Dubalar Çaresizliğin Ürünü Mü?

Bu haber 21 Aralık 2016 - 0:01 'de eklendi ve 801 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozcanozgur@hamlegazetesi.com.tr
Özgürce

Özcan Özgür

Dünkü yazımızı okuyanların şaşırmış olduklarını düşünüyorum.

Ben çok şaşırdım. Muğla Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Daire Başkanlığı’ndan 15.12.2016 tarihli ve “Muğlaspor, Dubalar, Ormanspor…” başlıklı yazımla ilgili gönderilen “bilgi notundaPerşembe Pazarı’nda neden otopark yapılamayacağı anlatılmış.

Keşke “dubalar” ve “otopark ücreti” konusunda bizleri ikna edici ve inandırıcı bilgilendirmede bulunmuş olsalardı…

Tabi söyledikleri ile ilgili benimde söyleyeceklerim olacak…

xx            xx            xx

Söz konusu yazımda, AK Parti’li Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi Av. Gültekin Akça’nın otopark uygulaması ile ilgili olarak, “Vatandaşın evinin önünden para alınamaz” dediği belirtiliyordu.

Akça bir hukukçu… Vatandaşın evinin önünden otopark parası hukuken alınabilir mi, alınamaz mı? Bu sorunun yanıtı yoktu…

O yazımın bir yerinde “Canı yanıp ta bu yazıyı yazmış değilim… Ben Zihni Derin’in kapalı otoparkından yararlanıyorum. MUTTAŞ işletmeye başladıktan sonra Katlı Otopark’tan yararlanmak istedim. ‘Abonelik dolu’ dediler. Meğer Büyükşehir yöneticilerince ‘garaj’ gibi kullanılmaya başlanmış.” ifadesinde bulunup, “Ücretini ödüyorlar mı acaba?” diye sormuştum.

Bu sorum da yanıtsız kalmış…

xx            xx            xx

Neyse biz Ulaştırma Daire Başkanlığıbilgi notuna” dönelim ve birlikte mercek altına alalım. Muğla Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı H. Alper Kolukısa tarafından gönderilip, dün bu köşede yer verdiğimiz “bilgi notundaPerşembe Pazarı’nda otopark yapılamayacağı şöyle anlatılmış:

Mevcut durumdaki kolonların beton taşıması imkansız, o yükü taşıyacak kolonlara ihtiyaç vardır. Bu kolonların da projelendirilerek kazı çalışması yapılması ve ardından dikilmesi gerekir. Ancak Pazar alanının altından ‘dere yatağı’ geçmektedir yapılan çalışmalarda dere yatağının engellenmemesi önem arz etmektedir. Dere yatağını engellemeden kolonlar dikildi beton yapıldı proje hayata geçti diyelim bu durumda zaten yeteri kadar sıvılaşmış zemin acaba bu kadar yükü taşıyabilir mi taşıyamazsa sonuçları ne olur, bu sonuçları göze almaya değer mi? Diyelim ki bunların hiçbiri yaşanmadı ancak Pazar alanı ‘Kentsel Sit Alanı’ statüsündedir ve buna göre nerde ne kadar yapılaşabiliri araştırmak gerekir.

Niyet meselesi… İlk kez rahmetli babamdan duymuştum. “Canı isterse tekeden süt sağar.” derdi…

xx            xx            xx

Perşembe Pazarı’ndaki mevcut kolonların beton taşımasının imkansızlığını bir gazeteci ve eski belediyeci olarak elbette bende biliyorum. Bunun için mühendis olmama gerek yok!

Yukarıdaki satırları okurken ilk aklıma gelen İstanbul Boğazı’nda deniz tabanının altından geçirilen tünel olurken, ikinci aklıma gelen ise Katlı Otopark oldu.

