Hedef öğrenciyi geleceğe hazırlamak

Bu haber 04 Mart 2016 - 0:24 'de eklendi ve 1.471 kez görüntülendi.

öğrenciMuğla Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge biriminde görevli olan aynı zamanda öğrenci koçluğu yapan Özlem Kavuran, hedeflerini ve yaptığı çalışmaları Hamle Gazetesi okurları ile paylaştı. Özlem Kavuran, öğrenci koçluğunun amacının; öncelikle öğrencinin bedensel, zihinsel ve ruhsal olarak huzurlu ve mutlu olmasını sağladığına dikkati çekti. Öğrenci koçluğunun hizmeti, amacı, kimlerin öğrenci koçluğuna ihtiyacı olduğuna kadar merak ettiğiniz birçok sorunun cevabını röportajımızda bulabilirsiniz….
Öncelikle okuyucularımız sizi tanımak isteyeceklerdir. Kendinizden biraz bahseder misiniz?
Gazi Üniversitesi Türkçe öğretmenliği mezunuyum. Mezun olduktan sonra öğretmenliği büyük bir keyifle 10 yıl yaptıktan sonra işin biraz daha aktif olan bir bölümünde görev almak üzere İl Milli Eğitim Ar- ge biriminde çalışmaya başladım. Ayrıca 2012 yılından itibaren profesyonel öğrenci/ yaşam koçuyum.

Türkçe Öğretmenliği eğitimlerinin ardından öğrenci ve yaşam koçluğu alanına geçişiniz nasıl gerçekleşti?
Lise dönemimden beri kişisel gelişim alanı hep özel ilgi alanım olmuştur. Okuduğum kitaplar, katıldığım seminerler, sosyal çevrem hep bu alanla ilgilidir. Öğretmenlik mesleğine adım atınca şunu çok net anladım ki öğrencilere sadece dersin içeriğini öğretmek, onları akademik olarak hazırlamak beni tatmin etmiyor asıl istediğimin onların ruh dünyalarına dokunmak olduğunu fark ettim. Bunun için öğrenci koçluğu eğitimleri benim hayallerimi oldukça besleyen bir yol oldu. “Eğitim süresince kendi hayatımda, öğretmenliğimde mucizevi dönüşümler yaşadım, işimden daha fazla keyif almaya başladım. Bu keyifin öğrencilerime yansıması beni ayrıca mutlu ediyor. Eğitimleri almaya başladığım İlk günden beri her gün kendimi bu alanda geliştirmek için bir şeyler yapıyorum gelişirken de geliştirmek için bilgilerimi paylaştığım ‘ozalemdecocukolmak.wordpress.com’ adresli bir bloğum var. Öğrenci koçluğuyla ilgili güncel yazıların ve eğitimlerin paylaşıldığı bir facebook sayfam var.

Öğrenci Koçluğu Hizmeti Nedir?
Günümüzde her statüdeki insanın temel sorunu hem iş hayatı hem sosyal hayat alanlarında tatmin sağlayamamaktır. Bunun sebeplerini incelediğimizde insanların hayatlarıyla ilgili önemli kararları alırken ne istediklerinden ve neyi iyi yapabildiklerinden çok ailelerinin, öğretmenlerinin, sosyal çevrenin beklentisine göre karar verdikleri ve bunun sonucunda da yürüdükleri yolun kendilerine ait olmaması dikkat çekmektedir. Meslek seçimi, ilgi alanları, sosyal hayatta iletişim gibi ileriye dönük hedeflerimizi belirlerken kendimizi gerçek anlamda tanımaya ve hedeflerimizi planlamaya ihtiyaç duyuyoruz. İşte tam bu noktada devreye öğrenci koçluğu hizmeti giriyor. Öğrenci Koçluğu; öğrencinin var olan potansiyelinin ortaya çıkmasına yardımcı olan, doğuştan gelen özelliklerinin ve temel aile yapısının üzerine kendi öz kimliğini oluşturma sürecinde ortaya çıkan olumsuzlukları fırsata çevirmeye destek olan bir hizmettir.

Öğrenci Koçluğunun amacı nedir?
Öğrenci koçluğunun amacı; öncelikle öğrencinin bedensel, zihinsel ve ruhsal olarak huzurlu ve mutlu olmasını sağlamaktır. Ayrıca öğrenciyi hedefleri doğrultusunda yönlendirmek, motive etmek, öğrencinin kendi özbenliğini tanımasını sağlamak ve öğrenciyi şimdiye odaklamaktır.

