GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ

Bu haber 25 Haziran 2010 - 0:00 'de eklendi ve 730 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

  Şu
sıra yürürlüğe konulan bir proje var ki, her yönüyle tasvip edilen bir uygulama
olacağında en küçük şüphe yok.

Geç
kalındı dense bile yeri.

Proje
şu.

Turkcell ile Milli
Eğitim Bakanlığının ortaklaşa düzenlediği “ Gönül Köprüsü Projesi”

Amaç, her ilden seçilen
öğrencilerin, belirlenen illeri ziyaret etmeleri.

Tabi ziyaretten maksat,
o ilin tarihi, doğal güzellikleri, gelenek ve görenekleri  ve yaşam tarzları hakkında bilgi sahibi
olmak.

Böylelikle,
her hangi bir yerleşim yeri ile ilgili önyargılar dahil, yanlış bilgilenmenin
önüne geçilecek.

***

Değişik gruplar halinde
tüm illeri ziyaret edecek öğrenciler, kaldıkları süre içerisinde, o kentle
ilgili somut bilgiler elde edecekler.

Böylelikle önceden
oluşan ön yargılar ve yanlış bilgilenmeler varsa, gezi sonrasında esas
bilgilerin sahibi olacaklar demektir.

Yanlış
bilgilenmenin ne gibi sonuçlar doğuracağı göz önüne alınırsa “gönül köprüsü projesi” nin önemi bir
kat daha artıyor.

Zaten
ilgili kurumların hareket noktasının bu olduğu açıklaması, projenin ne denli yerinde
oluşum olduğu aşikar.

***

Örneğin şu aşamada, aynı
kuruluşların öngördüğü proje çerçevesinde Çanakkale’den gelen 200 kişilik
öğrenci grubu var.

Aynı öğrenciler Muğla
merkez ilçe başta olmak üzere Bodrum, Marmaris ve Fethiye ilçelerini ziyaret
edecekler.

İlgili kentlerin
belediye başkanları ve milli eğitim müdürlüğüne ziyareti öncelik veren öğrenci
grupları, her yerleşim biriminin tarihi ve doğal güzelliklerinin bulunduğu
yerleri gezip görerek bilgi sahibi olacaklar.

Aynı
şekilde başka öğrenci grupları da değişik illere giderek, yine görülmesi
gereken yerleri ziyaret edecekler.

Aslında
bu tür ziyaretlerin faydası, sadece bugüne değin gezilip görülmeyen yerleri
görmekle sınırlı değil.

Elbette
buralarla ilgili kağıt üzerinde önceden elde edilen bilgiler vardır ama asıl
olan bizatihi yerinde görmektir.

Kısaca bu tür gezilerin
asıl faydası, önceden öğrencilerde yer eden bir takım yanlış saplantıların
ortadan kalkmasıdır.

Öğrenciler
bakıp gördü, yazılıp çizilenlerle, gördükleri arasında farklar var.

Bu
defa gerçek bilgi sahibi olacaklardır.

Sadece
Muğla değil her kentimiz için ziyaretlerin gerçekleştirileceği düşünüldüğünde, “gönül köprüsü projesi” nin ne denli
yerinde bir uygulama olduğu bir kez daha anlaşılacaktır.

Sonra, projenin bir
başka faydası, ülkemizin doğru bilgilerle tanıtılmasıdır.

Aynı öğrenciler
gelecekte önemli sorumluluklar üstleneceklerine göre, söz konusu Türkiye olduğunda, daha yerinde ve olumlu tanıtımı bizatihi
onlar yapacaktır.

Birileri, Türkiye ile
ilgili yanlış saplantıları gündeme getirdiğinde, bu öğrencilerimiz birden ayağa
kalkıp, söylenenlerin yanlış olduğunu vurgulayacaklardır.

Türkiye ile ilgili
bilgileriniz yanlıştır.

Doğrusu budur
diyeceklerdir.

Kısaca aynı öğrenciler
uluslar arası platformlarda ülkemizi en iyi şekilde temsil edeceklerdir.

O illerle ilgili her
türlü bilgileri alacakları için savunma söz konusu olduğunda edindiği bilgi
mekanizmasını hemen harekete geçireceklerdir.

Bu
bağlamda, uluslar arası arenada zaman zaman ülkemizi yeterince tanıtamamış
olmanın sıkıntı içerisinde kaldığımız düşünürse, aynı projenin önemi bir kez
daha ortaya çıkıyor.

Aslında, sadece
öğrenciler değil her Türk vatandaşının ülkesini tanıması olmazsa olmaz
koşuldur.

Bizler, en ince
ayrıntıya kadar ülkemizi tanıyabilirsek, bir gün savunma durumuyla karşılaştığımızda,
göğsümüzü gere gere bildiklerimizi söylemekten çekinmeyiz.

Yok eğer, başkaları
bizden daha fazla ülkemizi tanıyorsa, bizim için daha büyük açmaz olamaz.

Bu
nedenle bir kez daha altını çiziyorum.

Bizler,
imkanların elverdiği ölçüde, ülkemizi tanımalıyız.

Dolayısıyla
tanıtmalıyız.

Bu
yüzden Turkcell ve Milli Eğitim Bakanlığının başlatmış olduğu “gönül köprüsü projesi” yerinde bir
uygulama olduğu kadar, Türkiye’yi tanıma ve tanıtma noktasında takdire
şayandır.

Tabi
eksiksiz uygulanabilirse.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.