Lobileri yoluyla, bu tartışmayı Türkiye’ye getirtmezler

Bu haber 30 Temmuz 2015 - 19:10 'de eklendi ve 557 kez görüntülendi.
Dr. Gülten Şimşekgultensimsek@hamlegazetesi.com.tr
Bakış

”Mega tröstler; lobileri yoluyla bu tartışmayı Türkiye’ye getirtmezler” demişti ulusalda bir yazar…

Kola’dan bahsediyor.

Kolanın insan sağlığına verdiği zararları anlatıyor. Dikkat çekmek istiyor…

Mega tröstlerin nasılda piyasada ilahlaştıklarını ve insanların tüketim alışkanlıklarını, kendi ürünleri olan kolayla, nasıl doldurduklarından bahsediyor. Bu trollerin piyasa ekonomisini ellerine geçirdiklerinden bahsediyor.

Piyasaya hakim işletmelerin birleşmesindeki amaç, sistemin hükmedeni olabilmek. Piyasada manüplasyonlar yapmak ve ürünlerini öyle veya böyle insancıklara satmaktır. Özellikle de yüksek kar ile.

Sigara vb bir çok ürün, insan sağlığına zararlı, fakat  peynir ekmek gibi satışları yapılmakta. Geçmişte boy boy reklam afişleri yapılarak, bireylerin bilinç altına hükmedildi ve sigara içmenin bir ayrıcalık olduğu mesaji ile, geniş kitleleride sigara içme bağımlılığı  yaratıldı.

Dünya garip bir yer. Hem zararlı ürünleri üretip sattırıyorsun sonrasında da zararlı ürünleri kullanmayın diye bilinç yaratmak için uğraşıyorsun.

Hem can hem de canan denilmekte.

Siyaset ve göbek bağı, mega kararlar almaya ve uygulamaya muktedir değildirler.

Tröstler mega işletmeler.

Ellerindeki güç hiçte az değil.

Bunlara karşı savaş açanlar, güçlü ekonomiye sahip değiller ise  karşılarında zor ekonomik şartlar bekler. Çünkü; tröstler  aynı mal üretimi yapan firmalarla  yatay birleşme sağladıklarından piyasayı denetim altında tutan kuruluşlardır.

Derler ki kartellerin beşiği  Almanya, tröstlerin ise ABD..

Mega tröstler sistemde güçlü bir şekilde var oldukları için  piyasa ekonomisine  olduğu kadar, siyaset üzerinde de etkin oluyorlar.

Mesela siyası lider bu mega şirketleri karşılarına alacak konuşmalar yapamaz.

Ülkeyi yöneten siyasal sistem içinde hükümet, insan sağlığını etkileyen bir ürün için çıkıp açıklama yapamıyor. Ülkede satışını engellemek için çaba harcayamıyor.

Sistem farklı boynuzlarla bir birine bağlı.

Mesela bir ülkede sağlık bakanı lütfen cola içmeyiniz diyemiyor. Anında mega TRÖSTLER sert tepki verirler ve bedelide ağır olur. Böylesi bir açıklamada, halk da neden satışını izin veriyorsunuz diye sorabilir. Halka ne yanıt verilecek ki. Siyası iradenin karşısında kocaman mega tröstler var. Böylesi durumlarda en iyisi mkulağının üzerine yatmaktır. Duymamak. Tepki vermemek, güzel bir durum…

Çünkü kocaman mega tröstleri karşına aldın mı, yanman anlamına gelmekte.

Kola’ya rengini veren 4-MEI isimli katkı maddesinin kanserojen olduğu gerekçesiyle Amerika’nın Kaliforniya eyaletinde yasaklanıyor. Bizim ülkemizde konunun üstü çarşafla örter gibi örtülüyor.

Amerika’da kanser yaptığı gerekçesiyle yasaklanan ”formül ”Avrupa’da ve ülkemizde uygulamaya devam edecek ve masum halkımız içecek.

Amerikan halkı için kanserojen olarak görülen madde, Avrupa’da ve Türkiye’de  kanserojen değilmiş gibi, mış yapılıyor.

Dünya değişti ve içine düştüğümüz durum ise bizim aczimizi göstermekte.

Zihni öldüren, hayatı çölleştiren bir yapay içecektir Kola.

Zararlıdır vücudu asitlendirir.

Kalsiyum  ve fosfor metabolizmasını bozar.

Kola vücudu asitlendirdiği için, kemik erimesini hızlandırır.

Tüm hücrelerinize zarar verir ve kanseri tetikleyebilir.

Kolanın içindeki katkı bileşikleri insan sağlığı için son derece zararlıdır.

Kitlelerin afyonu medya.

Tüketim, hazcılık, bankalar, AVM’ler, medyalar insanların başını döndürmüş durumda.

İnsanlar  ve hayatları ise, kurbanları.
Çağımızın modern tapınmaları tüketim kültürleri.

Kola bu kadar zararlı iken TV’de reklamları vızır vızır.

Ramazan’da uçuklatan bir reklamı vardı. İftar vakti bir çocuk koşturup kola getirip, masada, açmakta ve iftar sofrasının vazgeçilmezi olarak gösterilmekteydi.

Bu tarz reklamlar moralimi bozmakta.

Çocukların böylesi reklam filmlerinde görev almalarını onaylamıyorum. Direkt tüm çocukların bilinç altına mesaj gitmekte. Sağlık Bakanlığımız, böylesi reklamlarda, çocukların görev almasını  neden engellemiyor anlamıyorum.

Reklamları denetleyen kurumlar nasıl izin vermekte, bununda mantıksal açıklamasını bilmiyorum.

Tüm gençlerin bilinç altına, böylesine reklamlarla  girilmesini, gençler adına bir istila olarak görmekteyim.

Bireylerin sağlığı korumamız gerekli iken, çocukluktan ve gençlikten başlamak üzere bedenleri tüketim alışkanlıkları üzerinden kirletmekteyiz.

Toplum sessiz gemi gibi durmakta.

Hareket etmesi için yelkenlisine rüzgarın değmesi gerekli.

Lütfen kola içmeyiniz, çocuklarınıza içirmeyiniz.

Özellikle canım köylüler, gelen misafirlerine kola açmakta ve ikram yapmaktalar. Temel tüketim alışkanlıklarımızın nasılda sinsice değiştirildiğinin bir göstergesi. Köylü milletin efendisidir, misafirine ayran ikram etmeli. En sağlıklı milli içeceğimiz ayran değil mi?

Kola ve reklam filmleri ile toplumsal yaşama bir saldırı vardır.

Olurya alarmı kurarsınız ve kurduğunuz zamanda alarm uyanma zamanı diye bağırmaya başlar ve ben de artık uyanma zamanı ve sağlığımızı kurma zamanı demekteyim.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.