Muğla’nın Marmaris’ten Eksiği Ne?

Bu haber 16 Temmuz 2018 - 3:09 'de eklendi ve 1.963 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozgurmugla@hotmail.com
Özgürce

AK Part, İnce, Bisiklet Yolu” başlıklı (4 Temmuz) yazımın facebook paylaşımının altına hala yorumlar yapılıyor.

Şehrimizin saygın doktorlarından Aygenç FellahoğluAyrı bisiklet yoluna gerek yok bütün kaıdırımlar bisiklet, motorsiklet, elektrikli motorsiklet dolu” yorumunda bulunmuş.

Sadece bisiklet, motorsiklet mi?

Geçen hafta başında, akşam saatlerinde şehri dolaştım. Orgeneral Mustafa Muğlalı İşhanı‘nın fırından yana cephesinde otomobil park etmişti. Aynı şekilde, Katlı Otopark‘ın Kızılay binası ile arasındaki boşluk “açık otoparka” dönüşmüş. Bir otomobil Kurşunlu Camii yanındaki fıskiyesi çalışmayan havuzlu parkın kıyısına konmuş. Arasta‘ya geldik, şadırvanın yanında otomobil… Şaşırdım… Şadırvanı geçip, Pazar Camii‘ne doğru yöneldim, fırının önünden geçemedim. İki otomobilde orada park halinde, bir otomobil caminin önünde…

Şehir sahipsiz, Arasta kaderine terk edilmiş, çöküntü alanı gibi…

O gün Helvacı Tahsin’e kadar gidip, oradan Kurşunlu Cadde’den Cumhuriyet Meydanı’na ulaşıp, Özlem Pastanesi’ne doğru yürümeye çalıştım, bir tek zabıta görmedim…

xx           xx           xx

AK Part, İnce, Bisiklet Yolu” başlıklı yazımın altındaki yorumlardan birinde Süleyman ÇetinKaldırımlar yayalara ait diye biliyoruz. Ancak arabalar kaldırımda, motosiklet de hep kaldırımda seyir halinde iken, bisiklete özel kulvar yapıldığına göre, yayalar nerede yürüyecek acaba?” diye sormuş. Arkeolog Serdar Şatırlar şu ifadelerde bulunmuş:

Belediyenin yaptığı yolların hepsi yanlış yapılıyor, tek şerite düşen yol daraltılır ama sen bütün trafik ışıklarını kaldırırsan olur. Bunu da Muğla’da beceremeyeceğine göre, bırak dokunma hiç bir şeye, daha kötü yapma diye bağırasım geliyor artık… Eğer sürekli akan bir trafik yaratabilirsen yolları daraltabilirsin (Niye daraltılıyorsan, onu da anlamış değilim ama) Battı-çıktıların yok, viyadük yapamıyorsun, ama çıkmışsın yolun ağzına nasıl sıçabilirim diye? Bak onu mükemmel derecede becermişsiniz. Tebrik ederim. Bu belediye başkanlarımız bu yolları hiç kullanmıyorlar mı? Bir tane il trafik komisyonundan insan çıkıp da biz kağıt üzerinde düşündük, iyiydi ama iş uygulamaya gelince sıçtık diyemiyo mu ya?Hakikaten sayın Özcan Özgür abim, inanılmaz derecede cahilim bu konuda, mühendiste değilim ama bir bilgi alabilirseniz, mantıklı bir açıklama sunabilirseniz çok sevineceğim. İsmet Tayyaresinden, Helvacıoğlunun önünden, Atatürk heykeline gelmek daha önce kaç dakika idi, şimdi kaç dakika oldu. (Sabah, Öğle ve akşam ölçümlerini de bekliyoruz)

Serdar bey valla en az sizin kadar ben de şaşkınlık içindeyim…

xx           xx           xx

Serdar Şatırlar‘ın merakını bir yetkili çıkar giderir mi bilemem, ama kendisi hızını alamamış aynı yazımın altına bir yorum daha yapmış. Şöyle:

Orman Bölge Müdürlüğü’nün önünden Demircioğlu Oteli’ne kadar olan hatta kaç araba için otopark yapılmış olabilir, diye bugün üşenmeden saymaya gittim. Tam 28 araç park edebiliyor. Sonra kafamda bir ışık yandı. Bu otoparklarla ilgili mahkemeyi kaybedince dedim kendi kendime, ‘ bu Osman Gürün’ün Muğla’lılardan intikamı olabilir mi?’ diye… Çünkü hiç bir yere park ettirmemeye çalışıyor gibi bir intiba oluşmaya başladı bende. Yarın çıkıp şehrimize bir de bu gözle bakınız.

