Projesi finalist oldu

Bu haber 18 Şubat 2019 - 0:44 'de eklendi ve 953 kez görüntülendi.

Muğla Özel Yönelt Anadolu Lisesi 10.sınıf öğrencisi Ece İrem Çoban’ın hazırladığı ‘Akran Eğitiminin Ergenlerde Problemli İnternet Kullanımı ve Ruh Sağlığı Üzerine Etkisi’ isimli proje TÜBİTAK lise öğrencileri araştırma projelerinde İzmir bölge finalisti seçildi. Muğla Özel Yönelt Koleji Proje Koordinatörü Mehmet Ali Onaran’ın danışmanlığını yaptığı projede akran eğitiminin ergenlerde problemli internet kullanımı ve ruh sağlığı üzerine etkisi araştırıldı. İlginç sonuçların elde edildiği proje Türkiye’de örnek projeler arasında gösterildi.

Kadir Tamer

Muğla Özel Yönelt Anadolu Lisesi 10.sınıf öğrencisi Ece İrem Çoban’ın hazırladığı ‘Akran Eğitiminin Ergenlerde Problemli İnternet Kullanımı ve Ruh Sağlığı Üzerine Etkisi’ isimli proje TÜBİTAK lise öğrencileri araştırma projelerinde İzmir bölge finalisti seçildi. Muğla Özel Yönelt Koleji Proje Koordinatörü Mehmet Ali Onaran’ın danışmanlığını yaptığı proje Türkiye’de örnek projeler arasında gösterildi.

10. sınıf Lise öğrencisi Ece İrem Çoban’ın hazırladığı projede problemli internet kullanan çağın hastalığı haline gelen internet bağımlılığının önüne geçmeyi planlarken akran eğitiminin önemini ortaya koydu. Projede internet kullanımında öğrencilerin, anne ve babasından, öğretmeninden etkilenmediği, ancak üst akranlarından nasıl etkilendikleri örnek model olarak anlatıldı.

Geçen yıl TÜBİTAK İzmir Bölge 2.lik ödülü alan Ece İrem Çoban, Türkiye’ye örnek projesi ile birinciliği hedeflediğini açıkladı.

Ece İrem Çoban projesi hakkında şu bilgileri verdi:

Bu çalışmamda Akran Eğitiminin Ergenlerde Problemli İnternet Kullanımı ve Ruh Sağlığı Üzerine Etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla ön test – son test tek gurup düzende yarı deneysel desende araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada Muğla Menteşe’de bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma ile güvenli ve bilinçli internet kullanımı baz alınırken akran ve üst akran eğitimi ile ergenlerde yüzde 76,2 etkili olduğu ortaya konulmuştur. Akran eğitimi ile bilgi edinme yüzde 78,2 güvenli ve bilinçli internet kullanımı ve önemi yüzde 79,1 oranında başarı elde edilirken bu projemizle akran eğitiminin önemi ortaya çıkmış oldu. Akran eğitimi alan öğrenciler almayan öğrencilere akran eğitimini tavsiye ettiler. Milli Eğitim Bakanlığımız okullarında akran eğitimine önem vermesi ve bilinçsiz internet kullanımın önüne geçmesini önleyen projemiz Muğla ve Türkiye’deki çağdaş eğitim sisteminde iyi örnek olacağına inanıyoruz. Ergenlerin ruh sağlığının bilinçsiz internet kullanımı ile bozulmasının önüne geçmeliyiz.”

Muğla Özel Yönelt Kurucu Müdürü Ferudun Öztürk öğrencilerinin başarılı çalışmalarını yürekten desteklediklerini ifade etti. Öztürk, “Öğrencimizin TÜBİTAK başarısı ve öğrencilerimizin uluslararası düzeyde hazırladıkları araştırma projelerinde yar almaları eğitim ve öğretim açısından mutluluk verici. Akran eğitiminin önemini eğitim açısından önemli bir farkındalık olduğunu fark ettiren başarılı öğrencimizi ve Danışman Öğretmeni Muğla Özel Yönelt Koleji Proje Koordinatörü Mehmet Ali Onaran’a yürekten teşekkür ederim” dedi.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.