Denizli-Çine-Güllük Demiryolu tamam

Bu haber 26 Ocak 2015 - 0:26 'de eklendi ve 1.988 kez görüntülendi.

manşetttCHP Muğla Milletvekili Prof. Dr. Nurettin Demir’in gündeme getirdiği Denizli-Aydın-Çine-Yatağan-Milas-Güllük Demiryolu hayata geçiriliyor. AK Parti Muğla Milletvekilleri Prof. Dr. Yüksel Özden ve Ali Boğa tarafından Ulaştırma Bakanı Lütfü Elvan ve Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü ile yapılan görüşmelerden olumlu sonuç çıktı. 2008’de başlayıp 2010’da tamamlanan proje yeniden Hükümet gündemine alındı.

Özcan Özgür

CHP Muğla Milletvekili Prof. Dr. Nurettin Demir’in gündeme getirdiği Denizli-Aydın-Çine-Yatağan-Milas-Güllük Demiryolu hayata geçiriliyor. AK Parti Muğla Milletvekilleri Prof. Dr. Yüksel Özden ve Ali Boğa tarafından Ulaştırma Bakanı Lütfü Elvan ve Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü ile yapılan görüşmelerden olumlu sonuç çıktı. 2008’de başlayıp 2010’da tamamlanan proje yeniden Hükümet gündemine alındı.

Aycan Çakıroğlu projesi

Söz konusu proje 7 yıl önce Denizli’nin ANAP’lı eski milletvekillerinden Aycan Çakıroğlu tarafından gündeme getirilmişti. Çakıroğlu öncülüğünde Denizli’de bir şirket kurulmuş ve şirkete Denizli, Aydın ve Muğla İl Özel İdareleri de ortak edilmişti. Demiryolunun geçeceği güzergâhta kamulaştırma için devletin de ortaklığı gündeme gelmiş ve bunun için yasal düzenleme yapılması gerekmişti. Ancak siyasiler konunun üzerine gitmeyince ve Çakıroğlu da önemli bir hasatlık ile boğuşmaya başlayınca proje unutulmuştu.

Nurettin Demir gündeme getirdi

Yıllar sonra geçtiğimiz günlerde CHP Muğla Milletvekili Prof. Dr. Nurettin Demir, Denizli Milletvekili Çakıroğlu’nun projesinden habersiz biçimde, söz konusu demiryolunun yapımı fikrini ortaya atmış, öteki Muğla Milletvekilleri ile birlikte bunun hayata geçirilmesi için çağrıda bulunmuştu.

Proje hükümet gündemine alındı

AK Parti Muğla Milletvekilleri Ali Boğa ve Prof. Yüksel Özden’in konu ile ilgili çalışmaları ve Ulaştırma Bakanı Lütfü Elvan ve Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü nezdinde girişimleri sonucu 2008 tarihinde başlanan projenin 2010’da tamamlanarak uygulama aşamasına geldiği, ancak o noktada kalındığı anlaşıldı. Unutulan proje Boğa ve Özden’in girişimleri ile yeniden Hükümet gündemine alındı.

Konu ile ilgili bilgi veren Milletvekilleri Boğa ve Özden, Denizli’den Aydın’a kadar zaten mevcut demir yolu bulunduğunu belirterek şunları söylediler:

“Bu demiryolu sayesinde Denizli’nin Aydın’ın başta madenleri olmak üzere her türlü ihraç ürünleri Güllük Limanı’na İzmir’e göre çok daha az maliyetle taşınabilecek. Ayrıca bu demiryolu ile Yatağan’ın mermerleri de daha ekonomik taşınırken, karayolundaki kamyon trafiği daha da azalacak. 159 km uzunluğundaki çift hatlı Elektrikli-Sinyalizasyonlu demiryolunda trenler 120 km/sa hız yapabilecek.”

Milas OSB son aşamada

Milas ve yöresinin üretim çeşitliliği ve üretim gücü dikkate alınarak başlatılan Milas Organize Sanayi Bölgesi çalışmasında da sona geldiklerini ifade eden Boğa ve Özden “Milas OSB’de işlenecek ve üretilecek ürünlerin en kısa yoldan ve en ekonomik biçimde denizyoluna bağlanması, burada işlenecek ve üretilecek ürünlerin dünya pazarlarındaki rekabet şansını arttıracaktır. Bu hattın ayrılmaz bir parçası ve destekleyicisi olan Milas OSB – Güllük limanı bağlantısı, yerel girişim ve ortaklıklarla da yaşama geçirilebilecek bir projedir. Projenin girişime dönüştürülebilmesi amacıyla ilk adım olarak MİTSO tarafından yapılan fizibilite başvurusu GEKA tarafından kabul görmüştü ve çalışmalar yapılmıştı.”

Milas OSB – Güllük Limanı arasında demiryolu taşımasında dizel ve elektrikli olmak üzere iki çeşit lokomotif kullanılması öngörülüyor. Dizel lokomotifin çekiş gücü

2 bin ton, elektrikli lokomotifin çekiş gücü ise bin ton olarak belirlendi.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.