Milletvekili Demir’e Kulak Vermeli

Bu haber 30 Mayıs 2017 - 0:52 'de eklendi ve 944 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozgurmugla@hotmail.com
Özgürce

 Geçen hafta olumsuzluklar üst üste geldi.

Nedense, hangi akla hizmetse gazeteciler hala Marmaris diyorlar; Sakar’da yaşanan midibüs kazasında 24 kişiyi kaybettik,10 kişinin yaşam mücadelesi devam ediyor.

Sonra iki liseli kızımız akıl almaz bir şekilde yaşama veda etti.

O iki genç kızın yaşamdan kopuşlarının “nasılını” biliyoruz. Umarız “nedeni”, “niçini” de açıklanır da sizlerle paylaşırız.

Elbette bir daha böylesi yaşamdan kopuşlar olmaması için başlatılan çalışma varsa ve açıklanırsa, onu da paylaşmak görevimiz…

Bir de Muğla-Denizli karayolunda Bodrum’dan Pamukkale’ye gitmekte olan tur minibüsü devrildi. Yağışlı havanın etkili olduğu kazada çok şükür ölen olmadı. 15’i Ukraynalı 17 yaralı ile kurtulduk…

Sakar’da uçan midibüsün yaptığı kaza hala tartışılıyor.

Elbette Muğla Cumhuriyet Başsavcılığınca gerekli soruşturma sürdürülüyor. Başsavcı Necip Topuz‘un talimatıyla, midibüsteki arızanın belirlenebilmesi için farklı bir yol izlendi. Sonuç alınacaktır. Beklemek lazım…

xx           xx           xx

Bu arada CHP Muğla Milletvekili Nurettin Demir Sakartepe’de mevzuata göre yüzde 10 olması gereken eğimin, viraj noktalarında sınırın üzerinde olup olmadığının araştırılması gerektiğini açıkladı.

Kaza yerinde incelemede bulunan Milletvekili Demir şu bilgileri verdi:

D-2 (Şehirler Arası Tarifesiz Yolcu Taşıma Belgesi) Ulaştırma Bakanlığı tarafından verilen bir belgedir. Bu belgeyi almak için 75 koltuk kapasitesine sahip olmak yeterli. Bu araçlarda yaş sınırı 10’dur. Ancak D2 belgesine kiralık araç kaydettirilirse, araç yaş şartı aranmıyor. Kazadaki araçta kiralıktır. Aracın yolcu kapasitesi 30 kişi olmasına rağmen 34 yolcu bulunuyor. Tur faaliyetlerinin TÜRSAB üyesi seyahat acenteleri marifetiyle yapılması gerekiyor. Bu araç tabiri caizse turizm acentesine bağlı olmadan mahalle aralarından yolcu toplayarak tura çıkarmaktadır. Her gün buna benzer onlarca araç günübirlik tur adı altında acentesiz, belgesiz Muğla’ya tur düzenliyor

Bu konuda bu günlerde TÜRSAB toplantılar yaparken, trafik denetimleri sıklaştırmış bulunuyor.

Bu her zaman yapılmalı.

Sezon başladı… Menteşe Yaraş’tan, Milas Çamiçi’nden, Yatağan Kafaca’dan ve Fethiye Gölbent’ten, Zorlar’dan, Bekçiler’den giriş yapan araçların hiç değilse 48 plakalı olmayanları sürekli jandarma tarafından denetlenmeli…

xx           xx           xx

Nitekim Milletvekili Demir açıklamasında 24 kişinin katili midibüsün Sakar’a gelene kadar Çine, Kavaklıdere Kavşağı ve Menteşe girişi 3 ayrı polis kontrol noktasından geçtiğine dikkat çekiyor.

Midibüs o noktalardan birine takılmış olsaydı, D-2 belgesine sahip olmadığı bir yana TÜRSAB üyesi seyahat acenteleri marifetiyle seyahate çıkmış bir araç olmadığı içinde orada bağlanabilirdi.

