Muğla’nın Tanıtımı ve STK’lar

Bu haber 17 Haziran 2014 - 0:02 'de eklendi ve 1.189 kez görüntülendi.
Namık Açıkgöznamikacikgoz@gmail.com

“Hadi tanıtalım ve meşhur edelim.” deyince tanıtılmıyor ve meşhur edilmiyor şehirler ve üniversiteler. Özgün ve hiç bir yerde olmayan bir özelliğiniz olacak ve bu niteliğiniz öyle bir tanıtım ile sunulacak ki, kamuoyunda dikkat çekeceksiniz ve bilineceksiniz.

Muğla’nın tanıtımını en fazla dert edinen yazar sevgili Özcan’ı okurken aklıma geldi. Muğla, plajları da olmada bir Anadolu kasabası gibi kalacakmış. İyi ki Allah sahilleri vermiş de deniz-kum-güneş turizmi sayesinde bir merhale katetmiş.

Allah’ın verdiği coğrafi özelliklerden başka Muğla ve ilçelerinden yaşayanlar, tanıtım ve markalaşma açısından hiç bir şey yapmıyorlar.  Zaman zaman politik dilde rastlanan “marka şehir” için hiç bir projenin yapılmadığını; yapılanın da cukkayı kapmaktan öte geçmediğini gördük.

Şehrin tanıtımı resmi kurumlardan çok sivil kurumlar aracılığıyla olur. Buna günümüzde sivil toplum kuruluşlarını da eklemek gerekir. STK’ların dinamik yapısı, şehrin dip hareketini saplayabilir. Tabii her STK değil; ciddi, hedefi belli ve donanımlı bir ekiple çalışan STK’lar.

Geçen ayın sonunda (24-25 Mayıs) Metinbilim Enstitüsü Derneği, Kültür ve Turizm Bakanlığının ve Muğla Büyük şehir- Menteşe Belediyelerinin desteğiyle Yerkesik’te otantik çocuk oyunları ve oyuncakları şenliğinin dördüncüsünü gerçekleştirdi. İlk şenlikten itibaren, bu organizasyon, kamuoyunda çok dikkat çekti. Hakkında çıkan haberlerle beraber, TRT başta olmak üzere televizyonlarda da şenlikte kaydedilen görüntüler sürekli yayınlanmaya devam ediyor.

Geçen hafta EGE TV’de yayınlanmakta olan “Ege’nin İnce Uzun Yolları” programında bir saat boyunca Muğla, Yerkesik ve oyun-oyuncaklardan söz edildi.  Program önce Çarşamba akşamı yayınlandı; Cuma akşamı tekrar yayınlandı. Her iki yayın esnasında da telefonların susmadı; facebook ve twitter’dan bilgi yağdı. Türkiye’nin her yerinden seyredilmiş program.

Şehrin tanıtımı böyle yapılır. Üstelik çok az bir bütçe ile…

Tanıtımlarda büyük bütçeler harcayabilirsiniz ama yaptığınız tanıtınım bir özgünlüğü ve farklılığı yoksa  hiçbir işe yaramaz yaptığınız iş. Metinbilim Enstitüsü Derneği’nin “Muğla’nın tanıtımı” diye bir amacı yok ama yaptığı iş özgün, nitelikli ve farklı olunca dikkat çekiyor. Tabii ki böylece işin tanıtım boyutuyla, beklenmeyen kâr elde edilmiş oluyor.

“Ege’nin İnce Uzun Yolları” programının 85. bölümünde, otantik çocuk oyun ve oyuncak özgünlüğü merkezli bir tanıtım yapılırken aslında Muğla ve Yerkesik tanıtılmış oldu. Aynı zamanda şenlikte kendi ülkelerinin oyunlarını sergilemek üzere gelen Ganalı, Somalili, Yemenli, Kazakistanlı üniversite öğrencileriyle de röportajlar yapıldı ki, bu da üniversitenin tanıtımı açısından önemliydi. Üniversite binlerce lira para verse o tanıtımı yapamazdı.

Biz Metinbilim Enstitüsü Derneği olarak ne yaptığımızın bilincindeyiz. Yaptığımız her faaliyet, en az 2 fayda sağlamakta bu şehre. Biri entelektüel zenginlik; diğeri tanıtım. Büyük bir kısmı fedakarlık olan küçük bütçelerle sağlıyoruz bunu ve yaptığımız her faaliyetin sesi ve etkisi, Muğla sınırlarını aşıyor.

Marka olmak, sadece birileri istiyor diye gerçekleşmez; marka bilincini şehrin kılcal damarlarına kadar işleyeceksin ve STK’ların özgün ve nitelikli işler yapmasına imkân sağlayacaksın ki, maksat hasıl olabilsin.

 

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.