Millî Eğitimin Muğla Başarısı-I

Bu haber 15 Ekim 2019 - 0:33 'de eklendi ve 1.023 kez görüntülendi.
Namık Açıkgöznamikacikgoz@gmail.com

Namık Açıkgöz

Teşekkürü sona saklamayayım; baştan edeyim. Aşağıdaki başarı projelerine imza atan İl Millî Eğitim Müdiresi Pervin Töre’ye teşekkür ederiz. Nasıl olsa siz de okuduktan sonra teşekkür edeceksiniz.

Bu yıl Orta Öğretim Kurumlarına Geçiş (LGS)  sınavında Muğla’nın birinci olması, arada kaynadı gitti. Birkaç yerel gazete haberi ile geçiştirilen böyle önemli bir bilgi, Muğla yerelinde yeteri kadar değerlendirilmedi.  Yerel yönetimler, sendikalar, sivil toplum kuruluşları, okullar ve akademya bu konuda sustu. İl Millî Eğitim Müdürlüğü de, tevazu duygusuyla bu işi hiç “köpürtmedi”… Ama bazı zamanlarda pek mütevazı olmamak gerekir. Hele hele önemli ve hassas bir sınav sürecinde ipi birincilikle göğüslüyorsanız, tevazuya gerek yok.

Ben yerel basında haberi okuyunca işin üzerine gitmeye karar verdim ama yoğun yaz günlerinde bir türlü konunun üzerine gidemedim. Nihayet önceki hafta konuyu araştırınca başarının tesadüf olmadığını anladım.

İl Millî Eğitim Müdürlüğü, alışılmış yöntem olan “Ankara söyler, biz yaparız.” Teslimiyetçiliğini terk etmiş. Elbette genel profili Ankara belirler ama yerelde neler yapılabileceğini sormak başka bir iş. Muğla Millî Eğitim’i işte o soruyu sormuş: Muğla’da neler yapılabilir?

Rektör yardımcılığı yıllarımda (1998-2002) Millî Eğitim Müdürlüğü’ndeki toplantılara ben katılırdım ve orada, Muğla’nın üniversiteye öğrenci yerleştirmede pek göz ardı edilmeyen bir başarısının olduğu rakamlarla gösterilirdi. Demek ki toprak hazırmış ama büyük projelerle öne çıkarılması ve fark edilir hale getirilmesi gerekiyormuş. O “öne çıkarma”, geçen sene etkin projelerle hayata geçirilmiş ve LGS’de birincilik Muğla’nın olmuş.

Geçen yıl 33. olan Muğla’nın birinciliğini sorgularken, sınava öğrenci sayısının da önemi var. İkini ve üçüncü olan illerle karşılaştırıldığında Muğla ciddi bir rakam sergiliyor. İkinci olan Tunceli’de sınava 583 öğrenci girmiş, üçüncü olan Giresun’da ise 3.612 öğrenci girmiş. Muğla’daki rakam çok şaşırtıcı: 8.500!…

Başarının arkasında yatan sırrın ilk aşaması, il çapında 42.916 öğrenciyi içine alan Yetenek Haritası ve Gelişim Karnesi projesi uygulaması imiş. 5., 8. ve 9. Sınıf öğrencilerine yönelik bu harita ile ilin öğrenci profili ile başarı arasındaki ilişki irdelenmiş. Bu projeye eş bir şekilde uygulanan Yöneltme Karnesi projesi ile Muğla il genelinde LYS’de % 91.87’lik bir öğrenci kitlesi tercih ettikleri okullara yerleşmiş. Bu büyük bir başarıdır.

Muğla genelinde meslek liseleri konusunda da bilinçli ve sonuç alıcı bir yöntemle el atılmış ve meslek liseleri “pek başarılı olamayan” öğrencilerin değil, gerçekten o mesleği icra etmek isteyen öğrencilerin gittiği okullar haline getirilmiş. Bunda, İl Millî Eğitiminin hazırladığı Öneri Karnesi projesi etkin olmuş. Artık öğrenciler, öz güvenleri güçlü bir şekilde meslek liselerine yönelebiliyorlar. Benim şahsî düşüncem, yetenekli öğrencilerin mesleklerinde ilerlemelerini sağlamalarına imkân tanımak ve böylece herkesi üniversite kapısına yığmamak. Bu proje bu açıdan hoşuma gitti.

İl Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde, Muğla’da başarıyı arttırmak için hayata geçirilmiş birkaç proje daha var. Onları da haftaya yazalım inşallah.

Not: 1 Ekim günü yayımlanan yazımda, Belediye’nin Saatli Kule’nin 1/1000’lik haritada kilise olarak gösterildiğini yazmıştık.  Menteşe Belediye’sinden, 2007 yılında özel bir şirkete hazırlatılan o haritanın, doğrudan belediyenin ürettiği bir harita olmadığı ifade edildi. Ben bilgimi düzeltir özür dilerim. Belediye de o haritayı arşivinden kaldırmalı ve hatta kazımalı. Öyle bir haritanın ortalıkta dolaşması yanlıştır.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.