İnsanların Hayatıyla Dalga Geçiyorlar

Bu haber 05 Eylül 2014 - 0:05 'de eklendi ve 876 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Sağlık merkezleri bünyesinde konuşlandırılan önemli birimlerden birinin 112 Acil Komuta Merkezi olduğunda hiç şüphe yok.

Aksi düşünülemez.

Her kim olursa olsun ani rahatsızlandığı, yanı sıra önem arzeden durumlarda ilk başvuracağı merkez aynı teşekkül.

Bu yüzden anında müdahale ve de ilgili sağlık kuruluşlarına ulaştırmada 112 Acil Servisin nasıl bir görev üstlendiği asla tartışılamaz.

Aksi bir durumda başımıza neler gelebileceği düşünülürse, insan hayatı için 112 Acil Komuta Merkezinin olmazsa olmaz birim olduğu, tartışma götürmeyecek kadar açıktır.

Bu nedenle, dünyanın varoluşuna neden insanoğlunun her hangi bir sıkıntısı anında hızır gibi yetişen acil servisinin konumu, kesinlikle su götürmez.

Hele hele üzerinde asla spekülasyon yapılamaz.

***

Biran için tersini düşünelim.

Bir kimsenin rahatsızlığı acil müdahale gerektirdiği halde, anında edilemediğini var sayalım.

Bu durumda hastanın başına neler geleceğini anlamak için kâhin olmaya gerek yoktur.

Büyük bir ihtimalle hastanın hayatı riske girer.

Oysa tersi olsaydı.

Yani, anında müdahale imkanı olsaydı, iyileşme şansı o denli yüksek olurdu.

Bunu da sağlayan acil servis olduğuna göre, aynı birimin konumunu tartışmak abesle iştigaldir.

***

Bu arada, bir soru gündeme gelebilir.

Aldığı çağrı üzerine anında hastaya ulaşan sağlık ekibi, yüzde yüz başarılı oluyor mu?

Kısaca, her ne şartta olursa olsun hasta sağlığına kavuşturuluyor mu?

Geç kalınmamışsa hasta yapılan ilk müdahale sonrasında büyük oranda yaşama döndürülür.

En azından, acil serviste görevli hekimler, ilk planda ne yapılması gerekiyorsa yerine getirmişlerdir.

Akabinde sağlık kuruluşlarına ulaştırılınca konsültasyona tabi tutulur.

Bu durumda hastanın yeniden sağlığına kavuşma şansı fazladır.

Tabi bunun tersi de olabilir.

Yapılan tüm müdahaleye karşın hasta hayatını kaybedebilir.

Takdir edilir ki bu durumda bir şey söylemek olası değildir.

***

Şahsen sağlık bağlamında Hamle Tv’de yıllarca uzman hekimlerle birçok söyleşi gerçekleştirmeme karşın bu defa gündeme getirmem, gazeteniz Hamle’nin manşete taşıdığı bir önemli gelişme üzerine.

Haberin başlığı “İHBARLARIN % 95’İ ASILSIZ”

Evet yanlış değil.

Bizatihi ilgili ve de yetkililerin yaptığı açıklamaya göre 112 Acil Komuta Merkezi böylesine bir sıkıntıyla yüz yüze.

Muğla’da günlük ortalama 3 bin 551 çağrı alan 112 Acil Komuta Merkezi, cep telefonunun çalışıp çalışmadığını kontrol etmek isteyen, çağrı bırakan, kontör isteyen ve de asılsız ihbarda bulunan vatandaşlar nedeni ile sıkıntılı günler geçiriyor.

Konuya ilişkin açıklama yapan Sağlık İl Müdürü Cihan Tekin;

112 Acil Komuta Merkezine bu yılın 8 aylık döneminde gelen 862 bin 912 çağrıdan sadece 33 bin 270 çağrı bizi ilgilendiren vakalar.

Diğerleri 112 Acil Komuta Merkezini meşgul eden telefonlar.

İşte, insan sağlığı adına gecesini gündüzüne katan bir sağlık merkezinin ne hallere düşürüldüğü, dahası insan sağlığı ile nasıl oynandığının göstergesi.

Olamazdı, olmamalıydı.

Bizim insanımız bu denli vurdumduymaz ve de duyarsız olamazdı.

Bunun anlamı düpedüz, insanımızın sağlığını riske atmaktır.

Açıklamalarını sürdüren Tekin;

Vatandaşlarımız kesinlikle 112 Acil Komuta merkezini gereksiz yere meşgul etmemeliler.

Muğla’da 2013 yılında 112 Acil komuta Merkezine 1 milyon 271 bin 822 çağrı geldi.

Bu çağrılardan sadece 44 bin 385’i merkezimizi ilgilendiren vakalar.

Anlaşılan, aynı komuta merkezine gelen çağrılardan 1 milyon 227 bin 437’i acil durumla ilgisi olmayan telefonlar.

Bu duruma isyan eden Muğla Sağlık İl Müdürü Cihan Tekin, devamla diyor ki;

Komuta merkezimizde 8 hat üzerinde hali hazırda 6 personel ile hizmet sürdürülmektedir.

Sağlık Bakanlığı standartlarında her 100 bin kişiye bin çağrı karşılayıcı değerlendirmektedir.

Buna karşın yaz dönemi olması ve personelimizin büyük bir kısmının bayanlardan oluşması, gerek hamilelik, gerekse süt izinlerinden dolayı zaman zaman personel sıkıntıları yaşanmaktadır.

Bunun dışında Muğla’nın turizm yöresi olması sebebiyle özellikle Mayıs ayı itibariyle artan vaka ve çağrı sayılarının yüksek olması sıkıntılar yaşatıyor.

2013 yılı içerisinde 1 milyon 250 bin civarında bir çağrımız mevcuttu.

Bu yılın 8 aylık döneminde 862 bin 912 çağrı var.

Ama gelin görün ki gelen çağrıların 33 bin 270’i bizi ilgilendiren vakalardan oluşuyor.

Bunu yüzdeye vurduğumuzda gelen çağrıların % 5’i gerçek vakalar olarak ortaya çıkıyor.

Yüzde 95’i maalesef gerçek olmayan vakalardan oluşuyor.

Dedim ya bizim insanımız bu denli duyarsız olmamalıydı.

Zira 112 Acil Komuta Merkezinin asılsız ihbarlarla meşgul edilmesi, gerçek hastalara ulaşmada zaman kaybına neden olduğu gibi insan hayatının risk altına girmesine neden olabilir.

Hiç kimsenin böyle bir eyleme girişmesi asla kabul edilemez.

Bu yüzden her kim olursa olsun boş yere söz konusu çağrı merkezlerine asılsız ihbarlarda bulunmamalı.

Meselenin daha çarpıcı yanı ne biliyor musunuz?

Acil Komuta Merkezini ulaşmak isteyenler, bu tür gereksiz eylemlere girişenlerin yakınları da olabilir.

Bu yüzden her kim olursa olsun kesinlikle boş yere aynı merkezleri meşgul etmemeli.

Zira, İl Sağlık Müdürü Cihan Tekin’i belirttiği gibi kurum kısıtlı kadrolarla gecesini gündüzüne katarak çalışıyor.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.