Belki de bugüne kadar yolculuk için gerekli koşullara sahip olmayan araçlar “uyarılıp” bırakılıyormuş olabilir!

Bırakılmamalılar. Hemen orada bağlanmalılar. Yolcuların can güvenliği sağlanmalı…

Ki bu katil midibüs, Milletvekili Demir ile aynı incelemeye katılan Muğla Milletvekili Ömer Süha Aldan’ın açıklamasına göre de üç kez fren sistemindeki arızadan dolayı araç muayenesinden geçememiş. Aracın muayenesi en son 05.05.2016‘da yapılabilmiş…

Mübarek “tur midibüsü” değil, 4 tekerli tabut…

xx           xx           xx 

Milletvekili Demir ayrıca Sakar’da bu elim kazaya yol açan benzer risklerin başka taşıma türlerinde de olma ihtimalinin bulunduğunu söylüyor.

Özellikle Milli Eğitim Müdürlükleri‘nin yaptığı öğrenci taşıma ihalelerinde S plakalı, teknik özellikleri belirlenmiş, sürekli elektronik ortamda takip edilen araçlar yerine yaş kriteri olmayan her türlü ticari taşıtın ihalelere alınmasının da benzer riskler taşıdığına dikkat çekiyor…

Gazetelerimizde Milletvekili Demir’in açıklamasından “Sakar Rampasında mevzuata göre yüzde 10 olması gereken eğimin özellikle viraj noktalarında bu sınırın üzerinde olup olmadığı da araştırılmalı” sözü öne çıkarıldı.

Muğla Büyükşehir Belediyesi de yollar açıyor, yollar yapıyor. Bu anlamda Sakar’da eğimin yüzde kaç olduğunu saptayabilecek bir teknik ekip vardır diye düşünüyorum. Keşke onlar tarafından hazırlanmış bir teknik rapor ile basın karşısına çıkmış olsaydı…

Peki eğim araştırması yapılmasın mı?

Yapılsın tabi, ama Milletvekili Demir’in dikkat çektiği öteki hususlar çok önemli. Onların üzerine de kararlı ve ödünsüz gidilmeli…

xx           xx           xx

Veteriner Hekimleri Odası eski başkanlarından Yusuf Kayacık haftalık yerel gazetelerden birinde kaleme aldığı “Yıkın Şu Sakar Geçidini” başlıklı yazısında “Biz Muğlalı”lar hükümetten birşeyler istemeyi bilmiyoruz….” diyerek özetle şu ifadelere yer vermiş:

Kazanın ertesi günü bazı ulusal yayın organlarında ‘YIKIN ŞU SAKAR GEÇİDİNİ’ başlığını gördüm… Başlık beni hem sevindirdi, hem üzdü… Bir yandan da düşündürdü… Milletvekili Aday Adayı olduğum 7 Haziran 2015 seçimlerinde yaptığım konuşmalarda Muğla’mızın tarih boyunca hükümetlerden yeterli desteği alamadığına dikkat çekmeye çalışmıştım… Ve buna, Muğla’nın Ankara’da siyaseten güçlü olmamasının neden olduğunu söylemiştim… Hatta Denizli’nin Nihat Zeybekçi’si var, Antalya’nın Menderes Türel’i var, bizim yok diyerek isim de kullanmıştım… Denizli ve Antalya sadece yol değil, hemen her konuda, Muğla’mızın kat be kat önüne geçmiş durumdalar… Biz ise maalesef hala yeni hastaneye alınacak olan 3­5 temizlikçinin kimler olacağı konusunda tartışarak siyaset yaptığımızı sanıyoruz… Başlığa sevindim… Çünkü ilk kez Muğla Ankara’ya haykırıyor gibi bir izlenime neden oluyor… Sevindim; çünkü Cumhuriyet tarihimizin en güçlü iktidarı varken Sakar geçidi Kızılağaç’dan delinerek Akyaka’dan çıkacak bir tünel ile tarihe karışabilir… Sevindim; çünkü bunu hayal edebilen gazetecilerimiz var… Bütün ihtiyacımız, siyaseti bilen, yereli tanıyan, bilen, insanları dinleyerek ihtiyaç tespiti yapabilen, sorunlara çözüm önerileri üretebilen, bu önerilerini Ankara’da anlatabilme yeteneği olan ‘YERLİ ve MİLLİ’ siyasetçiler yetiştirebilmektir… Saygılarımla….

