“Öölü Şe Olmaz”

Bu haber 25 Temmuz 2015 - 0:00 'de eklendi ve 1.022 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozcanozgur@hamlegazetesi.com.tr
Özgürce

Özcan Özgür

Hamle’nin “Olaylar ve İnsanlar” köşesi künyesinde yer alan “Yaveş”  tabelasından da anlaşılacağı gibi bir “aykırı” köşedir…

O aykırı köşenin müşterisinin çok olduğunun farkındayız. İnsanlarımız dedikoduyu seviyorlar. Biraz da gülmeye ihtiyaçları var tabi…

Farkındayım, ‘biraz’ da olmadı. Gülmeye çok ihtiyacımız var.

Muğla’da insanları güldürmek ise o kadar zor değil. Başınızı nereye çevirseniz mizahın en karası ile karşılaşıyorsunuz.

Bu hafta içinde gazetelerimizin attığı başlıklardan biri şu oldu:

Muğla ihracatta Ege’nin gururu oldu

Güler misiniz ağlar mısınız? Gel de “yaveş” deme…

xx        xx        xx

Olaylar ve İnsanlar” köşesindeki kutulardan birinin adı da “Öölü şe olmaz!” şeklindedir.

Muğla ihracatta Ege’nin gururu oldu” haber başlığı işte bu kutuya cuk diye oturuyor!

-“Muğla ihracatta Ege’nin gururu oldu

-“Öölü şe olmaz!

Gazete haberlerine bakarsanız olmuş.

xx        xx        xx

Habere göre, Ege İhracatçılar Birlikleri, Ege Bölgesi’nin 2015 yılının ilk 6 ayında 7 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiğini duyurmuş. Gayet normal. Hatta az bile. Ege Bölgesi ihracatı da olmazsa bu ülke batar!

Haber şöyle devam ediyor:

Açıklanan verilere göre 2014 yılının ilk yarısında 149 milyon 984 bin dolar ihracat yapan Muğla’nın, 2015 yılının aynı döneminde yüzde 9’luk ihracat artış başarısı yakalayarak, ihracatını 162 milyon 210 bin dolara yükselttiği ve ihracatını arttıran tek Ege ili olduğu bildirildi.

Ehh bu da normal… “Muğla ihracatta Ege’nin gururu oldu” başlığını görünce ben de sandım ki Ege’de Muğla ihracat şampiyonu filan olmuş… (!)

xx        xx        xx

Aslına bakılırsa turizmde bir çeşit ihracat faaliyeti sayılabilir.

Tesislerde ‘yabancı turistlerin’ tükettiği yiyecek ve içecekleri eğer biz kendimiz üretmişsek bu resmen olmasa da ihracattır. Bu anlamda turizmciye ihracatçılara olduğu gibi “vergi iadesi” yapılsa yeridir…

Yani turizm tesislerinde tüketilen yiyecek ve içecekleri de “ihraç ürünü” olarak kabul edersek, Muğla Ege Bölgesi ihracatında önemli bir yere de sahip olabilir.

xx       xx        xx

Konuyla ilgili olarak Kadir Tamer arkadaşımız Muğla Sanayi ve Ticaret Odası (MUTSO) Başkanı Bülent Karakuş ile görüşmüş.

Muğla Ticaret ve Sanayi Odası (MUTSO) Başkanı Bülent Karakuş, arkadaşımıza Muğla’nın ihracatta geri gitmemesinin sevindirici olduğunu anlatırken, Muğla’daki birçok ürünün farklı gümrüklerden ihraç edildiği için farklı illerin ihracatına kaydedildiğini, bu nedenle Muğla için açıklanan oranların 300 milyon dolar seviyelerinde olduğunu savunmuş.

Kızacaklar, ama sormamız gerekir:

Muğla’da “Gümrük Müdürlüğü” hala neden yok?

