Hiç Değilse Bu Defa!..

Bu haber 28 Ocak 2015 - 0:11 'de eklendi ve 1.026 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Muğla’yı yakından ilgilendiren bir konu var ki, hiç değilse bu defa gerçekleştirilir mi! yine de kestiremiyorum.

Zira yıllar itibariyle temcit pilavı gibi öne sürülmesine karşın bugünlere kadar uzandı.

Şimdi ise Muğla CHP Milletvekili Prof.Dr. Nurettin Demir tarafından bir kez daha gündeme getiriliyor.

Bunun üzerine iktidar partisine mensup milletvekillerinden Prof.Dr. Yüksel Özden ve Ali Boğa tarafından, ilgili bakanlık ve bakanlık bünyesindeki genel müdürlükle yapılan görüşmelerden olumlu sonuç alınması üzerine mutlu oluyoruz.

Nasıl olmazsınız!

2008 de başlayıp 2010 yılında tamamlanmasına karşın işlerlik kazanamayan proje, yeniden hükümet gündemine alınıyor.

Dedim ya Muğla olarak mutlu olmamız bundandı.

***

Şimdi…

Konuyla yakından ilgilenenler kestirse de söz konusu projenin ne olup olmadığına bakalım.

Proje, Denizli-Aydın- Çine-Yatağan-Milas-Güllük arasının demiryolu ulaşımına kavuşturulması.

Aynı proje 7 yıl önce, dönemin ANAP Denizli Milletvekili Aycan Çakıroğulları tarafından gündeme getirilmiş.

Bunun üzerine Çakıroğulları öncülüğünde bir şirket kurulmuştu.

Aynı şirkete Denizli, Aydın ve Muğla İl Özel İdareleri de ortak edilmişti.

Demiryolunun geçeceği güzergâhta kamulaştırma için devletin de ortaklığı günde gelmiş ve bunun için yasal düzenleme yapılması gerekmişti.

Gerekse ne yazar!

Bu denli önem arzeden projeyle ilgili, özellikle siyasilerin konunun üzerine gerektiği şekilde gitmedikleri dile getirilmişti.

En azından dışarı yansıması bu şekildeydi!

Bu kadar da olsa!

Projenin fikir babası Denizli Milletvekili Aycan Çakıroğulları, önemli bir hastalığa yakalanmıştı.

Hal böyle olunca proje bir yerde askıya alınıyor.

***

Peki ne olacaktı?

Yöre adına çok önemli işlevi yerine getirmesi beklenen proje, hayata geçirilemeyecek miydi?

Derken, şimdi gözlüyoruz ki bir ışık beliriyor.

Muğla CHP milletvekili Prof.Dr. Nurettin Demir, önceki gelişmelerden habersiz, aynı güzergâh üzerinde demiryolu yapılması fikrini ortaya atıyor.

Ardından, diğer Muğla milletvekillerine çağrıda bulunarak söz konusu projenin hayata geçirilmesi gerektiğini belirtiyor.

Zaten konunun yakın takipçisi olan AK Parti Milletvekilleri Prof.Dr. Yüksel Özden ve Ali Boğa, konu ile ilgili çalışmaları Ulaştırma Bakanı Lütfü Elvan’a iletiyor.

Akabinde, Devlet Demiryolları nezdinde girişimlerde bulunuluyor.

Tamamda, geçmişte gözlenen gelişmelere karşın proje hangi safhadaydı?

Belirli bir mesafe alınmış mıydı?

Yoksa, aynen duruyor muydu?

Bunun üzerine bakıp görülüyor ki, 2008 yılında girişimlere başlanan 2010 tarihinde tamamlanarak uygulama aşamasına geldiği gözlenen proje, o noktada kalmış.

Belli ki söz konusu proje üzerinde bir kez daha durulmadığı için unutulmaya yüz tutmuştu.

***

Proje kaderine mi terk edilecekti?

Yoksa, uygulanacak mıydı?

Derken, Muğla milletvekilleri Prof.Dr. Yüksel Özden ve Ali Boğa’nın girişimleri üzerine, bir yerde unutulan proje hükümetin gündemine giriyor.

Bu konuda açıklama yapan her iki milletvekili Özden ve Boğa;

Denizli’den Aydın’a kadar zaten demiryolu var.

Bu demiryolu sayesinde Denizli ve Aydın’ın başta madenleri olmak üzere her türlü ihraç ürünleri Güllük limanına taşınabilecek.

Zira Güllük limanı İzmir limanına göre daha az maliyetli.

Aslında aynı limanlara yapılan sevkiyat bunlarla sınırlı değildi.

Daha bir avantajlar vardı.

Demiryolu sayesinde Yatağan’ın mermerleri daha ekonomik olarak taşınacağı gibi kamyon trafiği daha da azalacaktı.

Tamam da demiryolun uzunluğu ne kadardı?

Trenlerin saatteki hızı ne kadar olacaktı?

159 KM uzunluğundaki çift hatlı elektrikli-sinyalizasyonlu demiryolunda trenler 120 km/sa hız yapabilecek.

Kabul edelim ki, geçmişte 3 önemli kentin ürünlerinin ihracına yönelik söz konusu projenin bugüne değin atıl vaziyette kalmasının makul bir açıklaması olamaz.

Değil mi ki projenin öncülüğü yapan dönemin Denizli milletvekili Aycan Çakıroğulları rahatsızlandığı için ilgilenemedi.

Her 3 ilin ilgili ve yetkilileri devreye girmeliydiler.

Şayet duyarlılık gösterilmiş olsaydı, söz konusu proje çoktan hayata geçirilmiş olurdu.

O takdirde nasıl bir istifade sağlanacağını her halde kimse yadsıyamaz.

Anlaşılan, Aycan Çakıroğulları’nın rahatsızlığı projenin bu denli gecikmesine neden olmuş.

Ümit edilir ki hiç değilse bundan sonrası adına bir gecikme olmaz.

***

Bu arada aynı bölgede konuşlanan, Milas Organize Sanayi Bölgesi adına milletvekilleri Özden ve Boğa, önemli bazı ayrıntıların altını çiziyor.

Aynı sanayi bölgesinin tamamlanması çalışmalarında son aşamaya gelindi.

Milas OSB’de işlenecek ve üretilecek ürünlerin en kısa yoldan ve en ekonomik biçimde denizyoluna bağlanması, dünya pazarlarındaki rekabet şansını artıracaktır.

Bu hattın ayrılmaz bir parçası ve destekleyicisi olan Milas OSB-Güllük limanı bağlantısı, yerel girişim ve ortaklarla da yaşama geçirilebilecek bir projedir.

Sonuçta bir duyarlı milletvekili Aycan Çakıroğulları’nın öncülüğünde hazırlanan projenin bölgeye neler kazandıracağı tartışma götürmeyecek kadar açıktır.

Öyleyse, hiç değilse bundan sonrası adına harekete geçilerek, söz konusu demiryolunun biran önce tamamlanması olmazsa olmaz koşuldur.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.