Kim Demiş Kekemeyim diye

Bu haber 31 Mart 2015 - 0:51 'de eklendi ve 648 kez görüntülendi.

kimdemisssMuğla Menteşe Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin, 2014 yılında TÜBİTAK bilim projeleri kapsamında hazırlanan 25 proje içinden seçilerek hayata geçirdiği ‘Kim Demiş Kekemeyim Diye’ projesinin sonunda anaokulu öğrencilerinin hazırladığı gösteri ile projeyi sonlandırdı. 4, 5 ve 6 yaşındaki 19 öğrencinin hazırladığı gösteri renkli görüntülere sahne olurken velilerden de büyük beğeni topladı.
Hafize Ataseven
Muğla Menteşe Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin, 2014 yılında TÜBİTAK bilim projeleri kapsamında hazırlanan 25 proje içinden seçilerek hayata geçirdiği “Kim Demiş Kekemeyim Diye” projesinin sonunda anaokulu öğrencilerinin hazırladığı gösteri ile projeyi sonlandırdı. 4,5 ve 6 yaşındaki 19 konuşma güçlüğü çeken öğrencinin hazırladığı gösteri renkli görüntülere sahne olurken velilerden de büyük beğeni topladı.
Muğla Menteşe Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi konferans salonunda gerçekleşen etkinliğin sorumlusu Müzik Öğretmeni ve Muğla Menteşe Zübeyde Hanım Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdür Yardımcı Gülsün Yavaş, “2014 yılında TÜBİTAK bilim projeleri kapsamında hazırlanan 25 proje içinden seçilerek sergilenen “Kim Demiş Kekemeyim Diye” projesi 2 buçuk ay devam ettikten sonra istediğimiz sonuçlara yeni ulaşmaya başlamışken proje süresi sona erdi. Bizde okul yönetimi olarak projeyi geliştirerek sürdürmeye karar verdik” dedi.
Konuşmasında ünlü halk sanatçısı Hüseyin Turan’dan örnek veren Yavaş, ”Kekemelik erken çocukluk döneminde ritim çalışmalarıyla giderilmediği takdirde ilerde özgüven eksikliği ile birlikte kronikleşmektedir. Örneğin; Hüseyin Turan gibi insanlar, yaşamlarında şarkı, türkü söylerken çok başarılı olsalar da konuşma dilindeki ritim teklemeleri ve kekemelikleri devam eder” dedi. Çalışmaya basitten zor doğru dört aşama ile başladıklarını ifade eden Yavaş,” sayışmalarla Ritim çalışmaları, Tekerlemelerle ritim çalışmaları, Basit çocuk şarkılarıyla ritim çalışmaları ve hikâyesi olan çocuk şarkılarıyla dramatizasyon çalışmaları yaparak 1 yıl boyunca haftada 3 gün 30’ar dk. çalıştık. Projenin son aşamasında ise çocuklarımızın ailelerine anket uygulandı ve başladığımız nokta ile bugün geldiğimiz nokta arasındaki farkı çok açık ortaya koydu” diye konuştu.
Konuşmaların ardından rengârenk kostümleriyle sahneye çıkan minik öğrenciler 1 yıl içerisinde öğrendikleri şarkıları ve hikâyeleri sergilediler. Bazı öğrencilerin de şiir okuduğu gösteri, velilerden ve öğretmenlerinden büyük beğeni topladı.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.