Göcek tünelinde ücret yerine süre kısalıyor

Bu haber 26 Ocak 2018 - 2:22 'de eklendi ve 772 kez görüntülendi.

İl geneli yatırımların değerlendirildiği 2018 yılı ilk dönem İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı Muğla Valiliği’nde yapıldı. Vali Esengül Civelek başkanlığında gerçekleşen toplantıda kamuoyunda ‘Deli Dumrul Tüneli’ olarak adlandırılan Göcek tüneli ile ilgili bilgi veren Karayolları 13. Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu, birinci tünelin bakıma gireceğini belirterek, “Bakım çalışması sırasında vatandaşın mağdur olmaması için ikinci tünel devreye alınacak. İkinci tünel 2002 yılında imzalanan sözleşmeye göre işletmeci trafiği iki yönden verilecek şekilde yapılmış. Bu sebeple işletmeyi yürüten şirketle sözleşmenin 6 yıl 20 gün geri çekilmesine karar verildi. İşletme her iki tüneli de işletecek ancak sözleşmesi erken bitecek” dedi.

Kadir Tamer

İl geneli yatırımların değerlendirildiği 2018 yılı ilk dönem İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı Muğla Valiliği’nde yapıldı. Vali Esengül Civelek başkanlığında yapılan toplantıda sektör itibariyle değerlendirildiğinde en yüksek harcama, 130 milyon 103 bin lira ile ulaştırma sektörü gerçekleştirilirken toplantıya Göcek Tüneli damga vurdu.

Toplantıya Muğla Valisi Esengül Civelek, Muğla Büyükşehir Belediyesi daire başkanları, ilçe kaymakamları, bölge müdürleri, kurum ve kuruluşların müdürleri, ilçe belediye başkanları katıldı.

Muğla il genelinde 2018 yılı Ocak ayı itibariyle Kamu Kurum ve Kuruluşlarının 3 milyar 960 milyon 525 bin lira proje tutarlı işi bulunduğunu belirten Vali Civelek, “Sektör itibariyle değerlendirildiğinde en yüksek harcama, 130 milyon 103 bin lira ile ulaştırma sektöründe yapılmıştır. İkinci sırada 103 milyon 345 bin lira ile tarım sektörü, üçüncü sırada 89 milyon 450 bin lira ile diğer kamu hizmetleri sektörü yer almaktadır. Kuruluşlar itibariyle en yüksek harcamayı 81 milyon 192 bin lira ile DSİ 21. Bölge Müdürlüğü yapmıştır. Karayolları 13. Bölge Müdürlüğü 68 milyon 149 bin lira ile ikinci, Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü 65 milyon 873 bin lira ile üçüncü sıradadır” dedi.

Göcek tünelini sordu

Toplantıda Karayolları Genel Müdürlüğü 13. Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu, sunumu sırasında TÜRSAB Marmaris Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Ali Kırlı’nın sorusu üzerine Göcek Tüneli ile ilgili olarak açıklamalarda bulundu. Bölge Müdürü Çoban, basında yer alan ‘tünel su sızdırıyor’ haberleri sonrası çalışmaların tamamlandığını SPK’dan onay gelir gelmez tünelin bakıma alınacağını söyledi. Müdür Çobanoğlu, “Bakım çalışması sırasında vatandaşın mağdur olmaması için ikinci tünel devreye alınacak. İkinci tünel 2002 yılında imzalanan sözleşmeye göre işletmeci trafiği iki yönden verilecek şekilde yapılmış. Bu sebeple işletmeyi yürüten şirketle sözleşmenin 6 yıl 20 gün geri çekilmesine karar verildi. İşletme her iki tüneli de işletecek ancak sözleşmesi erken bitecek” dedi.

TÜRSAB Marmaris Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Ali Kırlı’nın geçiş fiyatlarının yüksekliğinden söz etmesi üzerine ise Bölge Müdürü Arif Çobanoğlu, “2006 yılında hizmete giren Göcek Tüneli’nin yüklenici firması tarafından inşaat dahil işletme süresi 25 yıl, sürenin 2025 yılına çekilmesi için çalışmalar var. Eğer Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) onaylarsa yüklenici firmanın işletme süresinde bir kısalmaya gidilecek. SPK’ın onaylaması durumunda

2025 yılında firmanın işletme süresi dolacak. Ücretlerde indirim konusunda yapabileceğimiz bir şey yok” dedi.

9 Temmuz 2013 tarihinde yapımı başlanan ve tamamlandıktan sonra hizmete açılmayan ikinci tünelin neden hala hizmete açılmadığı yönündeki soruyu cevaplandıran Çobanoğlu, “2002 yılında yapılan bir sözleşme var. Mevcut tüneli işleten firma ile yapılan sözleşmede ‘Gidiş-dönüş ücret alınır’ ibaresi var. Bu sözleşme bağlayıcı” dedi.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.