Ulaşım Daire Başkanı H. Alper Kolukısa Muğlalı olmadığı için Katlı Otopark’ın yanından Muğla’nın iki büyük deresinden birinin geçtiğini bilmiyor olabilir… Zemin sıvılaşmasına karşı orada gerekli önlemler alınmış olmalıdır.

Önce niyetinizi ve kararlılığınızı ortaya koyarsınız. Ardından zeminde sıvılaşmaya izin vermeyen teknolojiden yararlanmaya gidersiniz.

Tabi burada hep karar verici olan Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün’ün niyet ve kararlılığı önemli!

Hepimiz ve herkes bilir ki Başkan Gürün isterse Perşembe Pazarı’nda hem pazara hem otoparka sahip olabiliriz…

xx            xx            xx

Bilgi notunda, otopark değnekçiliği yapan çocukların park yapan araç sahiplerine o cadde de evlerinin olup olmadığını sormaları konusunda ise şöyle denilmiş:

Ancak yol üstü park alanı yapılan cadde ve sokaklarda konut altı ticaret ya da ticaret kullanımlarının yoğunluğuna dikkat çekmek isterim. Aslında bu alanlarda parsel içi otopark yapılsa her yapı otoparkını kendi içinde çözse belki de bu kadar otopark sorunu kalmayabilir ancak bunun yerine bu alanların ticaret olarak kullanılması tercih edilmiştir. Bu da başka bir soruna yol açıyor; buradaki ticareti kullanmak isteyen vatandaş aracıyla duraklama yapıp alışverişini nasıl yapacak? Çünkü hiçbir şekilde park yeri yok. Bu durumda ya 2. Sıra parklanma yapacak ki buda trafik sıkışıklığına yol açacak ya da alışveriş tercihini önü müsait kullanımlardan giderecek. Bunun sonucunda da hem esnaf hem de vatandaş kaybedecek. Ayrıca bu alanlar oradaki sakinlerin kullanımı amacıyla mesai saatleri dışında da ücretsiz olarak hizmet vermektedir.

Müthiş… Katılmamak mümkün değil…

Orhaniye Mahallesi Hürriyet Sokak’ta yeni bir bina inşaatı tamamlandı. Apartmanın tamamı ticari… Bu “yeni otopark ihtiyacı” demek… Ama bu apartmanın “Bodrum katı” yok! Doğalgaz nedeniyle, nasıl olsa kalorifer kazanı, dairesi olmayacak diye düşünülmüş olabilir.

Tabi yukarıdaki görüş çerçevesinde bodrumda otopark istenebilirdi…

xx            xx            xx

Bilgi notunda “Aslında bu alanlarda parsel içi otopark yapılsa her yapı otoparkını kendi içinde çözse belki de bu kadar otopark sorunu kalmayabilir ancak bunun yerine bu alanların ticaret olarak kullanılması tercih edilmiştir. Bu da başka bir soruna yol açıyor; buradaki ticareti kullanmak isteyen vatandaş aracıyla duraklama yapıp alışverişini nasıl yapacak?” şeklinde yer alan ifade çok önemli. İnsana “İşte budur” dedirtiyor…

Bu ifadenin sahibi MBB Ulaşım Daire Başkanı H. Alper Kolukısa veya Daire Başkanlığı’ndan her kimse o değil de MBB Başkanı Osman Gürün olsaydı, bugün Muğla’da otopark ve duba sorunu yaşanmıyor olabilirdi…

Bilgi notunda da belirtildiği gibi, tercih meselesi…

xx            xx            xx

15.12.2016 tarihli ve “Muğlaspor, Dubalar, Ormanspor…” başlıklı yazımda, “Kent merkezindeki asıl sorunun otopark olduğunu ve bunu dubalarla çözmenin daha büyük problemlere yol açacağını” belirtmişim. Bilgi notunda “Günlük hayatımızda hepimizin karşılaştığı sıkıntılardan biri de düzensiz parklanmış araçlardır. Çoğu zaman kaldırıma park eden araçlar aslında hepimizin hakkına tecavüz etmektedir.” denilerek, bu konuda şu ifadelere yer verilmiş:

