BÖYLE BİR LÜKSÜMÜZ YOK

Bu haber 16 Kasım 2009 - 0:00 'de eklendi ve 713 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

İngiltere’nin başkenti Londra’da bu yıl 30.kez düzenlenen WTM (World Travel Market)  Turizm Fuarında Muğla Standının büyük ilgi görmesi, son derece sevindirici olmanın ötesinde, bir gerçeği tüm çıplaklığıyla ortaya koyuyor.
“Tanıtım eksikliği”
Siz, Muğla olarak dünyanın en güzel köşelerinden birine sahip olun.
Kentin gerek doğal yapısı, gerekse nice özellik arz eden kıyı, körfez ve koylarınız turizm için biçilmiş kaftan olsun.
Sadece siz biliyorsanız!
Veya iç bünye turizminin hareketlilik kazandığı yerler ise, ne kıymet ifade eder ki?
Bu bir yerde kendiniz çalıp, kendiniz oynuyorsunuz demektir.
Oysa asıl olan, bu gibi yerlerin dünyaya açılmasıdır.
Bunun da yolu tanıtımdan geçtiğine göre, ne yapıp edip, Muğla’nın emsalsiz köşeleriyle ilgili kampanyaya yönelmek durumundasınız.
İşte, Muğla Valisi Dr. Ahmet Altıparmak’ın da katıldığı VTM Turizm Fuarında sizin standınıza olan ilgi.
Bizatihi valinin açıklamasına göre, en fazla ilgi çeken Stant Muğla’ya ait olan ise bugüne değin yapılamamış olsa bile, bundan sonrası adına harekete geçmek kaçınılmazdır.
***
Sahip olunan koşullar bu olduğu halde, ne yapıldı?
İlgili ve yetkililer, her şeyin başı tanıtım diyerek, neden harekete geçmedi?
Veya geçildi de bizim mi haberimiz olmadı?
Bir kere şunu belirtmeliyim ki, bugüne değin sürdürülen tanıtım kampanyasından haberimiz olmaması söz konusu olamaz.
Basın kuruluşu ve mensupları olarak görevimiz, bir yerde kamu hizmeti olduğuna göre, gözümüzden kaçması mümkün değildi.
O zaman üstlendiğimiz sorumluluğu yerine getiremeyen kurum ve kişiler durumuna düşerdik.
Ama değil.
Aslında, hiç tanıtım yapılmadığını söylemek istemiyorum.
Elbet, ilgili bakanlık bünyesinde bir takım tanıtımlar yapıldı.
Bu sene 30.düzenlenen VTM Fuarına eşdeğer etkinliklere katıldık.
Ne var ki eksikti.
Sadece Muğla değil ülkemizin her bir köşesinde konuşlanan turizme yönelik yerlerimizi, yeterince dünya kamuoyunun önüne seremedik.
Diğer ülkeler, bizim sahip olduğumuz değerlerin yarısı bile olmayan yerleri abartılı olarak sergilerken, biz işi oluruna bıraktık.
Sandık ki bu denli tanıtım yeterli.
Başkaları bunları görüp, hemen ülkemize koşacak.
Oysa, kazın ayağı öyle değildi.
Türkiye’nin her biri köşesini, en ince ayrıntısına kadar sergilemeniz halinde netice alınabilirdi.
***
Sonra, bu işe baş koyan aynı kuşak üzerindeki ülkelerden Fransa, İspanya, İtalya, Portekiz ve Yunanistan’ın, sıkı bir rekabete girip, aleyhte propaganda sürdürdüklerini itibar etmedik.
Kaldı ki aynı ülkeler, birbirlerinin gözünü oyarcasına aleyhte kampanyaya yöneldiler.
Hal böyle iken bizim yapmamız gereken, karşı taarruza geçmekti.
Karşı tarafı aynı silahla vurmak asıl olandı.
Üstelik sizin onlardan eksiğiniz değil fazlanız var.
Muğla’ya ait kıyı uzunluğunun 1124 KM olması bile, üstelik çoğu kesimler hala bakir ise, sizin kentiniz,dünyanın aradığı özellikleri taşıyan yerlerden oluşuyordu.
***
Sonuçta Londra’da düzenlenen WTM Turizm Fuarı, tanıtım gerçeğini tüm çıplaklığıyla bir kez daha gözler önüne serdi.
Öyleyse bugünden tezi yok bize düşen, Turizmin Parlayan Yıldızı olmaya devam eden Muğla başta olmak üzere tüm yörelerimizi yeterince tanıtmaktır.
Ülke olarak, “ne kadar köfte o kadar para” misali, tanıtımı yerli yerinde yaptığımız sürece, ülke ekonomisinin hiçte istenmeyen rakamlar içerdiği süreçte turizm lokomotif olmaya devam eder.
Dolayısıyla ekonomik güçlüklerden nispeten arınırız.
Yok eğer, yine bildiğimizi okur, ki bu konuda çok bildiğimizi de söyleyemeyiz, aynı yolda devam edersek, oradan buradan seken turistlerle avunmaya devam ederiz.
Dahası, eldeki potansiyeli yeterince değerlendiremeyen, bir yerde varlık içerisinde yokluk çeken ülke olmaktan kurtulamayız.
Böyle bir lüksümüz olmadığına göre, ülkemizin tanıtımı olmazsa olmaz koşuldur.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.