Markalaşmada dağ fare doğurdu

Bu haber 03 Haziran 2013 - 11:48 'de eklendi ve 950 kez görüntülendi.

markakent123156413213Muğla’nın vilayet oluşunun 100. Yılı kutlamaları bahanesi ile Muğla Valiliği’nce ortaya atılan “Muğla’nın markalaşması” projesinden nereden ne kadar harcama yapıldığı açıklanmayan “ucuz tanıtım operasyonu” çıktı. “Markalaşma” için Almanya’dan getirilen Arsnowa Media firmasının bir yıllık çalışması sükutu hayale uğrattı.
Özcan Özgür
Muğla’nın vilayet oluşunun 100. Yılı kutlamaları bahanesi ile Muğla Valiliği’nce ortaya atılan “Muğla’nın markalaşması” projesinden nereden ne kadar harcama yapıldığı açıklanmayan “ucuz tanıtım operasyonu” çıktı. “Markalaşma” için Almanya’dan getirilen Arsnowa Media firmasının bir yıllık çalışması sükutu hayale uğrattı.
Muğla genelinde billboardlarda ve tanıtım toplantısı davetiyelerinde “Muğla, markalaşma sürecinin ilk adımlarını atıyor. Bütün ilçeleri ile dünya turizm destinasyon liginde hak ettiği yeri almaya hazırlanıyor.”, “Değişim başlıyor tanıklık etmeye hazır mısınız?” ifadelerine yer verilen Muğla markalaşma projesinin Türkiye’deki ilk lansman toplantısı Hilton Dalaman Resort & Spa Otel’de yapıldı.
Lansman toplantısına Muğla Vali Vekili Faruk Nemci Kurt, İl Kültür Turizm Müdürü Kamil Özer, Muğla Defterdarı Mustafa Kılıçaslan, ATM Dalaman Hava Limanı Genel Müdürü Hamdi Güvenç, belediyelerden Beldibi, Dalyan, Turunç, Bozüyük belediye başkanları ile FODER, GETOB, MUTSO yöneticileri, İl Kültür Turizm Müdürlüğü görevlileri katılırken, Muğla Basını’nın ve sektör temsilcilerinin ilgisizliği dikkati çekti.
Vali Vekili Kurt yaptığı açış konuşmasında, Muğla’nın doğal ve kültürel değerlerini anlatarak 3 milyon 200 bin yabancı turist ağırlayan bir destinasyon olduğuna dikkati çekti. Kurt, Arsnowa Media firmasına yaptırılan çalışma ile ne yapılmak istendiğini “İlçelerimiz kendi başına marka olduğu halde destinasyonunun Muğla olduğunun farkında değiller. Bu çalışma ile Muğla marka olacak. Bunun için firma tarafından Muğla Destinasyon ve Pazarlama Sitesi kuruldu. Kısa tanıtım filmleri yapıldı. Sosyal medya stratejisi belirlendi. Tanıtım kitapçığı ve Web portalı hazırlandı. Yeni valimiz Mustafa Hakan Güvençer’in çalışmaları daha da ileriye götüreceğine inanıyoruz.” diye açıkladı.
Arsnowa Media firması temsilcilerinin yaptığı tanıtımda, çalışmanın bir yıl aldığı, çalışma için bin 279 görüşme gerçekleştirildiği, çalışmaya 40 kişilik ekibin emek verdiği ve çalışma sonunda 7 adet kısa film ile tanıtım kitapçığı yapıldığı belirtildi. Muğla’nın rengi olarak mavi rengin ve logosu olarak (M) harfinin belirlendiğini ifade eden Arsnowa Media sözcüsü, Muğla’nın kendisini yeterince anlatamadığını, bunun yapılan çalışma ile giderileceğini anlatırken, Muğla’nın fuarlarda hazırlanan kısa filmler ile tanıtılacağını, markanın kurumsal yönetiminin gerçekleştirileceğini, sürdürülebilir şehirler yaratılacağını, bunun için “Muğla nasıl tanınıyor?”, “Muğla nasıl algılanıyor?”, “Muğla hakkında ne biliniyor?” çalışması yapıldığını kaydetti.
Ancak yapılan sunumda, çalışmaya hangi kaynaktan ne kadar harcama yapıldığı, Muğla’nın ne kadar zamanda marka olacağı, söz konusu çalışma yapılırken bir ihale ve Muğla logosu belirlenirken bir yarışma yapılıp yapılmadığı, Muğla basınından neden yararlanılmadığı açıklanmadı.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.