mürdüm eriği gibi mevsim meyveleri sağlık yönünden tercih edilmelidir ve tüketilmelidir. Genel olarak, vatandaşlarımız hızlı pişirilmiş, aşırı yağlı ve uzun süre kızartılmış gıdalardan kaçınmalı, bunun yerine günde iki öğün sulu yemek pişirmeyi, ızgara pişirmeyi ve az pişmiş kızartmayı tercih etmelidirler. Gün içersin de aşırı su kaybını takiben herhangi bir yolla vücudun tekrar normal suyunu kazanması için bol miktarda su içmek, vücudun canlanmasını sağlar, ani tepkimelerini de azaltır” dedi.

Halk Sağlığı Müdürü Mustafa Nuri Ceyhan, “Ramazan ayında tutulan orucun ardından 1-1.5 saat hafif tempoda yapılan spor hazmı kolaylaştırarak metabolizmayı dengede tutmaya yardımcı olur. İftarın hemen arkasından bünyeye yüklenerek ağır tempolu spor yapmak ise sağlık sorunlarına davetiye çıkarır. Düzenli sporun büyük faydaları vardır, ancak düzenli spor yapan kişilerin dahi Ramazan ayında oruç tutarken tempolarını iyi ayarlamaları gerekir. Ramazan ayında yapılan sporun temposunun düşürülmesi ve süresinin mutlaka kısaltılması gerekmektedir.  Sağlığımız için çok yararlı olan spor düzeyinin ayarlanmasıyla Ramazan ayı süresince vücudun mevcut formunu korumanın da mümkün olacağını söyleyebilirim. İftardan sonra hafif spor yapmak hem metabolizmayı dengede tutmaya, hem de yenilen yemeğin hızlı hazmedilmesine olanak sağlar. Mutlaka iftardan 1 saat sonraya ertelenmesi ve acele edilmemesi gerektiğini vurgulamak istiyorum” diye konuştu.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.