Esas Olan Tanıtım

Bu haber 14 Mart 2014 - 21:25 'de eklendi ve 775 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

İSMAİL ATASEVER

Sadece ülkemiz değil dünyanın en gözde turizm merkezleri arasında yer alan Güney Ege kesiminin Muğla ayağının ayrıcalıklı olduğunu kimse yadsıyamaz.

Aksi halde gerçekten çok büyük haksızlık olur.

Bu nedenle asıl olan, aynı kesimde konuşlanan yerleşim merkezleri arasında Marmaris, Bodrum, Fethiye ve Datça ile bunlara bağlı beldelerin turizmin gözdeleri olduğudur.

Bu gerçek tüm dünyanın dikkatini çektiğine göre her kesime düşen görev, daha belirgin ve de kabul edilebilir şekilde tanıtılması için taşın altına elini koymasıdır.

Bu tür bir yol izlenmeli ki, Yüce Yaratan’ın bahşettiği yerler daha bir gözde turizm merkezleri haline gelsin.

Dolayısıyla tüm insanlığın hizmetinde olan yerler olarak adından sözettirsin.

Kısaca, turizm yöreleri adına olmazsa olmaz koşul olan tanıtım yeterince yapılsın.

Ancak o takdirde söz konusu turizm beldeleri hak ettikleri değere ulaşır.

Değilse sıradan merkezler olarak kalır.

Buna kimsenin hakkı olmadığına göre izlenecek yol bellidir.

***

Aslında geçmişten günümüze aynı yörelerin sadece ülkemiz değil dünya genelinde tanıtılması için devlet ve de özel sektör elinden geleni esirgemedi.

İmkanlar elverdiğince çaba gösterildi.

Hala da devam ediyor.

Bu konuda en duyarlı hareket eden kurumlardan biri Güney Ege Kalkınma Ajansı.

Aynı ajans, klasik turizm etkinlikleri yanında bu defa, her geçen gün daha rağbet gören “termal turizm” adına harekete geçiyor.

Almanya’nın başkenti Berlin’de düzenlenen ve dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri olarak kabul edilen ITB Berlin Turizm Fuarında, Güney Egenin Termal Turizm Potansiyeli tanıtılıyor.

Hem de “ Türkiye eviniz” sloganıyla.

Aynı fuarda gündeme getirilen bir başka ayrıntı daha var.

Deniz, kum, güneş konseptinin dışında Türkiye’nin alternatif turizm çeşitliliği vurgulanıyor.

Dolayısıyla Sağlık ve termal turizm, alternatif turizmi ile kültür ve eko turizmi bağlamında Güney Ege ön plana çıkıyor.

Fuara katılan turizm temsilcileri tarafından oldukça ilgi gören GEKA standını ziyaret eden tur operatörleri, farklı bir ülkenin turizm firmaları ile kurum temsilcilerine, Güney Ege Bölgesinin turizm imkanları ile termal turizm potansiyeli hakkında bilgilendiriliyor.

Her halde bu girişim, gelinen noktada ülke ekonomisinde adeta lokomotif görev üstlenen turizm için sıradan girişim olarak kabul edilemez.

Edilemez.

ITB Berlin Fuarı, tüm dünya ülkelerinin katılımıyla oluşan bir konsept.

Bu kadar da değil.

Bir başka turizm yöresi Fethiye ilçesi adına harekete geçenler de var.

Bugüne değin sinema sektörünün el attığı yöre içerisinde konuşlanan Kayaköy, bir başka film için plato olarak seçiliyor.

Gladyatör Filminin ünlü oyuncusu Avustralya’lı Russell Crowe ile sinema ve tiyatro dünyamızın ünlü oyuncusu Yılmaz Erdoğan’ın yer aldığı The Water Diviner filminin burada çekilmesi, belli ki Türk turizmine, Fethiye turizmine önemli katkı sağlayacaktır.

***

Şimdi…

Herkesin kabul etmesi gereken bir realite, ülke turizmidir.

Turizmin, ekonomik bazda hiçte küçümsenmeyecek reel değerler içerdiğidir.

Her ne kadar geçtiğimiz yıllar içerisinde, özellikle Akdeniz Kuşağı üzerinde bulunan ülkelerden Fransa, İtalya, İspanya ve Portekiz, Türkiye turizmi adına aleyhte bir takım propagandalara girişseler de, sağduyu hakim olmuştur.

Dünyanın birçok ülkesinden Türkiye’ye gelmek isteyenler, bu tür aleyhte girişimlere itibar etmemişlerdir.

Kısaca bunun, turizmden nemalan ülkelerin bir oyunu olduğu gerçeğini görmüşlerdir.

Zaten son yıllarda elde edilen turizm girdileri her şeyi açıklıyor.

Buna karşın bize düşen görev, tanıtım bağlamında turizmin istediği tüm kriterleri yerine getirmekle birlikte, çeşitlilik kazandırmaktır.

O zaman bakıp görürüz ki Türkiye, turizm bağlamında dünyanın en gözde ülkeleri arasında yerini almış.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.