NEDEN BU HALE DÜŞTÜK!..

Bu haber 05 Eylül 2013 - 0:00 'de eklendi ve 1.117 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Muğla genelinde konuşlanan eğitim kurumlarının başarılı olup olmadığı noktasında bir realite var ki yadsımak olası değil.
Özellikle son yıllarda.
Son yıllarda diyorum, ne yazık ki bu süreçte öğrencilerimizin başarısı istenen düzeyde değil.
İlk ve orta öğretim düzeyinde olmasa da, yüksek öğretim başarı bağlamında Muğla, her geçen gün daha aşağılara indi.
Oysa çok değil bundan 10 sene öncesinde, üniversite giriş sınavlarındaki başarı oranı Muğla’yı ön plana çıkarmıştı.
Dolayısıyla Muğla aynı süreçte ülke genelinde en başarılı 10 il arasında yer almaktaydı.
Hal böyle olunca eğitim kurumları, öğretmenler ve öğrencilerimiz adına gururluyduk.
Ya bugün?
Ne yazık ki Burdur ilini örnek alacak noktaya geldik.
Evet yanlış duymadınız.
Daha düne kadar eğitim ve öğretim adına kendinden söz ettiren kentimiz, bugün bir başka ilin sistemini örnek alacak duruma gelmiş.
Bu arada sakın ola ki Burdur ilini küçümsediğim sanılmasın.
Aynı ilde uygulanan eğitim sisteminin Muğla’da uygulama girişimleri üzerine, şahsen takdir duygularımı ifade etmek istiyorum.
Zira Burdur, son yıllarda yapılan YGS sınavlarında ilk 5 arasında yer alan bir il konumunda.
***
Peki nedendi?
Neden Muğla YGS sınavlarında önceki yıllara göre başarısız sonuçlar almaktadır?
İlişkin olarak eğitim kurumlarındaki başarı oranını yükseltmek için ne yapılmalıydı?
İşte bu durumu içine sindiremeyen Muğla İl Genel Meclisi, harekete geçiyor.
Aslında meclisin harekete geçmesinde Meclis Başkanı Cemal Gürpınar ve Eğitim, Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu Başkanı Salih Ercan’ın aynı zamanda eğitimci olmaları önemli rol oynuyor.
Burdur ilinin son yıllarda yapılan sınavlarda gösterdiği başarıdan hareket eden komisyon üyeleri bu ile giderek inceleme yapıyor.
Sonrasında Salih Ercan tespitlerini şu şekilde sıralıyor.
Onlar stratejik takım çalışması, satranç ile büyüyen çocuklar, okuyan okullar, Burdur okuyor, öğrenmenin yaşı yok, kardeş okul, kardeş kurum ve üreten okullar gibi çok sayıda proje hayata geçirilmiş.
Daha bir önemlisi, bu projelerin hayata geçirilmesinde Burdur Valiliğinin etkinliği göze çarpıyor.
İl Genel Meclisi Eğitim, Kültür ve Sosyal Hizmetler Komisyonu Başkanı Salih Ercan’ın tespitleri bununla da sınırlı kalmamış.
Diyor ki;
Burdur İl Özel İdaresi eğitim kurumlarının dışında değil. Aksine içinde tutularak başarıya ortak dilmiş.
Sosyo-ekonomik anlamda Muğla’ya göre çok daha geri durumda olan Burdur’un gençlerinin okumaktan başka çarelerinin olmayışı, öğrenci velilerinin ve öğretmenlerinin beyinlerine kazınmış.
Öğrenci velileri sanki okullarda çalışan personel gibi kurumlarda ve kütüphanelerde nöbet tutuyor.
Okul ihtiyaçlarının giderilmesinde önemli rol oynuyor.
Okul ve sınıf toplantılarına sadece veliler değil, hemen hemen tüm aile katılıyor.
Okul-dershane işbirliğinde, gerektiğinde dershanelerden rehber öğretmen getiriliyor.
Başarılı öğrenciler ödüllendiriliyor. Belli sayıda öğrenci bir öğretmene zimmetlenerek koçluk sistemi ile eğitim öğretim yılı boyunca öğrencilerin sorumluluğu bu öğretmene veriliyor.
İşte mesele buydu.
Gazeteci olmanın yanında bir eğitimci olarak yıllarca değindiğim hususlar, benim gibi eğitimci olan Salih Ercan’ın altını çizdiği ayrıntılardan başkası değildi.
Eğer çocuklarımızın daha başarılı olmasını istiyorsak, evvelemirde yapılması gereken öğrenci-veli-öğretmen ilişkisinin mutlak surette hayata geçirilmesiydi.
Hele buna il genelinde konuşlanan çeşitli kurum ve kuruluşlarda ortak edilirse, başarı kaçınılmaz olurdu.
Ama biz Muğla olarak yapamadık. En azından son yıllarda ne hikmetse üstünkörü geçtik.
Hal böyle olunca elbette siz Muğla olarak eğitim-öğretim bağlamında geri kalır, Burdur örneğinde olduğu gibi birçok il sizi geçerdi.
Bilmem bundan sonrasında, neydik, ne hale düştük! diyerek gereğini yerine getirir miyiz?

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.