Muğla’ya Tren Düşü Görüyorum!

Bu haber 17 Ocak 2017 - 0:01 'de eklendi ve 1.342 kez görüntülendi.
Namık Açıkgöznamikacikgoz@gmail.com

Prof. Dr. Namık Açıkgöz

 

Martin Luther King, 29 Ağustos 1963 günü 200 bin kişilik kalabalığa “I have a dream: Bir düşüm var!…”  diyerek başlamış ve Amerika’daki ırk ayrımına karşı şiddetli bir konuşma yapmıştı.

Yok!… Benim meselem, ayrılık-gayrılık değil ve gördüğüm düş de ayrılık-gayrılıkla ilgili değil, tam tersi birleşme, ulaşma, ulaşım ile ilgili.

Benim düşüm tren yolu olan bir Muğla.

1990’lara kadar kimse Muğla’da hava alanı olabileceğini tahmin etmiyordu; şimdi 2 tane hava alanı var. Bir de Mumcular’ın orada kullanılmayan Imsık havaalanını eklerseniz, Muğla 3 hava alanlı bir vilayet.

Hava ulaşımı elbette güzel bir imkan ama demiryolu ulaşımı her açıdan daha değerli bir ulaşım şekli.

Aslında burnumuzun dibine kadar, yani Aydın’a kadar gelmiş olan demir yolu, Çine ovasını ve Gökbel’i geçip niye gelemiyor ki Muğla’ya kadar?

Eski Çine’yi geçtikten sonra başlayan Gökbel’in Muğla tarafı Hisarardı Köyü eteklerinde biter. Yani bu iki yer arasında tünel açılsa bile 10 kilometre falan olur bu tünel.

Kanalistanbul’u yapmayı planlayan bir Türkiye, 10 kilometrelik bir tünel mi yapamayacak?

Coğrafya güzelliği için “Allah’ın övüp yarattığı yer” denebilecek olan Muğla, tam bir cennet ama ulaşım imkanları sınırlı bir cennet. Veya kalp güzel kan pompalıyor ama damar yok ki o kanı dokulara iletsin.

Bir ülkenin damarı da ulaşım yollarıdır… Kara, demir yolu, deniz ve hava…

Yaşanası Muğlamız kara ve hava yolu açısından artık belli bir seviyeye geldi ama demir yolu açısından maalesef çaresizliği yaşıyor.

Siyasetçilerimizin yerine ben olsam işin peşine düşer, Eski Çine ile Hisarardı Köyü eteklerine kadar 10 kilometrelik bir tünel için kolları sıvarım; bir tünel de Milas tarafına doğru uzatır demir yolunu Bodrum’a ulaştırırım.

Bu yörenin en büyük şansı turizmdir ve turizm de ulaşım demektir; rahatlık demektir; konfor demektir… Ve biraz da macera demektir. Tren ulaşımı bunun hepsini bünyesinde barındırır.  Turizmle beraber yüksek tahsil ve sağlık sektörü de bu yöreye büyük artı değerler katacaktır ve demir yolu, turizmle beraber bu iki sektörün de gelişmesinde önemli rol oynayacaktır.

Fransa’yı bir uçtan bir uca katdeden tren hattı yapılabiliyorsa, bizde niye yapılmasın?

Almanya, Belçika, Hollanda vatandaşları demiryolu zevkini yaşıyorsa, bizim insanımız niye bunu yaşamasın?

Rusya tabiata meydan okuyarak her yere trenle ulaşım konforu yaşarken bundan biz niye mahrum kalalım?

Bu yüzden Muğla’ya demir yolu hattı düşü görüyorum!…

Ey siyasilerimiz!…

Ey yerel yöneticilerimiz!…

Ey halkımız!…

Lütfen bu düşümü hayra yorun!…

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

1 ADET YORUM YAPILDI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
Reşat Öztepe 17 Ocak 2017 / 12:21

Namık Hocam Tebrikle ve teşekkürler. Cengiz bey zamanında denizliden milas güllüğe doğru bir çalışma yapıldı amma öyle kaldı. olursa harika olur.
sevgi ve saygı.