Baktım… Uzun zamandır çıkamadığım şehrin yüreğine çıktım…

Hafta başında sözünü ettiğim güzegahta yürümeye çalışırken, içim acıdı…

Dükkanların çoğu ya boş, ya devren kiralık vaya devren satılıktı…

Ziraat Bankası ile Vali Konağı‘nın bulunduğu Naci Karaosmanoğlu Caddesi‘nde kaldırımlar garip bir biçimde genişletilirken, cadde daraltılmış… Engelliler için mi bilmiyorum iki araçlık otopark cebi yaratılmış. Orada Ziraat Bankası‘nın yanında, karşısında başka bankalarında ATM‘leri bulunmakta.

İnsanlar burada arabalarını geçici park edip, para yatırıp çekiyorlardı. Yoksa Belediye bu caddenin işlevini Adliye Sarayı’nın oralara mı kaydırmak istiyor?

xx           xx           xx

Nitekim bakın aynı yazının altında Kumru Güner‘de şu ifadelerde bulunmuş:

Bankalarda işim olduğu zaman resmen şehri tavaf etmem gerekiyor. Halbuki gideceğim yer 200 metrelik yerde. Hadi diyorum aracı bırakıp yürüyeyim. Aaaa oda ne? Park yeri yok. Dön dolaş derken benzin ışığı yanıyor. Benzinliğe gidiyorum heryerleri tavaf ederek. Oradan dönüşte aldığım benzinin 5 litresi yine gidiyor. Ama olsun ben çok mutluyım. Bir sürü park var, çiçekler var, böcekler var? Belediyeyi asla suçlamıyorum. Onlar bizim için en iyisini düşünüp uygulamaya geçiriyorlar. Halkımız nasıl rahat eder, nasıl mutlu olur diye hep araştırma içindeler. Tüm suç japonlarda!! Hala katlanabilen ve sevgiyle çalışan araç üretemediler!

Malesef üretemediler.

Bakarsınız belki Türkiye‘nin üretmekte olduğu yerli ve milli otomobil böyle bir şey oldu…

xx           xx           xx

Ziraat Bankası‘nın önüne vardığımda başta engelliler olmak üzere pazar arabası veya bebek arabası olanların, yaşlı ve hamilelerin kaldırıma çıkıp, oradan inebilmeleri için yapılan rampanında yenilenmiş olduğunu gördüm.

Asfalta beton dökmüşler…

Hem Ziraat Bankası‘nın köşesinden hem de Vali Konağı‘nın Atatürk İlköğretim Okulu‘ndan tarafa bakan köşesinden kaldırımların önüne estetikten yoksun rampa niyetine beton dökmüşler.

Ziraat Bankası‘nın köşesindeki rampadan çıkamadım. Başka yerden çıktım kaldırıma.

Bu güne kadar Muğla il merkezinde gördüğüm en güzel kaldırım rampası Demircioğlu Park Hotel karşısındaki Güzelköy Kafe Restoran’ın önündeki kaldırımın rampası oldu.

Asfalta beton dökme köylülüğü yapılmamış. Nede olsa “Prestij Cadde” kaldırımı! Kaldırımdan, içerden aynı zemin malzemesiyle eğim başlatılmış, asfaltta sıfırlanmış. Kağıt gibi… “Böle olmamı le” dedirtiyor…

Ziraat Bankası’nın köşesi ise bu çağda, Muğla’da rezalet… Köylülük…

İnsan merak ediyor; bu işleri farklı müteahhitler mi yapıyor? Bu işlerin bir standardı yok mu? Varsayalım, müteahhitler farklı… Peki işi gördürenler, kontrolörler veya işi teslim alanlar da mı farklı?

xx           xx           xx

Tabi ben aynı zamanda otopark, motorpark olarak kullanılmaya başlanan o mavi boyalı bisiklet yoluna da takmış durumdayım.

Marmaris‘teki uygulamayı gördüğümde, “çağdaş kent böyle olur” diye kıskanmasamda imrenmiştim. Sonra Muğla‘da (Menteşe) yapılırken de sevinmiştim. Sonra hüsrana uğradım…

Ziraat Bankası‘nın köşesindeki ve başka yerlerdeki beton rampalar yapılırken engelliyim diye bana sorulacak değil elbette, ama ben engelli derneklerine sorulduğunu da sanmıyorum…

Acaba “Bisiklet Yolu” yapılırken, bisiklet gönüllülerine, derneklerine sorulmuş muydu?

