Dalyan Kanalı’na köprü!!!

Bu haber 17 Aralık 2009 - 0:00 'de eklendi ve 1.637 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozgurmugla@hotmail.com
Özgürce

Tekne ile taşımalı eğitim olur mu?
Olur… Köyceğiz-Ortaca arasında oluyor.
Dalyan Kanalı’nın ikiye ayırdığı coğrafyanın bir yanında Dalyan, öbür yanında Ekincik, Çandır ve Sultaniye Köyleri bulunuyor. Dalyan Ortaca’ya; Ekincik, Çandır ve Sultaniye Köyleri Köyceğiz’e bağlı.
Gazetelerde yer alan haberlere göre, Çandır Köyü’nün çocukları eğitim görmek için her gün Dalyan’a tekne ile geliyorlar.
Ekincik ve Sultaniye’nin çocukları nereye gidiyorlar?
 
xx           xx           xx
Arada Dalyan Kanalı olmasa, Dalyan ile Çandır Köyü’nün arası mümkün olsa yürüyerek 5-10 dakikalık bir mesafe…
İstanbul’da, İzmir’de her gün gemi ile karşıya geçip, para kazanan, eğitim gören insanlar var. Lodos’u var, sisi var…
Dalyan Kanalı ne Kızılırmak, ne Yeşilırmak. Dalaman Çayı bile değil… Lodos’ta yok!
Nedir ki, tekne ile 5-10 dakikalık yolculuk!
Çandır Köyü Muhtarı Salih Yukarlı “tekne ile taşımalı eğitimin” üzerinden politika yaparak, Dalyan Kanalı’nın üzerine köprü yapılmasını istiyor.
 
xx           xx           xx
“Tekne ile taşımalı eğitim” haberi ilk değil. Buradaki soruna dikkat çekmek için başka haberlerde yapıldı. Dalyan’dan Çandır’a veya Çandır’dan Dalyan’a tekne ile cenaze taşınırken görüntülenip, “köprü çözümü” öne sürüldü.
Yaz aylarında da Dalyan’da konaklayan turistler, Kaunos harabelerini görmek için tekne ile karşıya, Çandır Köyü’ne geçiyorlar. Kaunos antik kentinin hemen yanındaki Çamur Banyolarına da tekne ile gidiliyor. Sultaniye Kaplıcalarına da…
Nedense, “Tekne ile taşımalı eğitimde çocuklar rezil oluyor. Köprü yapalım.” diyenler, “Turistler tekne ile karşıya geçerken rezil oluyor, köprü yapalım.” diye haber yapılmıyor!
Sahi turistler köprü istiyorlar mı?!!
 
xx           xx           xx
Çandır’dan Dalyan’a her gün 35 öğrenci gelip gidiyor. Çandır’a 35 öğrenci için ilköğretim okulu açamazsınız. 35 öğrenci için köprü yapabilir misiniz?
Tabi burada yaşanan sorun 35 öğrencinin ulaşımına indirgenecek bir sorun da değil. Karşıya geçirilecek yılda birkaç cenaze için de köprü yapamazsınız.
Tabi bir de sağlık sorunu var. Yaşlısı var, hamilesi var. Acil bir durumda ne olacak? Çandır Muhtarı Salih Yukarlı bu sorunun yanına köylülerinin Dalyan’dan alış veriş yapma sorunlarını da koyuyor. Bütün bunları “ulaşım sorunu” başlığı altında toplarsınız. Muhtarı da haklı görebiliriz, ama…
Bu sorun “köprü yaptıracak” kadar önemli bir sorun mudur?
 
xx           xx           xx
Elbette ortada bir ulaşım sorunu var. Bu sorun karşısında “köprü çözümünü” ortaya koyan ilk kişi de Çandır Muhtarı Salih Yukarlı değil. Köprüyü, yüksek sesle dillendiren ilk kişi Ortaca’nın geçen dönem Belediye Başkanı Salih Özdemir olmuştu.
Bu köprü isteyişin, görünen gerekçesi Çandır’ın ulaşımı olmakla birlikte, asıl umulan Dalyan Kanalı üzerine kurulacak köprü ile Ortaca-Marmaris ulaşımının sağlanmasıdır.
Ne var bunda, altı üstü bir köprü işte… yapılıversin, demek mümkün.
Ama bu büyük bir cinayet olacaktır…
 
xx           xx           xx
Dalyan Kanalı üzerine köprü yapılması halinde, ortaya çıkacak turistik karayolunun üzerinde Aksaz Deniz Üssü var. Yoksa sivri akıllı politikacılarımız o köprüyü çoktan yaptırırlardı!!
Var sayın, Aksaz Deniz Üssü yok. Korumacılıkta Türkiye’nin göz bebeği Dalyan ekosisteminin, Kaunos Harabelerinin ortasından geçen bir karayolunu düşünebiliyor musunuz?
Bu bir cinayettir. Sadece bölge çevrecileri değil, haklı olarak dünya çevrecileri ayağa kalkarlar…
Kaş yapalım derken, göz çıkarmanın alemi var mı?!!
Bu köprü, yapılması halinde sadece “çevre cinayetine” yol açmayacaktır. Ortaca’nın Fethiye-Muğla karayolu üzerindeki ekonomisi ile birlikte Köyceğiz’in cılız ekonomisini felce uğratacaktır…
Uç bir örnek olacak ama, örneğin Toprak Ana sadece kamyoncuların uğrak yeri haline gelecektir! Bölgedeki başta ulaşım ve yeme-içme sektörü olmak üzere bir çok iş alanı olumsuz etkilenecektir…
Bir şeyi ‘çözüm’ diye isterken, gelecekte neleri nasıl etkileyeceğini hesaplamakta yarar var…
 
xx           xx           xx
Çandır’dan, Ekincik’ten, Sultaniye’den bağlı oldukları Köyceğiz’e bir karayolu var. Ama gerçekten bu yol, uzun bir yol… Köyceğiz, Çandır’a Dalyan üzerinden daha yakın.
Yine de bu karayolunun daha kısa ve bakımlı hale getirilmesinde yarar var. Bunun yanında, Çandır’ın ulaşım sorunu da çözülmeli.Bunu çevreye saygılı çok basit ve ucuz yöntemle çözebilirsiniz.
Sal yapabilirsiniz…
“Sal da neymiş. Biz tekne ile ulaşımın rezilliğinden şikayetçiyiz. Bu ilkelliği de nereden çıkartıyorsun?” demeyin. Benim sözünü ettiğim bildiğimiz, basit bir sal değil. Bu öyle bir sal olmalı ki, aynı anda üzerinde bir otomobil ve minibüsü veya iki otomobili mümkün olabilecek hızla ve güvenle karşıya taşıyabilecek bir sistem olmalı.
Çok mu zor?
Kanalın en dar noktasında bu sistem rahatlıkla işler. Önemli olan niyet…

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.