KAPANAN OTELLER DEĞİL

Bu haber 02 Kasım 2010 - 0:00 'de eklendi ve 913 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Sadece
Türkiye değil dünyanın en gözde turizm merkezleri arasında gösterilen
Bodrum’da, bazı otel sahiplerinin aldığı karar, düşündürmekten öte mutlak
surette irdelenmesi gereken bir konu.

 “Bodrum’da oteller sezonu kapatıyor.”

Tabi
bu demek değildir ki, tüm oteller kış sezonu boyunca kapalı.

Bazı
oteller, yıl 12 ay açık.

Ancak…

Kapalı
ve açık otelleri baktığımızda, açık oteller sayısının parmakla gösterilecek
kadar az olduğu görülür.

Sonra
bu durum sadece Bodrum’a özgü değil.

Muğla’da
ön plana çıkan diğer turizm merkezleri ile birlikte, diğer illerin otelleri
içinde durum aynı.

Çoğu
oteller, müşteri azlığından dolayı, zarar etmemek için, zorunlu olarak sezonu
kapatıp, personeli dağıtıyor.

***

İlişkin
olarak şu sorulabilir.

Açıkça
sormalıyız.

Turizmde istim üstündeki
ülkelerden İspanya, İtalya ve Fransa’da durum neden bizdekinden farklı?

Bu ülkeler de Akdeniz
Kuşağında bulunduğuna göre onların otelleri yaz-kış açık iken bizimkiler niye
sezonluk?

İşte
cevaplanması gereken soru bu.

Neden Türkiye’de yıl 12
ay turizm yapılmıyor?

Yine
de bir ayrıntı gözden ırak tutmamak gerekir.

İstanbul
ve Antalya, bu bağlamda daha avantajlı kentler.

Elbet
bu illerin bazı otelleri de sezonluk.

Ne
var ki bu oran Muğla ile kıyaslanmayacak derecede.

***

Aslında
nedeni malûm.

Bir kere, ülkemizde
turizm denen olgunun tam olarak anlaşıldığı inancında değilim.

Bu bilince erişen nice
turizmciler olsa da.

Genele baktığımızda,
günü birlik turizm yapma eğilimi galebe çalıyor.

Oysa turizm, dünyanın
geldiği noktada, insanların arzu ettiği faaliyet dallarından biri.

İnsanın doğasında saklı
gezme, görme ve öğrenme isteği, her geçen gün galebe çalıyor.

Bu da turizmle
gerçekleşeceğine göre asıl olan, bizatihi devlet ve de ilgili sektör, daha
fazla turist çekebilmek adına harekete geçmektir.

Türkiye bu bağlamda
dünyanın en gözde ülkelerinden olduğuna göre, ne yapıp edilip, turizm
gelirlerini arttırıcı çalışmalara yönelmek zorunluluğu vardır.

Üstelik
bugün, tesisleşme itibariyle Türkiye ile boy ölçüşebilecek ülke sayısı çok az.

Öyleyse
bunu değerlendirmek gerekirdi.

Bir önemli eksikliğimiz,
tanıtım.

İlgili bakanlık dahil,
sektör temsilcilerinin tanıtım anlamında üzerine düşeni eksiksiz yerine
getirdiği söylenemez.

Gerçi
zaman zaman dünyanın birçok ülkesinde düzenlenen turizm fuarlarına katılıyoruz.

Şu
sıra Muğla Valiliği ile Turizm Müdürlüğünün yaptığı gibi.

Ama
yeterli değil.

Bugüne
değin, Muğla adına tanıtımı gerçekleştirmeliydik.

Bir önemli ayrıntı,
sektör temsilcilerinin, çoğunlukla her şeyi devletten beklemeleri.

Turizmde ön plana çıkan
ülkelerin başlangıçta nasıl hareket ettiklerini baktığımızda, Türkiye’nin çok
fevkinde, ülkenin tanıtımı için olağanüstü girişimde bulunduklarını görürüz.

Neticede, önce turizm
bilincini yerleştirip, ardından top yekûn tanıtım kampanyasına girişilseydi,
Türkiye sezonluk değil 12 ay süresince turizm yapan ülkeler arasında yer
alırdı.

Dolayısıyla Bodrum’da
oteller kapanmazdı.

Hem de, alternatif
turizm adına Türkiye biçilmiş kaftan iken.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.