MUĞLA VALİLİĞİNDEN YERİNDE BİR GİRİŞİM

Bu haber 06 Temmuz 2009 - 0:00 'de eklendi ve 797 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Şu sıra Muğla ve havalisinin birinci maddesinin turizm olduğunda kimsenin şüphesi yok.
Sadece kente bağlı turizm yöreleri halkı değil, her kim olursa olsun aklının bir kenarında aynı konu olduğundan, gündemde yer alması doğal.
Değil mi ki turizm, yöre halkı ötesinde devlete önemli girdi sağlayan bir çalışma alanı.
Üstelik tüm dünyayı etkileyen global ekonomik krizin etkisini azaltmak adına, kurtarıcı gözüyle bakılıyor.
Bir yerde lokomotif görev üstlenmiş durumda.
Öyleyse gündemden düşmemesi doğal.
Aynı çalışma alanı için Muğla’nın üstlendiği görevi yadsımak mümkün olmadığına göre asıl olan, turizmden azami düzeyde istifade edebilmektir.
Siz ne denli turizmin istediği kriterleri yerine getirdiniz.
Hiçbir şikayete yer vermeyen turizm olgusu sağladınız, sorun olmaz.
Aksi halde, bindiğiniz dalı kesiyorsunuz demektir.
***
İşte bu gerçekten hareketle, Kültür ve Turizm Bakanlığının talimatları doğrultusunda, illerdeki temsilcisi Kültür ve Turizm Müdürlüğü yetkililerinin üzerinde hassasiyetle durduğu husus, aynı müeyyideleri içerir.
Böylelikle, turizm faaliyetlerinin hüküm sürdüğü süreçte nasıl hareket edilmesi gerektiği, açık açık ifade edilmiş ve de edilmektedir.
Önemli olan ülkemize gelen turistlerin memnun bir şekilde ayrılması olduğuna göre, öne sürülen müeyyidelerin eksiksiz uygulanması herkesin menfaatinedir.
Bütün bu uyarılar, akabinde alınan tedbirlere karşın yine de bir takım olumsuzluklar ortaya çıkınca, başka seçenekler arayışına girilir.
Bunu gerçekleştirenlerden biri Muğla Valiliği.
Bizzat vali Dr. Ahmet Altıparmak’ın başlattığı bir girişim, bugüne değin neden yerine getirilmed! denecek kadar yerinde.
Valilik 29 Mayıs tarihinden geçerli olmak üzere “Alo 179 Çağrı ve Danışma Merkezi” oluşturuyor.
Bu merkezde 6 personel çalışıyor.
3 vardiya halinde görev yapan personelin tamamı İngilizce, Fransızca, Almanca ve Rusça biliyor.
Böylelikle Muğla ilinin tamamına hizmet veren çağrı merkezi, gelen şikayetleri kayda alıyor.
Vali Altıparmak, neden bir çağrı merkezi kurulduğuna ilişkin yaptığı açıklamada;
Turizm sektörüne sunulan hizmet kalitesinin artırılması, turist şikayetlerinin en kısa sürede değerlendirilerek çözüme ulaşılması için bu çağrı merkezini oluşturduk.
Aynı merkez 1 Ekim 2009 tarihine kadar hizmet verecektir.
Şimdi, bir gerçeği hak sahibine teslim edelim.
Oluşturulan bu çağrı merkezi sıradan bir oluşum değil.
Değil mi ki ülke ekonomisinin istenmeyen rakamlar içerdiği süreçte turizm kurtarıcı gözüyle bakılıyor.
Bir yerde lokomotif görev üstlenmiş durumda.
Öyleyse, istenen koşulları yerine getirerek azami ölçüde istifade etmek, olmazsa olmaz koşuldur.
 ***
Bir kere daha altını çizmek gerekirse, siz öne sürülen kriterleri ne denli yerine getirdiniz.
Şimdi valiliğin oluşturduğu “Alo 179 Çağrı ve Danışma Merkezi” vasıtasıyla muhtemel şikayetleri değerlendirerek çözülme kavuşturdunuz.
Beklentiler ancak karşılık bulur.
Aksi takdirde 1 aylık sürede çağrı merkezine gelen şikayetler benzeri sıkıntılar sürüp gider demektir.
Kaldı ki gelen şikayetler basit olmaktan uzak.
Aynı süre içerisinde çağrı merkezine ulaşan şikayetleri baktığımızda, her şey apaçık ortada.
Kalitesiz davranışlar,
Düzeysiz dil kullanımı( küfüre varan konuşmalar),
Türk erkeklerinin seviyesiz yaklaşımları,
Turiste aşırı el teması ve ısrar,
Tuvaletler başta olmak üzere çevre ve servis hizmet alanlarının yeterince temiz olmaması,
Milas-Bodrum Havaalanı dahil, birçok tesiste tuvaletlerin alafranga ve alaturka olması,
Fiyatlardaki dengesizlik,
Haksız kazanç sağlanması,
Düşük hizmet kalitesi,
Eğlence sonrası konaklama tesislerine gidecek turistlerden aşırı ücret talebi,
Emlak almak isteyenler ve yerleşenlerin aldatıldıkları hissine kapılmaları,
Bina inşası sırasında yerel yönetimlerin bağış adı altında ücret almaları,
Ruhsat ve tapu işlemlerinin gereksiz yere uzatılması,
Yerel yönetimlerin yerleşenlerin sorunlarına cevap verememesi,
Yerleşenlere hitap eden Türk sosyal hayatı ve düzeni konusunda TV kanallarının olmayışı,
İletişim ağlarının kısıtlı olması,
Devlet dairelerinde dil konusunda zorluk çekmeleri.
İşte bir aylık süre içerisinde “Alo 179 Çağrı ve Danışma Merkezine” ulaşan istek ve şikayetler.
Sonuçta, valilikçe oluşturulan bu çağrı merkezinin turizme ne denli yararlı hizmet vereceğinden, şahsen en küçük şüphem yok.
Yeter ki şikayetler anında değerlendirilerek çözüme kavuşturulsun.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.