Karamsarlık Kalkıyor « Hamle Gazetesi

Karamsarlık Kalkıyor

Bu haber 14 Temmuz 2015 - 18:38 'de eklendi ve 733 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Son yıllarda turizm bağlamında gözlenen gelişmeler üzerine mutlu olmayan kesim yoktu.

Her ne kadar öncelik turizm beldeleri ve de bizatihi devletin kendisi olsa da diğer kesimlere de yansıdığı yadsınamaz.

İlişkin olarak “bal tutan parmağını yalar” yaklaşımı kesinlikle abartı olmaz.

Olmazdı.

Turizmden nemalanan ülkeler gerçekten belirgin bir avantajın sahipleri.

Bugün bu alanda kendinden söz ettiren ülkelerden İspanya, Fransa, İtalya, Yunanistan en iyi örnek.

Bunlara son yıllarda ülkemiz de eklenince, turizmin ekonomide gerçekten lokomotif görev üstlendiğini yadsımak mümkün değildi.

Tabi asıl olan ülkemizdi.

Ekonomiye katkısı her geçen gün belirgin bir oranda arttığına göre turizm faaliyetleri gözardı edilemezdi.

Nitekim geçtiğimiz yıl sağlanan turizm gelirlerinin 30 milyar dolar civarında olması teyit ediyor.

Bizatihi devletin ilgili kurumunun yaptığı açıklama bu rakamda olduğuna göre kabul edelim ki turizm, ülke ekonomisinde itici bir güç haline gelmiştir.

Aksi iddia edilemez.

Rakamlar ortada.

***

Peki, içinde bulunduğumuz sezonda turizm faaliyetleri nasıldı?

Beklentileri karşılayan göstergeler var mıydı?

Yoksa, geçtiğimiz yılların aksine turizmde bir gerileme mi söz konusuydu?

Ne yazık ki içinde bulunduğumuz sürece kadar turizm iyi sinyaller vermedi.

Beklentileri karşılayan bir hareketlilik olmadı.

Hal böyle olunca başta sektör temsilcileri olmak üzere tüm yan kuruluşlar karamsar oldular.

Nasıl olmasınlar?

Turizm, sorunların ortadan kalkmasında itici bir güçtü.

Temmuz ayı başlarına kadarki süreç istenilen düzeyde olmayınca, ister istemez karamsarlık hakim oldu.

Haklı olarak her kesim ne yapalım? derdine düştü.

Ne edelim de geride kalan günlerde beklentiler karşılık bulsun.

Meseleyi daha geniş perspektiften bakanlar;

Galiba bu sene kayıptayız.

Hiç değilse gelecek yılları kurtarmak için topyekûn harekete geçmek durumundayız.

Nerede hata yapıldı? araştırmalıyız.

Ancak şimdiden yola koyulursak, gelecek seneyi kurtarabiliriz.

***

Şimdi, turizm adına gelişmeler, gelecek adına ümitli olmayı mümkün kılmadığı bir süreçte bir ümit belirdi.

Gözlemlediğimiz kadarıyla Temmuz ayının 2.haftasıyla birlikte yabancı ağırlıklı turistler, tercihlerini yine Muğla’dan yana kullanmaya başladılar.

Hiç şüphesiz bu durum çok önemliydi.

Her şeyden önce turizm gelirlerinin ekonomide önemli yer tuttuğu düşünülürse ümitlerin yeşermesi, her kesimi fazlasıyla mutlu ederdi.

Nasıl etmez?

Geçtiğimiz yıl 3 milyon 302 bin yabancı turist ile tarihin rekorunu kıran Muğla’da Haziran ayı sonu bir önceki rakamlara göre eksi 7 ile kapatılıyor.

Nisan ayında eksi 21’lere kadar yükselen düşüşün Temmuz ayı sonunda geçtiğimiz yılın rakamlarına ulaşması bekleniyor.

İç pazarda Ramazan ve Kurban Bayramı tatilleri için erken rezervasyonların olması, yılsonu itibariyle Muğla turizminde bir önceki yılın rakamlarına ulaşılmasının işareti.

Bu durumda hedef, geçtiğimiz yılın rakamlarına ulaşılması.

Hatta geçilmesi.

Konuyla ilgili açıklama yapan Güney Ege Otelciler ve Turistik İşletmeler Birliği (GETOP) Müdürü Cahit Sarıbay;

Haziran sonu itibari ile turizmde toparlanma kendini hissettirdi. 

Açıklar kapanmaya başlandı.

Bayramla birlikte iç pazarda hareketlenecek.

İngiltere pazarında da toparlanma başladı.

Almanya’daki artış bizi sevindiriyor.

Fuarlardaki mücadelemiz bunun için.

Gelecek yıllarda benzer sıkıntılar yaşamamak için şimdiden hazırlıklara başladık.

Bu bağlamda belediye, ticaret odası ve sektör temsilcileriyle toplantılar yapacağız.

2016’yı çok iyi kurgulayabilmek için şimdiden çalışmalara başladık.

Temennimiz sıkıntı olmaması.

Turizm çok kırılgan bir sektör.

 İnşallah beklentilerimizi karşılayan bir sezon olacak.

Bu durumda tek söylenecek şey, altı çizildiği gibi karamsarlığın kalkması ve umut edilen sezonun yaşanması.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.