Gereksiz çağrılarda düşüş

Bu haber 06 Nisan 2017 - 0:33 'de eklendi ve 468 kez görüntülendi.

Muğla’da 2015 yılının Kasım ayında acil çağrı numara ve birimlerinin tek merkezde toplandığı Muğla Acil Çağrı Merkezi’ne (AÇM) geçtiğimiz yıllarda yüzde 93’ü bulan gereksiz çağrı oranları yüzde 41’e düştü. Gereksiz çağrı oranının düşürülmesi amacıyla başlatılan çalışmaların başarılı olduğuna dikkati çeken Vali Çiçek, “Israrla ve tekraren gereksiz arama yapan 16 vatandaşımızın bilgileri Bilgi Teknoloji Kurumundan alınarak, haklarında yasal işlem süreçleri başlatılmıştır” dedi.

Kadir Tamer

Muğla’da 2015 yılının Kasım ayında acil çağrı numara ve birimlerinin tek merkezde toplandığı Muğla Acil Çağrı Merkezi’ne (AÇM) geçtiğimiz yıllarda yüzde 93’ü bulan gereksiz çağrı oranları yüzde 41’e düştü.

Muğla Valisi Amir Çiçek, Muğla Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrılar ve çalışmalar hakkında bir açıklama yaptı. 2017 yılı çağrı istatistiklerini açıklayan Vali Çiçek, “Sisteme gelen 210 bin, görevlilere gelen çağrı sayısı ise 123 bin olarak gerçekleşmiştir. Bu çağrıların alınması ve yönlendirilmesi ile ülke ortalamasının 13 saniye altında vatandaşımıza hizmet verilmektedir. Bu rakam 2017 yılında daha da düşmektedir.  Muğla 112 Acil Çağrı Merkezince 110, 112, 122, 156,158, 177  numaralı hatlar 112 hattına yönlendirilerek hizmete alınmıştı.

Emniyet İhbar hattı olan 155 ise, Ula, Yatağan, Datça, Kavaklıdere, Köyceğiz, Fethiye, Seydikemer, Ortaca ve Dalaman ilçeleri 155 hatları da 112 bünyesine alınmıştır. Nisan ayının sonuna kadar Menteşe, Milas, Marmaris ve Bodrum ilçelerimizde bulunan 155 hattı, 112 bünyesine alınarak, ilimizin tamamına 112 üzerinden acil yardım hattı hizmeti verilecektir.

Diğer taraftan ilimizde ki acil durumlarda yapılması gerekenlerin tespiti ile ilgili olarak başlayan ‘Muğla Acil Durum Anlayış Çalıştayı’ birinci safhası tamamlanmış olup, bu aşama da her kurum kendi acil müdahale imkan ve kabiliyetlerini sorgulamıştır. 5 Nisan günü başlayacak ikinci aşamada kurumlar birlikte müdahale edebilme ve birbirlerine destek olma konularında ki imkan ve kabiliyetlerini tartışacaktır” dedi.

Vali Çiçek açıklamasına şöyle devam etti:

“2017 yılı birinci dönemi olan 3 aylık sürede Yatağan, Ula ilçeleri ile  Karakuyu, Bozarmut, Bozüyük, Gökpınar, Kafaca, Bahçeyaka, Akçaova Mahalleri ile Belen Kahvesi’nde, Menteşe ilçesi ilkokullarında Muğla AÇM ile ilgili tanıtımlar yapılmıştır. Ayrıca kamu kurumları ve esnaflar ziyaret edilmekte, vatandaşımızın yoğun olduğu Pazar, camii, hastane, otogar gibi alanlar da ziyaret edilmektedir. Vakalara hızlı erişim ve öncelikli hizmet gruplarına erişim açısından şehit aileleri, gaziler, engelliler ile il genelinde ki kamu hizmet noktalarının iletişim ve adres bilgileri sisteme işlenmektedir. Böylece her hangi bir acil yardım ihtiyacında yeniden adres ve telefon numarası sorgulamasına ihtiyaç duyulmadan kısa sürede ihtiyaçları karşılanacaktır. Muğla AÇM’ye gelen çağrıların 50 bin adedi sağlık, 9 bin adeti Jandarma, 7 bin 500 adeti emniyet, 3 bin adeti itfaiye, 3 bin adeti orman, 700 adedi Sahil Güvenlik, 70 Adeti AFAD ile ilişkilidir. Acil yardım taleplerinin 09.00-02.00 arası yoğunlaştığı görülmektedir. İlimizde gereksiz arama oranı % 41 olarak tespit edilmiştir. Muğla ilimiz ülke genelinde en düşük orana sahip olmasıdır. Bu yönde ki çalışmalara, vatandaşlarımızın, basınımızın, adli ve idari makamların çabalarına rağmen, ısrarla ve tekraren gereksiz arama yapan 16 vatandaşımızın bilgileri Bilgi Teknoloji Kurumundan alınarak, haklarında yasal işlem süreçleri başlatılmıştır.”

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.