Öğrenci koçu ne yapar?
Öğrenci Koçu, öğrenciyi empatik dinleyerek ona ayna görevi yapar yani öğrencinin hisleriyle yüzleşmesine yardımcı olur. Öğrenciyi yargılamadan, sorgulamadan ona nasihat etmeden, akıl vermeden doğru sorular sorarak öğrencinin ihtiyacı olan cevapları kendisinin bulmasına rehberlik eder. Öğrenme teknikleri, hedef belirleme teknikleri, hızlı okuma teknikleri ve diğer uygulama teknikleriyle, öğrencinin yaşama entegre olmasını, yolunu en baştan doğru çizmesini sağlar. Öğrenci Koçu, öğrencinin hedeflere ulaşmasını destekler, öğrenme motivasyonunu arttırır. Öğrenci Koçu, öğrenciye odaklanırken aile ile de sürekli iletişim halindedir. Çalışma programını oluşturur, Öğrencinin okulu ile iletişim halinde ders başarısını takip eder.

Sizin öğrenci koçluğu yaparken en çok üzerinde durduğunuz konu nedir?
Ben bireysel öğrenme modelinin gerekliliğine inanıyorum. Her öğrencinin kendine has öğrenme yöntemi, algılama becerisi ve yeteneğinin olduğunu ve eğer öğrencinin öğrenme stilini, zekâ tipini, yeteneğini doğru tespit edersek onun hayatına kocaman bir artı değer katabileceğimizi savunuyorum. Üzerinde durduğum diğer bir öncelik ise; öğrencinin istek, ihtiyaç ve yeteneklerine odaklanarak çalışmaktır. Gerek grup eğitimlerinde gerekse bireysel seanslarda ilk ve öncelikli sorum şudur:’ Sen ne istiyorsun?’ ‘Ailenden, okulundan, çevrenden bağımsız olarak sen kendin olarak ne istiyorsun? Bu basit gibi görünen ancak kilit bir sorudur. Bana göre hiçbir öğrenci başarısız değildir. Belki de çalışması-başarması için kendince geçerli bir sebebi yoktur. Çok ders çalıştığını sanıyordur, fakat zamanı yönetmeyi bilmiyordur. Kendine has çalışma tekniklerini bulamadığı için boşuna vakit kaybediyordur. Bana göre, ders notları öğrencinin başarısını ölçen bir kriter değildir. Öğrenci koçu olarak ; öğrencinin akademik ve sosyal hayatını bir bütün olarak alıyor, kişinin tam potansiyelini ortaya çıkarma sürecinde ona yol arkadaşlığı yapıyorum.,

Kimler öğrenci koçuna ihtiyaç duyar?
Eğitim hayatına yeni başlayan veya devam eden, ne yapacağını ve nereden başlayacağını kestiremeyen, güçlü ve zayıf yanlarının neler olduğunu ve bunları nasıl kullanacağını bilmeyen ve “Kendimi ne kadar tanıyorum?” sorusuna cevap arayan öğrenciler daha çok ihtiyaç duyar öğrenci koçuna.

Öğrenci koçluğu konusunda veliler en çok neyi merak ediyor?
Öğrenci koçluğu ülkemizde çok yeni bir meslek olduğu için çoğu velinin bu konuda merak ettiği oldukça fazla ayrıntı var. En çok merak edilen de; kimler öğrenci koçu olabiliyor, bu yeterliliğe nasıl sahip olunabiliyor? Burada özellikle altını çizmek istediğim bir nokta var: Öğrenci koçluğu belirli saat eğitimden geçtikten sonra sertifikayla yeterlilik kazanılan başlı başına bir meslektir. Yani bu eğitimi almamış kişi öğretmen de olsa psikolog da olsa hatta terapist de olsa öğrenci koçu olamaz. Öğrenci koçu olma yetkinliğine sahip bir koç bulduktan sonra bir tanışma seansıyla süreç başlar. Genellikle haftada bir gün bir saat şeklinde minimum 12 hafta süreç devam eder. Makul olanı 12 ay düzenli seanslara devam edilmesi ve velinin de minimum 4 seans almasıdır. Son olarak şunu belirtmeden geçemeyeceğim, her öğrenci özeldir ve bir öğrenci koçu tarafından keşfedilmeyi hak eder.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.