xx           xx           xx

Sakar Geçidi’ne tünel önerisi dışında Kayacık’ın yazısının altına imzamı atarım. Muğla’nın açmazını, en önemli sorununu, seçme ve isteme yetersizliğini isabetli bir şekilde ortaya koymuş…

Bakarsınız Bülent Karakuş ile Muğla’nın talihi döner. Muğla’nın en önemli eksiklerinden biri de Ankara’da lobimizin olmamasıydı. Şimdi orada bir ayağı TOBB’da, bir ayağı da AK Parti MKYK’nda olan Karakuş var…

Ancak gazeteci arkadaşımızın mı, Kayacık’ın mı önerisi onu anlayamadım,  tünel önerisine katılamıyorum.

Çünkü Göcek Tüneli ve Bafa Tüneli gibi bir şey değil bu… Sakar’daki kot farkını bir göz önüne getirin… Karşıdan karşıya değil, tepeden ovaya deleceksiniz. Araçlar, hele kamyon ve otobüsler Gökova’dan Kızılağaç’a nasıl çıkarlar bilemiyorum, ama Kızılağaç’tan Gökova’ya paraşütsüz inerler!

Yinede CHP Milletvekili Demir’in yüzde 10 eğimin incelenmesini istediği gibi, tünel önerisi de sorgulanabilir. Ancak Milletvekili Demir’in dikkat çektiği noktalar unutulmamalı…

Bir de daha Ula kavşağında sık aralarla “Sakar uyarıları” yapılması yararlı olacaktır…

xx           xx           xx

Evet işin bir de hukuksal boyutu var.

Muğla Cumhuriyet Başsavcılığınca gerekli soruşturma sürdürülüyor.

Başsavcı Necip Topuz oldukça dikkatli. İşini iyi yapanlardan…

Üç savcının inceleme başlattığı kazanın nedeni olarak ‘fren boşalması’ denilmesine rağmen, araçtaki arızanın sırrı çözülemedi. Muğla Cumhuriyet Başsavcısı Necip Topuz‘un talimatıyla, midibüsteki arızanın belirlenebilmesi için farklı bir yol izlendi.

Dört tekerlekli midibüs kazasının nedenini bulmak için oluşturulan bilirkişi heyetine çekirdekten yetişen bir tamirciyi çağırmak kimin aklına gelir?

Şimdi hem akademisyen, hem de çekirdekten yetişmiş tamirciden oluşan bilirkişi heyetinin, hurdaya dönen midibüs üzerinde inceleme yapıp, tespitlerini rapor haline getirmesi bekleniyor.

Umarız o rapor sadece hukuka değil, Sakar’da kazaların azalmasına da yarar…

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

1 ADET YORUM YAPILDI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
Reşat Öztepe 30 Mayıs 2017 / 10:29

Gocuman; Sakar geçidine “tünel” öngörüsüne bendeniz de katılmaz.katılamaz. 1973 Yıllarını hatırladım. Sizde hatırlarsınız. Çok detaya girmeyeceğim. Bu halihazır sakar geçidi yerine Ula’nın içinden iki köprü yada iki viyadük ile Karabörtlen Yol kavşağına çok rahat inilir. harika bir eğimide vardır. Amma Bizim “o zamanşların dinazorları tutucuları gericileri efendim Ula ilçesinde gürültüden durulmaz diyerek Yolu Sakar’a çevirdiler. Şükür eski hali gibi değil amma, Sıcak asfalt ve dört şerit yetmez. Ulanın kenarından iki köprü atarsınız düz yol misali karabörtlen kavşağına inersiniz. İnşaallah bir yiğit çıkar da bizleri böylesine üzücü ölümlerden kurtarır. sevgi ve saygı.