Muğla önemli bir fırsatı mı kaçırdı?!

Bu haber 13 Ekim 2009 - 0:00 'de eklendi ve 849 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozgurmugla@hotmail.com
Özgürce

Muğla önemli bir fırsatı mı kaçırdı?
Görünen o ki, galiba kaçırdı…
Vali Dr. Ahmet Altıparmak’ın Fethiye-Dalaman, Muğla-Kale bölünmüş yollarının İl Özel İdaresi marifetiyle yapılması talebinin Muğla İl Genel Meclisi’nde CHP Gurubunun oyları ile reddedilmiş olmasından söz ediyorum.
 
xx           xx           xx
Bölünmüş Yollar, AKP Hükümeti’nin Başbakan Recep Tayip Erdoğan tarafından deklere edilmiş en önemli Acil Eylem Planı…
O zaman Muğla’da bölünmüş yolların bir bölümü, bu iş Karayolları’nın asli görevi olduğu halde neden Muğla İl Özel İdaresi’nden “aracı görevi” üstlenmesi isteniyor?
Bu soruyu geçen hafta yapılan İl Koordinasyon Kurulu toplantısında, kürsüdeki Karayolları İzmir 13. Bölge Müdürü’ne görevi olmasa da Muğla Belediye Başkanı Dr. Osman Gürün sordu.
Verilen yanıta göre;
1- Karayollarının stratejik bulmadığı ve kaynağı olmayan yol yapımları için Ulaştırma Bakanlığı kaynak yaratmış. Sözkonusu yollar bu kaynak kullandırılarak, Özel İdare’nin yapacağı ihale ile yine Karayollarının denetiminde yapılacak.
2- İleride her ilin karayolları o ilin İl Özel İdaresi’ne teslim edilecek. Bu yöntemle İl Özel İdaresi karayolu yapımında da deneyimi kazanmış olacak.
Ayrıca bu yöntemin daha önce Antalya, Denizli ve Burdur’da uygulandığı da vurgulandı.
O zaman mesele yok… Ama CHP’lilere göre var…
 
xx           xx           xx
Geçen hafta konunun ele alındığı ve sert tartışmaların yaşandığı Muğla İl Genel Meclisi’nde CHP’liler, hizmete karşı olmadıklarını, o iki bölünmüş yolun yapılmasını kendilerinin de istediklerini belirterek, çekincelerini, kaygılarını ortaya koydular.
CHP’lilerin yanıtını aradıkları ve alamadıkları iki soru vardı:
1- Bu yöntemin uygulandığı yer var mı? Varsa açıklayın.
AKP Grubu sözcüleri açıklayamadı. Açıklayamazlardı. Çünkü, daha önce bu yöntem, uygulandığı söylenen yerlerde İl Özel İdaresi marifetiyle değil, Köylere Hizmet Götürme Birliği marifetiyle yapılmıştı.
2- Ulaştırma Bakanlığı’nda yaratılan kaynak, İl Özel İdaresi marifetiyle kullanılacağına, neden Karayollarına devredilmiyor?
Bu iki sorunun yanıtını alamayan CHP gurubunun kaygısı ise “İl Özel İdaresi iki bölünmüş yolu ihale ettikten sonra, müteahhit para istediğinde, Ulaştırma Bakanlığı ödeme yapmazsa ne olacak?” sorusundan kaynaklanıyor.
 
xx           xx           xx
İl Özel İdaresi’nin 2010 Yılı Bütçesi’nin 60 trilyon lira olması bekleniyor.
Muğla-Kale bölünmüş yolunun keşif bedeli 43 milyar lira, Fethiye-Dalaman bölünmüş yolunun keşif bedeli de 22.5 trilyon lira. Toplam 65.5 trilyon lira…
CHP’liler, bu noktadan hareketle “Ulaştırma Bakanlığı sözkonusu kaynağı aktarmazsa, biz de müteahhide parasını ödeyemezsek ve müteahhit Özel İdareyi icraya verirse, elimiz kolumuz bağlanır, köylere hizmet edemez hale geliriz.” diyorlar ve “Biz bu riske evet diyemeyiz” şeklinde noktayı koyuyorlar.
Bu risk var mı?
Var, ama…
Vali Dr. Ahmet Altıparmak, tartışmalı İl Genel Meclisi toplantısının yapıldığı günden bir gün önce meclisteki grupların başkan vekilleri, Bütçe Plan Komisyonu Başkanı ve Meclis Başkanı ile yapılan toplantıda, “İhaleyi 2’şer trilyon liralar halinde yaparsanız. Bakanlıktan 2 trilyon gelmezse, ikinci ihaleyi yapmaz, işi durdurursunuz.” diyor.
İl Genel Meclisi toplantısında da AKP Gurubunun sözcüleri, Vali Dr. Altıparmak’ın sözlerine şu eklemeyi yapıyordu:
“Ulaştırma Bakanlığından para gelmezse, işi durdurursunuz ve çıkıp kamuoyuna bizi şikayet edip politika yaparsınız. Bakanlık söz verdiği parayı göndermedi, bölünmüş yol yapılamıyor, diye şikayet edersiniz.”
Doğru mu doğru, ama…
 
xx           xx           xx
CHP’liler “Nuh” dediler, “Peygamber” demediler.
Muğla Valiliği veya AKP Gurubu, Ulaştırma Bakanlığı’ndan gelecek para ile ilgili sağlam bir garanti verseler ve sözkonusu yöntemin daha önce uygulandığı bir İl Özel İdaresi göstermiş olsalardı CHP’liler “evet” der miydi?
Sanmam…
Aslına bakılırsa, CHP Gurubu içinde bu yöntemle bu yolların yapılmasını isteyenler yok da değil. Ancak gurup kararına uydular!
Çünkü CHP’lilere göre, AKP Hükümeti, bu yöntemle İl Özel İdarelerinin ‘iş yapamaz’ hale gelmesine rağmen bölünmüş yollarla ilgili Acil Eylem Planı’nda başarıya ulaşmak istiyor. Bunun yanında, yöntem AKP Hükümeti’nin uygulamaya kendisinin koyduğu “yerelleşmeye” aykırı olduğu gerekçesiyle, bu yöntemin uygulanması ile ilgili kanun değişikliğini CHP, Anayasa Mahkemesi’nde itiraz etmiş bulunuyor.
Hal böyle olunca, CHP’liler “Muğla’ya hizmet geliyor” diye “evet” deselerdi, partilerinin Genel Merkezi’ne, politikasına ters bir iş yapmış olacaklardı.
Bu noktada CHP’li il genel meclisi üyelerinden “evet” demeleri beklenemezdi.
 
xx           xx           xx
Anlayacağınız, iki bölünmüş yol “siyaset kurbanı” oldu!
Oysa, bu iki yol için ortaya konulan 65.5 trilyon lira keşif bedeldi. İhaleye çıkıldığında Fethiye-Dalaman bölünmüş yolunun keşif bedeli olan 22.5 trilyon lira 15 trilyona inebilirdi. Muğla-Kale yolu çok önemli değil, ama Dalaman-Fethiye yolu önemli…
Keşke bu yol yaptırılabilseydi. Bakanlıktan para gelmezse, Muğla İl Özel İdaresi devlete 15 trilyon lira kaptırmış olurdu ama, bunu da CHP’liler bir güzel kullanırdı…

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.