Düzensiz parklanma ile dip dibe, kaldırıma hatta yaya geçitleri ve otobüs duraklarına kadar park eden araçlar yüzünden bırakın engelli, yaşlı, bebekli vatandaşları; sağlıklı bireylerin bile geçişi engellenmiştir. Düzenli parklanma ile yaya geçitleri, otobüs durakları, park manevra alanları ayrılarak toplumun çoğunluğunu oluşturan motorlu taşıt kullanmayan halkın yaşamının kolaylaştırılması hedeflenmiştir. Dünyanın gelişmiş kentlerinde düzenlemeler bu şekildedir ve inanın taşıt öncelikli değil yaya öncelikli kentlerde yaşadığımız bu sorunların hiç biri yoktur. Kent merkezindeki her m² yol üstü otopark alanı en az oradaki bir dükkan kadar değerlidir ve bu alan hepimizindir. Ancak Muğla’da en çok karşımıza çıkan şey bu alanların bazı işletmelerce (araç kiralama şirketleri vb.) parsellenmesidir. Ücretli yol üstü parklanmalar ile bu alanların sirkülasyonu arttırılarak en çok sayıda kişi tarafından kullanılması sağlanmıştır yani kamunun elinden alınan bu hak tekrardan kamuya iade edilmiştir.

xx            xx            xx

Evet, yaya geçidine bile park yapılıyor. Eski kent dokusunda “Allah göstermesin, buradan ambulans veya itfaiye geçer” diye düşünülmüyor…

İyi de gelişigüzel park edenlere neden para cezası uygulanmıyor? Yanlış park yapan araç neden çekilmiyor?

Kurallara aykırı bir şekilde park yapanı cezalandırmayacaksın, ama “kentli olma” bilincine ermiş olanları isyan ettireceksin, bir biçimde cezalandırmış olacaksın. Revamı?

Motorlu araçlar kaldırım işgali yapmasınlar diye şehir mezar taşı dubadan mezarlığa döndü. Bu çözüm değil. Paralı otoparkta çözüm değil… Bu da sorun!

Yarın devam ederiz.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

3 ADET YORUM YAPILDI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
Müşteba KARAMANOĞLU 21 Aralık 2016 / 03:42

Duba Otopark yol işgaliye ücreti ..
Neleri konuşuyor olduk .. Şehir trafik sirkülasyonu trafik seyir ulaşım yenileşmesi ..
Modern kentlerde alt geçit üst geçit tünel viyadük dalçık yol modeli yaprak yol modeli yarı viyadük yarı tünel ..( Marmaray avrasya tüneli köprüleri saymıyoruz çünkü bu tipte küçükte olsa Muğla genelinde sanırım 23 yüzyılda düşünülür .) Coğrafi olarak Muğla ve ilçeleri ani rakım değişikliği olan bir tabiat parçası . Yeşilyurt Muğla,dan kod olarak düşük 10 km. uzaklıkta .20 km ilerisi yılanlı 2000 metre yükseklikte .. 25 km ötesi Akyaka 10 metre yüksekliğe sahip .. Hal böyle olunca ulaşım zor oluyor .
Oto park sistemleri teknolojıye uydu değişti . RAYLI RAFLI ASANSÖRLÜ VE POLI PARK SİSTEMİ OLAN DOLAPLI OTOPARKLAR ÜRETİLİYOR .Polıpark sistemi dolaplı oto park ünitelerinde 10 metre kare alanda 18 otomobil park ediyor ..Katlı otoparklarda 1 otomobil park için rampalar kolonlar iniş ve çıkış yerleri hesaplandığında 15 metre kare alanı kaplıyor . Kurşunlu oto park eğer raflı raylı asansörlü polıpark sistemi ile uygulansa idi zemin dahıl üst kat dahil 225 otomobil park eden kapasite 2 misli 450 veya 500 araçlık alanı ilk iki katta park alanı olarak kullanılabilirdi .Geriye kalan 4 katın tamamı iş yeri ofis dükkan veya başka amaçlı kullanılabilirdi ..
YOK HAYIR MUĞLA 2014 YILINDA DAHİ YİNE BU KONULARI KONUŞUYOR OLUR .. ÇEVRE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI ÜNİVERSİTELER BİLİR KİŞİLERDEN DESTEK ALMAYAN KARA DÜZEN İŞLEYEN BİR YÖNETİM SORUNLARA SORUNLA CEVAP VERMEYE DEVAM EDER ..ÜZÜLÜYORUM KARŞIDAN BAKMAYADA TAHAMMÜL EDEMİYORUM .MUĞLA HEPİMİZİN BİR TEK KİŞİ HAYIR BENİM DEMEYE DEVAM EDİYOR .MESLEK ODALARI SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI KURUMLAR ÖYLECE BAKMAYA DEVAM EDİYORLAR ..

