İhbarların %95’i Asılsız

Bu haber 03 Eylül 2014 - 0:45 'de eklendi ve 896 kez görüntülendi.

1122Muğla’da günlük ortalama 3 bin 551 çağrı alan 112 Acil Komuta Merkezi cep telefonunun çalışıp çalışmadığını kontrol etmek isteyen, çağrı bırakan, kontör isteyen ve asılsız ihbarda bulunan vatandaşlar nedeni ile sıkıntılı günler geçiriyor. Muğla Sağlık İl Müdürü Cihan Tekin, bu yılın 8 aylık döneminde 112 Acil Komuta Merkezine gelen toplam 862 bin 912 çağrıdan 829 bin 642 çağrının çeşitli bahanelerle görevlilerle diyaloglara girmek isteyen ve asılsız ihbarda bulunan vatandaşlardan oluştuğunu kaydetti. Asılsız ihbarlar nedeni ile 112 Acil Komuta Merkezi ekiplerinin görevlerini yapmakta zorlandığını kaydeden Tekin, vatandaşlardan bu konuda duyarlılık beklediklerini söyledi. 112 Acil Komuta Merkezi’ne gelen en ilginç çağrılar arasında bir vatandaşın İztuzu sahilinde denize doğru değil karaya doğru giden Caretta Caretta cinsi deniz kaplumbağası için ambulans istemesi oldu.

Kadir Tamer

Muğla’da günlük ortalama 3 bin 551 çağrının geldiği 112 Acil Komuta Merkezini arayan ve çeşitli bahanelerle diyaloglara girmek isteyen vatandaşlar görevlileri adeta çaresiz bıraktı. Muğla Sağlık İl Müdürü Cihan Tekin, 112 Acil Komuta Merkezi’ne bu yılın 8 aylık döneminde gelen 862 bin 912 çağrıdan sadece 33 bin 270 çağrının kendilerini ilgilendiren vakalardan oluştuğunu belirterek, vatandaşlardan 112 Acil Komuta Merkezini gereksiz yere meşgul etmemelerini istedi.

Muğla’da 2013 yılında 112 Acil Komuta Merkezi’ne 1 milyon 271 bin 822 çağrı geldiğini ve bu çağrılardan sadece 44 bin 385 çağrının kendilerini ilgilendiren vakalardan oluştuğunu kaydeden Tekin, komuta merkezinde 8 hat üzerinde hali hazırda 6 personel ile hizmetlerini sürdürdüklerini kaydetti. Sağlık Bakanlığı standartlarında her 100 bin kişiye bin çağrı karşılayıcı değerlendirildiğini belirten Tekin, “Ama yaz dönemi olması ve personelimizin büyük bir kısmının bayan olması gerek hamilelik, gerekse süt izinlerinden dolayı zaman zaman personel sıkıntıları yaşamaktayız. Tabi bu personel sıkıntılarının yanı sıra Muğla’nın turizm yöresi olması sebebiyle özellikle Mayıs ayı itibariyle artmaya başlayan vaka ve çağrı sayılarının yüksek olması gerçekten zaman zaman sıkıntılar yaşatıyor. 2013 yılı içerisinde 1 milyon 250 bin civarında bir çağrımız mevcuttu. Bu yılın 8 aylık döneminde 862 bin 912 bir çağrı var. Ama gelin görün ki gelen çağrıların 33 bin 270 bizi ilgilendiren vakalardan oluşuyor. Bunu yüzde vurduğumda gelen çağrıların yüzde 5 gerçek vakalar olarak ortaya çıkıyor. Yüzde 95’de maalesef gerçek olmayan vakalardan oluşuyor” dedi.

Kara liste oluşturuldu

112 Acil Komuta Merkezini gelen çağrılardan örnekler veren Tekin konuşmasına şöyle devam etti:

“Gelen çağrılar arasında bazen çocuğum sizi yanlışlıkla aradı, cep telefonu dükkanından arayıp telefonumdan iyi ses geliyor mu veya köpeğim rahatsızlandı buna müdahale edin, küfür edenler, uygunsuz teklifte bulunanlar, kontör isteyenler gibi enteresan durumlarla karşılaşıyoruz. Bu tür çağrıların sayılarının yüksek olması görevli personelimizi zor durumda bırakıyor. 2014 yılının Şubat ayı içerisinde torba yasayla birlikte bununla ilgili bazı tedbirler alındı. Kabahatler kanununa göre ilin en yüksek mercii 250 lira para cezası kesme yetkisine sahip. Tekerrür halinde bu 2 katına katlanarak devam edecek şekilde bir düzenleme getirildi. Biz vatandaşlarımıza buradan hem duyarlılığa davet ediyoruz hem de bir gün telefonun başındaki insan kendi yakını da olabilir. Onlarında bir gün sağlık hizmete almaya hakkı olduğunu düşünüyoruz. Sistemimizde kara listeler var. Bunları bloke edebiliyoruz ama gün gelir kendi ihtiyacı olur telefonu bloke olduğu için bu hizmetten yararlanamaz. İşte biz o vatandaşımız içinde üzülürüz. İnsanlarımızdan özellikle ricamız şu, bu oranlarımızı düşürelim yüzde 95 gereksiz arama ülke kaynaklarının israfı.”

Carettalar için ambulans istemişler

112 Acil Komuta Merkezi’nde görevlilerinden Mehmet İdin, gelen çağrılar arasında en ilgincini bir süre önce Dalyan’dan aldığını belirterek, “Telefonla arayan kişi ilk olarak benden İztuzu sahiline hemen bir ambulans göndermemi istedi. Bende vakanın ne olduğunu sorduğumda ‘sahildeki Carettalar denize doğru değil karaya doğru gidiyor, ambulans ile onları denize taşıyalım’ cevabını aldım. Telefondaki kişiyi 112’yi gereksiz yere meşgul ettiği konusunda kendisini bilgilendirdim ama ısrarla sahile ambulans göndermemi istedi” diye konuştu.

Görevli personelden Remziye Alkan ise gelen birçok çağrının hayvanlara yardım talebi olduğunu belirterek, “En çok hayvanlar için arıyorlar. Araba çarptı, ağaçta mahsur kaldı gibi ihbarlar geliyor. Biz bu konuda arayan kişiye kendilerine yardımcı olamayacağımızı söylüyoruz. Ama ‘siz sadece insanlara yardımcı olmak için mi oradasınız’ gibi cevaplar alıyoruz. Bizim sadece insanlar için 112’ye kullanabileceğimizi anlamak istemiyorlar. Bu kişileri veterinerlere yada belediyeye yönlendiriyoruz ama karşılığında sert tepkiler alıyoruz” dedi.

 

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.