Marmaris‘te caddenin sağında “gidiş”, solunda “geliş” şeklinde yapılan bisiklet yolu, şehrimizde ise “tek şerit” olarak yapıldı.

Hem geliş, hem gidiş… Ortasında da ağaçlar…

Ortada kuyu, pardon ağaç var yandan geç!

xx           xx           xx

Bu “prestij cadde” yapılırken Demircioğlu Park Hotel‘e atılan kazığa değinmeyeceğim, ama yanıt verilmeyeceğini bile bile bir soru daha sormak istiyorum.

Acaba bu “prestij cadde” yapılırken, İtfaiye ve 112 Acil yöneticileri ile görüşüldü mü?

Bu tek şerit yolda ambulans ve itfaiye araçlarının önlerindeki araçları nasıl aşabilecekleri soruldu mu?

Birde Marmaris’te de yapılan bu uygulama kimseleri bezdirmeden, turizm sezonu başlamadan tamamlandı. Burada neden tamamlanamadı, tamamlanamıyor?

Herkes bu soruların yanıtını bekliyor. Yönetenlerimiz farkındalar mı bilmiyorum, Recai Güreli ve Abdi İpekçi Caddelerindeki esnaf iflasla karşı karşıya…

Yarın bu caddelerdeyiz…

——————————                                                                 ——————————

GÜNÜN SÖZÜ:Bir politikacının amacı sürekli iktidar olmaktır. Bu çaba ona çoğu zaman sorun çözme görevini unutturur. (Jean Monnet)

ÇİVİ

Adam gelmiş “HDP Milletvekilleri mecliste okumak istemedikleri yemin metnini en hızlı şekilde yapabilmek için o metni önceden kaç kere okumuş olabilirler?” diye soruyor.

Beni Bi Gülmek Alıyor:))))

—————————————————————————————————————————

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

5 ADET YORUM YAPILDI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
Mehmet Keza KUNDAKÇI 16 Temmuz 2018 / 10:50

Günaydın Üstad,
Marmaris’in aslan yürekli başkanı var,
Muğla’nın da ak saçlı bilge mi silge mi belli olmayan bir başka nı var,
inşaallah Allah Muğla’mıza da,
Aslan yürekli bir başkan nasip eder,
selamlar,
iyi haftalar,

erdal akgül 16 Temmuz 2018 / 10:57

yerel seçimde uygulamaların cevabını alacaklar.

Reşat Öztepe 16 Temmuz 2018 / 14:48

Gocuman; en az beş defa okudum yazınızıı; Yaklaşık Yaya olarak otuz senedir on beş seneden beri de Gadın Moğlamda yaşamaktayım. Geçenlerde Ziraat Bankasının yanına vardığımda ödüm koptu. yol daralmış, kırmızı şerit ve bankalar İ.İnönü Caddesine de kavuşmak ne kadar zor hale gelmiş. bırakın araç ile yayan bile doılaşmak zorlaşmış. napalım Böyükler daha eyi biliyorlar her hal.sevgi ve saygı.

ali kökcü 16 Temmuz 2018 / 15:56

ÖZCAN BEY ÖNCELİKLE ŞEHRİMİZ HAKKINDAKİ DUYARLILIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLE, GERÇEKTEN CESUR YÜREKLİ BİR GAZETECİSİNİZ TEBRİK EDERİM GEÇENLERDE MARMARİS’TEYDİM İNANIN BİR ÇOK YERİNİ GEZDİM İLÇENİN HAYRAN KALDIM O MUNTAZAMLIĞINA BRAVO ALİ ACAR VE EKİBİNE YİĞİDİ ÖLDÜR HAKKINI VER.

salihdemir 16 Temmuz 2018 / 17:37

Yazının başlığı çok güzel. Muğla’nın Marmaris’ten eksiği CHP’li Belediye Başkanlarının olmamasıdır. Marmaris CHP’li Belediye başkanı vardır. Var olmaya da devam edecektir. CHP’lilerin özgür olduğu tek İlçe Marmaris İlçesidir. Muğla’da CHP tabanının tek isteği 2019 seçimlerinde CHP’li Belediye başkanlarının seçilmesi. 2018 Haziran seçim sonuçları her şeyi açıklıyor. CHP İl Yönetimi İlçe yönetimleri belediye başkanları seçim sonuçlarını iyi okusunlar.