Yoksa Gümrük Müdürlüğü kurulmasını gerektirecek miktarda ihracatımızın olmamasından mı? Değilse beceriksizliğimizden mi?

xx        xx        xx

Ege İhracatçılar Birliği tarafından yapılan açıklamada, 2015 yılının ilk yarısında Ege Bölgesi’nde ihracatını arttıran tek ilin Muğla olarak kayıtlara geçtiği belirtilirken, 2014 yılının ilk yarısında 149 milyon 984 bin dolar ihracat yapan Muğla’nın, 2015 yılının aynı döneminde yüzde 9’luk ihracat artış başarısı yakalayarak, ihracatını 162 milyon 210 bin dolara yükselttiği bildirilmiş.

Muğla’nın ihracatında 106 milyon 661 bin dolarlık tutarla su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün aslan payını aldığı belirtilirken, Türkiye’nin ihracat performansları değerlendirildiğinde Muğla’nın 25’nci sırada yer aldığı ifade edilmiş.

Tabi 25. sıra iyi mi kötü mü bilmiyoruz. Bildiğimiz, Muğla’nın Ege illeri içinde ihracat artışı ile dikkati çekmiş olması…

Muğla ekonomisinde övünecek bir şeyimiz oldu!

xx        xx        xx

Ben Muğla’dan ihracatın başını hep mermercilik ile seracılığın çektiğini sanırdım.

Ne kadar cahilmişim!

Meğer başı çeken su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü imiş…

Cahilliğimden soruyorum; su ürünleri ve hayvansal mamullerden kastedilen acaba nedir?

Yoksa Muğla’da bir Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Entegre Tesisi kuruldu da haberimiz mi olmadı…

xx        xx        xx

Bir de MUTSO Başkanı Bülent Karakuş ne demiş ona bakalım.

Karakuş, Ege İhracatçılar Birliği’nin açıklaması ile ilgili değerlendirmede bulunurken,

Muğla ihracatının artış göstermesinin önemine dikkat çekmiş. Özellikle gıda ürünlerinin ihracatta çoğunluğu oluşturduğunu, bu sektörün önümüzdeki süreçte de dünyada vazgeçilmez durumda olacağını düşündüklerini ifade etmiş.

Gerçekten şaştım kaldım… Hangi gıda ürününü ihraç ediyoruz?

Su ürünlerimizi konser ve benzeri paketleme ile mi satmaya başladık? Narenciye, nar ve öteki meyve bahçelerimizin yanına meyve suyu, reçel fabrikası mı kuruldu? Seralarımızın yanında salça, konserve fabrikaları mı kuruldu? Zeytinimizi paketleyip, yağını şişelemeye mi başladık?

Muğla’da artış gösteren ihracatta gıda ürünleri öne çıkıyor, o ürünlerin üretiminden haberimiz olmuyor!

Cahilliğime verin. Meraktan soruyorum; hayvan yetiştirip sütünden peynir mi üretilir, yoksa hayvan üretilir, sütünden peynir mi yetiştirilir? Balık mamul ürünmüdür?

xx        xx        xx

Ege İhracatçılar Birlikleri’nin açıklaması gerçekten sevindirici.

İhracatımız geri gitmemiş diye oturup ağlayacak değiliz.

İyi ki Ticaret ve Sanayi Odalarımız var. Muğla Ticaret ve Sanayi Odası (MUTSO) yıllar önce Menteşe’nin Yeşilyurt Mahallesinde (O zaman belde idi) İzmir’den üzüm asması çubukları getirip köylüye dağıtmıştı. O yıllarda “Yeşilyurt’ta şarap fabrikası bile kurulur gari” diyenler olmuştu.

Organize Sanayi Bölgesi başarısızlığımız sonucu Düzeyn Mahallesi’nde (Köyünde) MUTSO’nun elinde arazi kalmıştı. O araziye de kekik ekilmişti. O günlerde de “Eh Muğla’dan artık kekik yağı ihracatı yapılır” diyenler çıkmıştı.

Muğla’nın 2015 yılında ihracatında artış yaparak Ege Bölgesi’nde öne çıkmış olmasında yer tuttuğu söylenen ‘gıda ürünleri’ içinde başta şarap olmak üzere üzümden üretilenler ve paketlenmiş kekik ile şişelenmiş kekik yağı da var mı bilmiyoruz.

Varsa helal olsun…

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.