Markalaşma sloganla başladı

Bu haber 22 Aralık 2015 - 0:09 'de eklendi ve 862 kez görüntülendi.

Markalaşma sloganla başladı (2)Muğla balı, tarhanası ve zeytinyağı Menteşe Kooperatifleri Birliği tarafından tek marka haline getiriliyor. Öğretmenvi’nde Dünya Kooperatifçilik Günü nedeniyle düzenlenen toplantıda Ahşap Oyma Muğla Bacası içerisine konulacak bal, tarhana ve zeytinyağını Muğlalı oyuncu Gülnihal Demir tarafından ‘Muğla’nın bacasını yapıvedik, içine yağ, bal goyuvedik, yiyiverin gari’ sloganı ile tanıtıldı.
Kadir Tamer
Köy-Kop Muğla Birlik Başkanlığı tarafından ‘Dünya Kooperatifçiler Günü’ nedeniyle Öğretmenevinde gerçekleşen toplantıda Menteşe Kooperatifleri Birliği tarafından Muğla balı, tarhanası ve zeytinyağı için başlatılan markalaşma çalışmaları tanıtıldı.
Muğla Öğretmenevinde gerçekleşen toplantıya Vali Amir Çiçek, Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün, Menteşe Belediye Başkanı Bahattin Gümüş, Jandarma Alay Komutanı Albay Yavuz Özfidan, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Nazif Ekici ile Köy-Kop Muğla Birliği’ne üye kooperatif başkanları katıldı.
Toplantıda konuşan Köy-Kop Muğla Birlik Başkanı Eray Çiçek, “Kooperatifçilikte artık markalaşma konusu ön plana çıkmaktadır. Ülkemizde özel sektörde büyük bir önemi bulunan kooperatifçilik dar gelirli kesimlerin faaliyetlerini yürütmek, pazarda bu ürünlerini satışa sunmak gibi önemli bir görevi var. Bu anlamda Muğla’da kooperatifçilik bayrağını en üst çıtaya çıkartmak için elimizden geleni yapacağız dedi.
Markalaşmanın önemine değindi
Daha sonra konuşan Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Mehmet Marangoz, kooperatifçilikte markalaşmanın öneminden bahsetti. Markalaşmanın güven ve şeffaflık olduğuna dikkati çeken Marangoz, “Kalkınma yerelde başlar. Yerelden de baktığımız zaman kooperatifçilik ön plana çıkıyor. Ancak Türkiye’de ne yazık ki kooperatifleşmek çok zayıf. ABD’de kooperatifleşme değeri 750 milyon dolar iken Türkiye’de ise bu rakam 1.26 milyon dolarda. Yine ABD’de ki ilk 10 sıradaki büyük şirketlerin değerine baktığımızda 530 milyar dolarlık bir rakam ortaya çıkıyor. Türkiye’de ki şirketlere bakıyoruz, ilk 10’nun toplamı 26 milyar dolar. Alacak çok yolumuz var. Ortak marka çıkarmalıyız. Ancak Türkiye’deki kooperatiflerin sürdürülmesi çok zor. 2013 yılında kooperatifçilik ile bir çalışma yaptım. Bu çalışmada ortaya çıkan sonuç ise bizim birbirimize güvenmediğimiz oldu. Biz birbirimize güvenmiyoruz. Kooperatifleşmemizin üzerimizde ki en büyük engel güven. Kooperatifçiliği geliştirirsek gerekli kalkınmayı sağlayacağımızı düşünüyorum. Yerelde kooperatifçiliktir iyi bir yapı ama bunun için birbirimize güvenmemiz gerekir” dedi.
Bal, zeytinyağı ve bal markalaşıyor
Konuşmaların ardından Menteşe Tarımsal Kalkınma Kooperatifi’nden Dilek Kaya, Muğla balı, tarhanası ve zeytinyağı için yapılan markalaşma çalışmaları hakkında bilgi verdi. Markalaşma çalışmaların devam ettiğini kaydeden Kaya, “Şu anda Ahşap Oyma Muğla Bacası içerisine konulacak bal, tarhana ve zeytinyağı için özel bir bölüm oluşturuldu. Bu sayede Muğla balını, zeytinyağını, tarhanasını bir marka altında toplayabileceğiz. Çalışmalarımız halen devam ediyor. Bu çalışmaya farklı yenilikler de ekleyebiliriz” dedi.
Sloganı Muğlalı oyuncu tanıttı
Menteşe Kooperatifleri Birliği’nin çalışmasının önemli olduğunu belirten Köy-Kop Muğla Birlik Başkanı Eray Çiçek, “Bugün markalaşma yolunda attığımız ilk adımı ve bir örneğimizin tanıtımını gerçekleştirdik. Bu çalışmanın marka ismini önümüzdeki günlerde belirleyeceğiz. Sloganını ise belirledik” dedi.
Marka ismi önümüzdeki günlerde belirlenecek olan Ahşap Oyma Muğla Bacası içerisine konulan Muğla balı, tarhanası ve zeytinyağını ismini ‘Dondurmam Gaymak’ filmindeki rolü ile duyuran, birçok dizi ve filmde rol alan Muğlalı Gülnihal Demir yaptı. Çalışmanın tanıtıldığı stanta gelen Gülnihal Demir, hazırlanan ve tescillenen ‘Muğla’nın bacasını yapıvedik, içine yağ, bal goyuvedik, yiyiverin gari’ sloganı söyleyerek katılımcılara tanıttı.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.