mehmet kaya 21 Aralık 2016 / 10:11

Muğla’da Ak Partinin iktidar olması lazım. İnsanı zorla dedirtiyorlar. Bu devirde bu çağda siz açık pazar yerinde kapalı otoparkı sorun ediyorsunuz adamlar İstanbul’da boğazın 106 metre altında ikinci tüneli dün açtılar araçlar gidip geliyor siz ise kapalı otoparkı sorun ediyorsunuz. Muğla’da otopark sorunu devasa bir sorundur. Çözümü kolaydır. Sadece çözecek kafa ve akıl lazım. Eski garaj alanı ve açık pazar yeri altı boş duruyor. “Su akar Türk bakar” misali sadece bakıyorlar. Trene bakarak makinist olunmaz. Marmaray ve Avrasya tünellerine bakarak utanın. Ama siz o tünellere de karşısınız. Boğaz köprülerine de karşısınız. Gelişmenin alayına karşısınız. Muğla’nın sorunlarının kökünden çözümlenmesi için iktidara bu işi bilenlerin gelmesi gerekir. On beş yirmi senelik belediye başkanları ile yönetilmek yeterli olmuyor demek ki, Emekli memur partisiyle 21 yüzyılın sorunları çözülmez. Emekli memur partisinin vazgeçilmezi nedir? Tüm Muğlalılar olarak 2019′ a kadar düşünelim. Çok zaman kalmadı. Tam iki sene üç ay var.

ahmet ünlü 21 Aralık 2016 / 12:46

Değerli Özcan bey sizin atasözüne bir tane de ben eklemek istiyorum. Öpmeye niyeti olmayan yanağın nerede dermiş. bu misal, yapmaya niyetleri olmayınca böyle komik cevaplar vermek durumunda kalıyorlar. bugün öyle teknolojik gelişmeler var ki denize bina yapılıyor. Bahsettiğiniz Hürriyet mahallesindeki binanın otopark yeri yoksa belediye muhakkak otopark bedelini almak ve bu parayla otopark yaparak vatandaşa sunmak zorundadır. Bir yerin ticari olması halinde otopark bedele de buna göre fazla alınıyor. demek ki şimdiye kadar gerek eski Muğla Belediyesi gerekse şimdiki Menteşe ve Büyükşehir bu paraları almıyordu, almadığı için de yapmıyordu.
Ulaşımın düzensiz parklanma ve bazı yolların bazı kişilerce parsellenmesine katılıyorum. Maalesef böyle bir durum vardı. Ancak bu durum yıllardan beri böyleydi ve bu değerli yöneticilerimizde buralarda yöneticilik yapıyorlardı.
Odalar konusunda daha önce de söylemiştim odaların hiçbiri bu uygulamaların yanlış olduğuna dair ses çıkartamazlar. bakın eski garaj alanına ses çıkartabildiler mi?