MUĞLA’YA YENİ BİR HAVAALANI

Bu haber 16 Ağustos 2010 - 0:00 'de eklendi ve 1.781 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Yıllar
öncesini bugünkü gibi hatırlıyorum.

Muğla
merkezde ikamet edenler dahil, bu ilin insanlarına bir heyecan sarmıştı.

Bunu neden
Muğla’ya yapılacak Uluslar arası nitelikte bir havaalanı idi.

Her
geçen gün daha bir ivme kazanan bölge turizminin de tetiklemesiyle, iş
başındaki DYP-SHP hükümeti, kolları sıvamıştı.

Zira, Muğla’ya
havaalanı yapmak kaçınılmaz hal almıştı.

Tamamda nerede
konuşlanacaktı?

Muğla merkez
ilçe hudutları dahilinde mi olacak?

Yoksa her hangi
bir ilçe merkezinde mi konuşlanacaktı?

İlk
planda belirlenen yer, Muğla merkez ilçe hudutları içerisinde kalan Düzen Mevkii idi.

Dolayısıyla
ilgililer tarafından fizibilite raporları hazırlanır.

Ne
var ki, tam bu sırada ortada dolaşan bir iddia, tedirginlik yaratır.

Dönemin AP
Bakanlarından Haldun Menteşeoğlu’nun(merhum), havaalanının kendi seçim bölgesi
Dalaman hudutları içerisinde yapılmasında direttiği.

Doğruluk
derecesi bugün dahi anlaşılamamış olmasına karşın, ateş olmayan yerden duman çıkmaz misali, havaalanı için ağırlık
Dalaman oldu.

Aslında
Menteşeoğlu’nun bu işe ağırlığını koyduğunun bariz göstergesi,

Düzen için
hazırlanan fizibilite raporunda bir olumsuzluk olmadığı vurgulandığı halde,
sonradan yapılan açıklamalar, bunun tamamen tersi şeklindeydi.

Güya, aynı Düzen
Mevki, uçakların iniş ve kalkışları için engel teşkil edecek şekilde bir hava
sirkülasyonuna sahipmiş!

Bir başka iddia,
görüş alanının uçaklar için engel teşkil ettiği.

İlk
planda hazırlanan olumlu yöndeki raporun, daha sonra farklı şekilde
hazırlandığını gören diğer milletvekilleri şiddetle itiraz ederler.

Sadece
Meneteşeoğlu istiyor diye bir havaalanı, Muğla merkez ilçe dururken, bir başka
yöreye kaydırılamaz.

Önceden
hazırlanan fizibilite raporunda böyle bir sorun belirtilmediği halde sonradan
değişikliğe uğraması, tamamen kişiseldir görüşünü savunanlar çoğunlukta
olmasına karşın, olanlar oldu.

Başlangıçta
Düzen olarak belirlenen yer seçimi, daha sonda Dalaman olarak tescillendi.

Dalaman’a
kimsenin itirazı yoktu.

Olamaz
dı da.

O
da Muğla’ya bağlı bir ilçe merkeziydi.

Ne var ki
önceden, daha merkezi konuma sahip Muğla merkez için görüş belirtilmişken
sonradan değişikliğe uğramasınaydı o süreçteki tepkiler.

Bugün
geriye dönüp baktığımızda, Dalaman Havaalanının eriştiği konum sadece Muğla
olarak değil dünyanın önemli havaalanlarından olması, herkesi fazlasıyla mutlu
kılıyor.

Dedim
ya o süreçteki tepkiler, neden yer değişikliği yapıldığıydı.

Kaldı
ki Muğla Dalaman Havaalanı ile yetinmedi.

Dönemin
Başbakanı Tansu Çiller, Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’in de katıldığı bir
törenle, bu defa Tekinambarı olarak Milas hudutları içerisinde bulunan 2.bir
havaalanına sahip oldu Milas-Bodrum.

Geçmişi
kısa olmasına karşın Milas-Bodrum Havaalanı, günümüz koşullarında dünyanın
aranan hava limanları arasına çoktan girdi.

Bugün
Muğla, Türkiye genelinde 2 hava limanına sahip bir kent olarak haklı olarak
gurur duymaktadır.

***

Şimdi
bir gelişmeye tanık oluyoruz ki, bu
düpedüz geçmişte Muğla merkez ilçeye haksızlık edildi şeklinde yorumlamanın
ta kendisi.

Bir
yerde gönül alma.

Bizatihi Türk
Hava Yolları Genel Müdürü ve İcra Kurulu Başkanı Doç.Dr. Temel Kotil’in yaptığı
açıklamaya göre “Muğla’ya pervaneli uçakların inip kalkacağı bir havaalanı
projesi” gündemde.

Şayet,
proje hayata geçirilirse Muğla 3. Havaalanına sahip dünyadaki tek il olma
özelliğine kavuşacak.

Buna
karşın şahsen yoğurdu üfleyerek yiyelim diyorum.

Geçmişte
Muğla merkez ilçenin ağzı yandığı için dereyi görmeden paçayı sıvamayalım.

Yine
de hiç değilse bu defa Muğla umduğu yerden geç geçmesin.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.