Helal olsun bu valiye…

Bu haber 26 Temmuz 2010 - 0:00 'de eklendi ve 826 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozgurmugla@hotmail.com
Özgürce

Muğla’nın yeni Valisi Fatih Şahin şaşırtmaya devam ediyor. Bu “şaşırtma” sözcüğü sayın valinin kendisi ile ilgili değil, “valilik” ile ilgili. Böylesini bu güne kadar görmemiştik…
Vali Fatih Şahin, Muğla’daki görevine başlar başlamaz, bir ilki gerçekleştirdi:
Mesai sabah saat 08.00’de başlıyor…
Ama sayın vali sabah koltuğuna 07.45’te oturuyor.
Hal böyle olunca, herkes saat 08.00’de yerinde olmaya başladı.
Biri dostum şöyle sordu:
“Vali bey iyi yapıyor. Ama saat 08.00’de koltuğuna oturan yönetici, memur 08.00’den 17.00’ye kadar ne yapıyor?”
 
xx      xx      xx
Dostumun sorusu yerinde idi…
Çalışanın zamanında işinin başında olması yeter mi?
Yetmez…
Önemli olan o mesai saatleri içinde yapılan üretim…
Tam da ben bu köşeden dostumun sorusunu yazmaya kalkarken, Valilikten bir açıklama geldi:
“Muğla’da vatandaşlara kamu kurumları memnuniyeti sorulacak.”
Şaşırdım, güldüm… Valla ne yalan söyleyeyim, “Hadi bakalım, görün gününüzü…” dedim.
 
xx      xx      xx
Doğrusunu söylemek gerekirse Vali Fatih Şahin, Türkiye’ye örnek, model olarak bir projenin altına imzasını atmış bulunuyor.
Elbette düzenlenen anket nedeniyle…
Muğla Valisi Fatih Şahin öncülüğünde, kamu hizmetlerini etkili, verimli ve daha hızlı hale getirmek amacıyla “Vatandaş Memnuniyeti Anketi” düzenleniyor.
Duyulmuş, görülmüş değil!..
29 kamu kurum ve kuruluşunda uygulanacak ankette, 15 bin kişiye dokuzar soru yöneltilecek.
Sonuç önemli…
Bu anket sonunda muhtemelen, gelip koltuğuna oturup, “Mesai bitimine kadar koltuğum yerinde mi diye altındaki koltuğa, mesai bitiyor mu diye karşısındaki saate bakan” bürokrat yandı!
 
xx      xx      xx
Vali Şahin, Valilik 75 .Yıl Salonu’nda düzenlediği toplantıda, “Bu anketle vatandaşlarımıza sunduğumuz kamu hizmetinin kalitesini ölçmek istiyoruz. Bu uygulama, şeffaflıkla hesap verebilme ve kendimizi sorgulayabilme anlamına da geliyor. Amacımız, sunulan kamu hizmetlerini etkili, verimli ve hızlı hale getirmektir. Böylece vatandaşın bakış açısıyla bir değerlendirme yapma fırsatı bulacağız.” dedi.
Anketi ildeki 29 kamu kurum ve kuruluşunda uygulayacaklarını kaydeden Vali Şahin şöyle devam etti:
“Her kurumla ilgili vatandaşlarımıza dokuzar soru yönelteceğiz. En yüksek puanı alan kurumun çalışanlarını birer takdirnameyle ödüllendireceğiz. Böylece kamu hizmetlerindeki aksaklıkları da belirleme fırsatı bulacağız. Böyle kurumları uyararak, en kısa sürede kendilerini düzeltmelerini isteyeceğiz. Gerekirse soruşturma açma yoluna gideceğiz.”
Söylenebilecek iki sözcük var:
Helal olsun bu Valiye!
 
xx      xx      xx
Gelin şimdi ankette vatandaşlara sorulan sorulara bakalım:
“Hizmet aldığınız birimin binasına, çevre düzenlemesine ve temizliğine gereken önem gösterilmiş mi?; Hizmet alırken ilgili personelin size karşı genel hal ve tavırlarından memnun kaldınız mı?; Hizmet alırken ilk gelen kişilere öncelik verilerek sıra sistemine riayet ediliyor mu?; Hizmet alırken bekleme süreniz makul ölçülerde mi?; Yapmış olduğunuz başvurunuza zamanında cevap alabildiniz mi?; Yöneticiyle konuşmanız gereken durumlarda, rahat ulaşabiliyor musunuz?; Birimle ilgili duyuruları zamanında öğrenebiliyor musunuz?; Hizmet aldığınız birimde engelliler için gerekli kolaylıklar sağlanıyor mu?; Eklemek istediğiniz diğer görüşlerinizi aşağıda belirtebilirsiniz.”
 
xx      xx      xx
Ben hemen ankete katılıyorum;
Birinci soruya yanıtım şu; Muğla’da çevre düzenlemesine, temizliğe gereken önemi veren iki kuruluştan biri Orman Bölge Müdürlüğü, diğeri İl Sağlık Müdürlüğü…
İkinci soruya gelince; hizmet alırken ilgili personel “Diş Hastanesi” dışında kayıtsız… Üçüncü ve dördüncü soruya yanıtım olumsuz… 
Beşinci soruya yanıtım “ne mümkün”…
Altınca soruya yanıtım “Nerede o günler”…
Yedinci soruya yanıtım, “Teknolojiden, internet ortamından yararlanabilme yeteneğine sahip olanlar” bu konuda bir numara. Örneğin İl Özel İdaresi, İl Sağlık Müdürlüğü… Sekizinci soruya gelince, Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Diş Hastanesi dışında engelli tanıyan kurum yok…
Dokuzuncu soruya gelince ben de merak ediyorum. Bakalım Muğlalı bu son soruya ne yanıt verecek…
Ama Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen böyle bir anketin sonucunun çok çarpıcı ve önemli olacağı ortada. Tabi vatandaşlar ankete yanıt verirken, “aman başıma bir iş gelir” demeden doğruyu ve sadece doğruyu söylerse…
Anket güzel de, sonucu nasıl değerlendirilecek, onu da hep birlikte göreceğiz…
Hadi bakalım…
 
xx      xx      x
Bu tür anketleri yerel yönetimlerin de yapmalarında büyük yarar olacaktır.
 
 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.