İkinci kez hakim karşısına çıktı

Bu haber 06 Temmuz 2018 - 3:12 'de eklendi ve 662 kez görüntülendi.

İzmir’in Buca ilçesinden Anneler Günü programı için Muğla’nın Marmaris İlçesi’ne gidenleri taşıyan tur midibüsünün Sakartepe mevkiinde devrilmesi sonucu 24 kişinin yaşamını yitirdiği kazanın ikinci duruşması Muğla 1. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Tek tutuklu sanığın bulunduğu davada mahkeme heyeti minibüs sahibi Bülent Çetindağ’ın tutukluluk halinin devamına karar verdi. Davada ilk duruşmada olduğu gibi ikinci duruşmada da tutuksuz yargılanan ve turu organize eden Aysun Özkamalı ve Murat Ceylan’ın ise katılmaması dikkat çekti.

Kadir Tamer

İzmir’in Buca ilçesinden Anneler Günü programı için Muğla’nın Marmaris İlçesi’ne gidenleri taşıyan tur midibüsünün Sakartepe mevkiinde devrilmesi sonucu 24 kişinin yaşamını yitirdiği kazanın ikinci duruşması Muğla 1. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü.

Muğla 1. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen davada tutuklu sanık midibüs sahibi Bülent Çetindağ ile kazada hayatını kaybedenlerin yakınları ile sanık ve müdafi avukatları katıldı. Davada ilk duruşmada olduğu gibi ikinci duruşmada da tutuksuz yargılanan ve turu organize eden Aysun Özkamalı ve Murat Ceylan’ın ise katılmaması dikkat çekti.

Bilirkişi raporuna itiraz

Tutuklu sanık Bülent Çetindağ’ın avukatı Mustafa Cihad Eker, akademisyenler ve çekirdekten yetişmiş tamircilerden oluşan bilirkişi raporunun hatalarla dolu olduğunu iddia ederek mahkemeden yeni bilirkişi raporu hazırlanmasını talep etti. Müvekkilinin yaklaşık 14 aydır tutuklu bulunduğu Mustafa Cihad Eker, “Bilirkişinin hazırladığı raporda fren lambalarının yanmadığı yansıtılmamıştır. Müvekkilim aracının trafikteki seyri için gereken her türlü önlemi almıştır. Kazayla ilgili her türlü önlemi almış, aracı için gerekli tüm bakımları yaptırmıştır. Bilirkişi raporu hatalarla doludur. Bu nedenle yeni bilirkişi raporu hazırlanmasını talep ediyoruz. Müvekkilimin 14 aydır tutuklu bulunması, kaçma ihtimalinin bulunmaması nedeni ile tahliyesini talep ediyoruz” dedi.

Avukatların taleplerinin ardından mahkeme başkanı duruşmaya kısa bit süre ara verdi. Aranın ardından yeniden devam eden duruşmada mahkeme heyeti tutuklu sanık Bülent Çetindağ’ın tahliye talebini ret ederken, dosyanın İstanbul Adli Tıp Trafik İhtisas Dairesi’nde değerlendirilmesine karar vererek duruşmayı 20 Eylül tarihine erteledi.

Bilirkişi raporunda neler vardı

Davanın tek tutuklu sanığı Bülent Çetindağ’ın avukatının itiraz ettiği bilirkişi raporu, dönemin Muğla Cumhuriyet Başsavcısı Necip Topuz’un talimatıyla, midibüsteki arızanın belirlenebilmesi için hem akademisyen, hem de çekirdekten yetişmiş tamirciden oluşan bilirkişi heyeti oluşturulmuştu. Ege Üniversitesi’nden konularında uzman iki öğretim görevlisi, ISUZU’dan konularında uzman 2 mekanik teknik uzmanları ile trafik bilirkişileri olarak konularında uzman komiser ve polis memurlarının bulunduğu bilirkişi heyetinin hazırladığı raporda kazanın aracın fren aksamındaki yaşanan teknik arızadan meydana geldiğini belirtmişti.

Kazadan yaralı olarak kurtulan yolcuların aracın frenlerinin boşaldığı yönündeki ifadesi doğrultusunda inceleme yapan bilirkişi ekipleri, aracın fren hidroliğinin boşalması sonucu frenlerin devre dışı kalarak frenlerin kaza sırasında tutmadığına raporlarında yer vermişti.

Kazanın meydana gelmesini iki nedene bağlayan bilirkişi heyeti, birinci neden olarak, sağ arka tekerlekte bulunan fren teker silindiri o-ringinin yırtılmasıyla sağ arka tekerlekten fren hidroliğinin tamamen boşaldığını, ikinci neden olarak ise, araç sahibinin aracın orijinal fren sistemi üzerinde yaptığı değişikliği raporda yer almıştı. Raporda ayrıca aracın mekanik yapısına uygun olmayan şekilde fren sisteminin değiştirildiği yer alırken Makine Mühendisleri Odası ve Türk Standartları Enstitüsü’nden (TSE) izin alınmadan yapılan bu işlemle aracın orijinal fren sisteminin değiştirilmesi sonucunda arka tekerlekteki hidroliğin boşalmasıyla frenlerin devre dışı kaldığı ve frenlerin tutmadığı belirtilmişti. Araçtaki bu yasal olmayan değişikliği yapan Bülent Çetindağ, raporda ‘Asli kusurlu’ olarak görülürken,

Kazada hayatını kaybeden midibüs sürücüsü Armağan Sertbaş’ın ise kaza sırasında yapması gerekenleri yaptığı, aracı durdurmak için çaba gösterdiği ancak araçtaki teknik aksaklıklar nedeniyle kazada kusurunun olmadığı belirtilmişti.

Olay

13 Mayıs 2017 tarihinde İzmir Buca ilçesinden Muğla’nın Marmaris ilçesine ‘Anneler Günü’ kutlaması için Armağan Sertbaş’ın kullandığı 03 FR 747 plakalı Midibüs ile Sakartepe mevkiinde aşırı hız nedeniyle 200 metre sonra virajı alamayarak orta refüjdeki beton bariyerlere çarparak takla atmasının ardından şarampole devrilmişti. Kazada 24 kişi hayatını kaybetmiş 10 kişide yaralanmıştı. Kazanın ardından başlatılan soruşturmalarda kazanın merdiven altı yöntemle takılan ek hava takviyeli fren sisteminin neden olduğu iddia edilmişti.

Türkiye’yi yasa boğan kazayla ilgili olarak araç sahibi Bülent Çetindağ ile turu organize eden Aysun Özkamalı ve Murat Ceylan hakkında ‘tedbirsizlik ve dikkatsizlik sonucu birden fazla insanın ölümüne ve yaralanmasına sebebiyet vermek’ suçundan 2 ila 15 yıl arası hapis cezası isteniyor.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.